Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ze wil volgens mij wel spelen met haar weidemaatje, en dan bijt ze bij haar schoft en zo en rent er achteraan, maar haar weidemaatje wil dat volgens mij helemaal niet.troi schreef:Ik heb het woord opfok niet gebruikt, lijkt me idd geen must. Maar een leeftijdgenoot (om mee te spelen) en een ouder paard (als opvoeder) wel. Dus minimaal een kudde van 3. En als ik je berichtje lees bij voorkeur een ouder paard dat behoorlijk dominant is om dit soort kliergedrag de kop in te drukken. Tuurlijk wil het weidemaatje dat niet, die wordt ontzettend gedomineerd. Dat wil toch niemand? Maar als er geen ouder paard tussen loopt die haar op haar donder geeft gaat zij het nooit leren..
maar ik straf haar wel als ze zo vervelend doet, want dat mag ze van mij niet troi schreef:Je kunt haar onmogelijk straffen voor iets dat ze haar medepaard aandoet. Dat moet medepaard zelf doen je bent er niet altijd bij dus dat gaat niet opschieten. Je kunt haar enkel straffen als ze naar jou toe de grens over gaat. Dat is overigens bij een anderhalf jarige nog niet zo makkelijk..
En geen ruimte voor nog een paard, tja je bent natuurlijk niet de enige. Het is wel heel jammer dat je andere paard onderdanig naar haar is. Daar gaat ze niet zoveel van leren vrees ik..
Britt_Mara schreef:ja dat straffen van mij help idd niet zo, maar haar weidemaatje moet eigelijk ffkes een keer flink laten weten dat ze dat niet wil maarja, hoe?