Hierbij zoek ik mijn oude paardje ringo van ongeveer 7 jr,hij heeft in nieuw weerdinge op pension gestaan en is daar verder ingereden als 4 jarige. Heb hem helaas moeten verkopen,en dat is aan ene karin gedaan,ze hebben een autogarage ofzo meer weet ik niet meer van hun. Ik heb haar gesproken van de week en zij zegd dat ze hem vorig jr verkocht heeft aan een gezin omgeving Beilen met 2 opgroeiende dochters,en dat die hem hebben laten keuren bij een da die familie was een broer ofzo,ook in de omgeving van Beilen. Dit verhaal hebben we proberen na te trekken maar komen echter niks verder vandaar deze oproep. Toevallig dacht ik laat ik eens op marktplaats kijken en ja hoor,pony gevonden die als 2 druppels water op hem lijkt alleen deze schijnt 3 jr ouder te zijn,en opgenomen te zijn in het n.d.s stamboek deel 6 zegd mij niks maar schijnt voor dravers te zijn,nou heb ik ook begrepen dat,dat best vervalst kan zijn ik weet het niet.Die mensen wonen net over de grens in duitsland bunde en hebben hem vorig jaar bij een handelaar gekocht in nederland. Wie oh kan ons helpen.zal dr proberen een foto op te zetten,helaas alleen van zn achterkant een betere heb ik op het moment niet.wilt u op marktplaats kijken staat ie onder e ponys en dan onder ruinen plaats is bunde duitsland,mischien kan iemand mij helpen.oja ik weet verder niks van zijn afstamming heb hem toen als veulen bij een handelaartje gekocht voor een appel en een ei.
kan zo snel je advertentie niet vinden. Heb je meer omschrijvingen van zijn uiterlijk? Bont,zwart,schimmel? groen paars? leeftijd? hoofte? afstamming? geslacht?
ringo1978
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-11 20:02
donkerbruin,geen aftekeningen alleen een heel klein beetje wit bij zn achterhoef.schofthoogte toen ongeveer 1.50, geslacht ruin leeftijd 7 jr marktplaats staat 10 jr en draver maar dat betwijfel ik,.
http://link.marktplaats.nl/505504520 dit is de pony op marktplaats die ik dacht dat t ringo is,heb een foto naar die mensen doorgestuurd en die zeggen ook dat het 2 druppels water is maar ik zit nog met de leeftijdsverschil,en de papieren die deze "tycho" op marktplaats schijnt te hebben
Mioux
Geplaatst: 07-12-11 23:42
Hier voor de TS na email de foto van Ringo :
foto lijkt wat klein, maar zo kreeg ik m binnen, als ik m wil vergroten wordt hij onduidelijk
Dat kan dus de jouwe niet zijn, Ringo78. Het paard uit de advertentie is in 2001 geboren bij de heer Th. Hollander uit Oenkerk in Friesland. Het paard heeft gekoerst vanaf mei 2005, tot aan juli 2007.
Koersen Aantal gestart 37 Overwinningen Nederland 3 Overwinningen buitenland - Overwinningen totaal 3 Laatste start 25-07-07
Dit kan dus de jouwe niet zijn. Vermoedelijk is het paard na zijn koersperiode zonder papieren verkocht aan de huidige eigenaar, (gebeurt bijna altijd bij uitgekoerste dravers) maar het paspoort hebben ze er uiteraard wel bij en ook daar staat de afstamming in. De jouwe is ingereden als vierjarige zeg je, en deze is gaan koersen toen hij vier jaar oud was. Van vervalsing kan hier geen sprake zijn. Een draver met onbekende afstamming wordt niet erkend door de NDR en zal nooit worden toegelaten in de koersen. Succes met je verdere zoektocht, maar dit is hem niet, helaas.
vind het nog steeds vreemd omdat deze mensen hem april vorig jr gekocht hebben bij een handelaar,en hij zou nooit gekoerst hebben omdat hij te snel in galop schoot!!! Beetje vreemd voor een exdraver die daadwerkelijk gekoerst zou hebben,meestal hebben ze dan toch juist moeite om te galopperen? Ik kan het fout hebben hoor,maar hoe komt u nou aan al die info als ik vragen mag? Hij is ook in 2004 gecastereerd volgens hun boekje. Ik heb deze mensen om zijn chipnummer gevraagd mischien dat ik dan wat wijzer word.
ik heb net even op google gezocht en denk toch dat het hem is bedoel dat tycho,tycho is helaas voor mij maar dr is schijnbaar nog iemand naar hem op zoek,heb dr gemailt benbenieuwd,ik ga verder met zoeken.
Ringo, misschien wist die handelaar ook niet alles. Verder kan het best, dat het paard uit koers is gehaald omdat hij snel in galop sprong, hoor. Over dravers waar je de naam van weet, kun je alles zo opzoeken op de site van de NDR. Een draver noem je altijd paard, ongeacht de hoogte. Binnen de drafsport zegt men nooit "pony". Nog succes met zoeken!
Perrokai
Geplaatst: 12-12-11 00:32
Tycho is niet Ringo hoor...kijk maar naar deze foto van Ringo en zijn rechter voet achter....dat heeft Tycho niet.
En deze toen ie onder de douche vandaan kwam:
Aan die voet kun je hem goed herkennen....
En de laatste foto's van Ringo toen hij te koop stond.....
Dan is het hopelijk makkelijker zoeken of meer herkenbaar....
Hij is inderdaad afkomstig van stal Meesters in Nieuw Weerdinge. In opdracht van TS is hij toen door mij (als bemiddelaar) verkocht aan Karin. De gegevens van deze Karin heeft TS van mij ontvangen. Helaas ben ik Ringo daarna ook uit het oog verloren.
Anoniem
Geplaatst: 16-12-11 13:32
Ik ontvang pbtjes over dat de pony in de link van onze site ringo is, echter is dit niet het geval de pony op de site is een welsh cob ruin. Eline_di hier boven ken ik persoonlijk en zou kunnen bevestigen dat ringo niet bij mij staat.