Er is sinds een week bekend dat een paard die ik al geruime tijd voor mensen rijd, wordt afgemaakt wegens attaxie.
Nu is gisteren de verzekering geweest, om dit te bevestigen, en die hebben gezegd dat ze zorgen dat hij zo snel mogelijk wordt opgehaald.
Ik schrok hier nogal van, nooit beseft dat de verzekering dit ook doet.
Inslapen vond de man geen optie omdat het paard pas 10 jaar is, en het waarschijnlijk een vreselijk gevecht ging worden.
En zo wil je een paard niet naar zijn einde brengen.
nu vroeg ik mij af of er nog meer mensen zijn geweest die hun paard aan de verzekering hebben meegegeven.
Ik heb bij de eigenaren aangegeven dat ik het moeilijk vind om dat paard straks aan die mensen te moeten mee geven, en niet bij zijn laatste adem kan zijn. Inslapen vind ik ook geen optie, ook omdat ik een voorstander ben van het slachten. Maar daar wil ik hier geen discussie over maken op bokt

Ze hebben aangegeven nog te overwegen om hem zelf te brengen, maar dat hoor ik allemaal nog.
Er rest mij niets anders dan mij neer te leggen over hun uiteindelijke besluit, en natuurlijk nog zoveel mogelijk tijd met het paard door te brengen!
)