Waar moet een accommodatie aan voldoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Waar moet een accommodatie aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 10:13

Hallo allemaal!

Ik had afgelopen zaterdag wedstrijd. Er was daar een binnenbak voor de proeven. Daarnaast was er een buitenbak die voor 3/4 gedeelte blank stond. In deze bak moest je losrijden. Je kon er wel in rijden, maar ik vond het erg glad. Daarnaast ging je dus ook compleet onder de modder je proef in.

Nu was er ook een kleine parkeerplaats voor ongeveer 4 trailers. Dit was zo klein dat ik uiteindelijk 55 minuten bezig ben geweest om mijn trailer eruit te krijgen omdat er 3 mensen voor mijn trailer stonden en ik deze mensen moest zoeken op het terrein.

Mijn vraag is dan ook, zijn daar bepaalde regels voor? Moet een terrein aan bepaalde regels voldoen wil het wedstrijden mogen organiseren?

Sim

Re: Waar moet een accommodatie aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:22

Ja dat moet. Kun je op de site van de KNHS vinden.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:25

Maar daar staan echt de basisregels op, alleen wat ik heb kunnen vinden. Kan je dan ook bij de knhs aangeven dat een vereniging daar niet aan voldoet?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:28

Er staat namelijk dat de bak een bodem moet hebben om de desbetreffende discipline verantwoord te beoefenen, maar wat is daarbij nog verantwoord?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:28

Die regels gaan vooral over afmetingen van de losrijbaan.
En er zal ook wel iets over veiligheid in staan, maar de grootte van het parkeerterrein staat er echt niet in. mss kun je die vereniging tippen om de volgende keer een parkeerwachter aan te stellen? (Hier in de buurt is ook een club met kleine parkeergelegenheid, daar is de ringmeester dan tevens parkeerwacht)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:30

Nibbit schreef:
Die regels gaan vooral over afmetingen van de losrijbaan.
En er zal ook wel iets over veiligheid in staan, maar de grootte van het parkeerterrein staat er echt niet in. mss kun je die vereniging tippen om de volgende keer een parkeerwachter aan te stellen? (Hier in de buurt is ook een club met kleine parkeergelegenheid, daar is de ringmeester dan tevens parkeerwacht)

dat is wel een goede tip, er was namelijk wel een parkeerwachter en die had dus aangegeven de trailer gewoon voor de andere trailers te zetten. Met als gevolg dat ik dus niet meer kon laden. En toen ik vroeg hoe de trailers weg konden, moest ik zelf maar alle eigenaren van de auto's zoeken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:59

Als jury/federatievertegenwoordiger kun je een wedstrijd afgelasten als de ring om het wedstrijdterrein niet in fatsoenlijke staat zijn om de wedstrijd te houden. Ik heb het een keer meegemaakt dat ik meeging met een jury, in de winter en met sneeuwval. Het voorterrein waar in- en uitgeladen moest worden was ondergesneeuwd en glad. Niet veilig dus voor de paarden om uitgeladen te worden. De jury heeft toen de wedstrijd afgelast. De jury had dat in dit geval ook moeten doen denk ik, ik denk dat je er best een mailtje aan kunt wagen naar de organisatie!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:39

Dat lijkt me dan de laatste x dat je daar geweest bent.
Voldoende goede wedstrijden in de buurt van vlaardingen met meerder binnenbakken om los te rijden, voldoende parkeergelegenheid etc.
In de reglementen staat inderdaad over min. m2 om los te rijden. Uiteraar moet eea ook veilig zijn.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 00:02

Ja het was idd de laatste keer daar. Ik ga nu op zoek naar locaties met de binnenbakken.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:13

er zijn bij jouw in de buurt veel mooie accomodaties, zoals, maasdijk, maassluis, delft en schipluiden.

voortaan proberen om daar te starten denk ik