Zoals jullie misschien gelezen hebben, gaat mijn verzorgpaard van wege zijn pensioen verhuizen naar Brabant. Natuurlijk wil ik hem heel graag ong. 1 keer per maand opzoeken (veel te weinig, maar ja, het is 2 uur rijden). Is dat niet verwarrend voor hem?
Verandert hij ook van baas, of blijft hij van de huidige eigenaar? Waarom zou je zo'n paardje eigenlijk nog 1x in de maand gaan opzoeken. Het is een heel eind rijden, zoals je zelf aangeeft en wat ga je daar dan ?met hem doen? Zou je niet beter een ander verzorgpaardje gaan zoeken en deze laten voor wat het is?
@it_is_me: Ik blijf hem opzoeken omdat ik gewoon niet zonder hem kan. Hij verandert niet van baas, maar deze kan hem ook niet vaak opzoeken, om dezelfde reden als ik. Als ik daar ben ga ik hem gewoon lekker knuffelen, poetsen enz denk ik. Ander verzorgpaard heb ik, en ik heb er nog een aangeboden gekregen, maar dat is toch niet hetzelfde... Ik heb zo'n klik met hem!
@de rest: daar ben ik heel blij mee
Akecheta
Geplaatst: 04-12-11 21:05
Ik denk niet dat het paard daar last van heeft hoor. Ik heb een tijdje een paard bijgereden voor iemand. Paard verhuisde, en nu zie ik het paard nog maar heel af en toe. Ik merkte wel dat na een tijdje het paard geen interesse meer voor mij toonde. De eerste keer was de begroeting nog wel als een soort herkenning, maar de tweede keer leek dat al over.
Hij gaat niet naar een speciaal rusthuis. Daarvoor stond hij wel op de wachtlijst, maar daar krijgt hij geen persoonlijke aandacht. Nu gaat hij naar een vriendin van de eigenaresse, waarvan ze zeker weet dat ze goed voor hem zorgt. Hij mag daar met andere paarden op de wei staan
Wel super dat die vriendin haar paard een plekje biedt en dat zij zo toch eigenaar kan blijven.
StableDoor
Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-11 21:18
Jazeker! Er komt in januari een box vrij, dan gaat hij al... Ze wilde hem ook neit verkopen, want ze wil zelf beslissen wat er met hem gebeurt. Daar ben ik ook heel blij mee.
melody7
Geplaatst: 04-12-11 21:22
X
Laatst bijgewerkt door melody7 op 10-02-22 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Chronische hoefkatrolontsteking. Het is jaren goed gegaan met de AdB methode, maar nu gaat het niet meer. De DA vond het toen ze het ontdekten (jaren terug) al een wonder dat hij überhaupt nog kan lopen, maar hij heeft nog veel te veel plezier in het leven om ingeslapen te worden.
Wat mooi van de eigenaresse dat ze hem toch nog zo'n plek gunt. Ik denk dat het paard het alleen maar heel leuk vind als je langs gaat, het kan vast geen kwaad. Meer aandacht is natuurlijk nooit weg.
Als het paardje het daar zo goed zal hebben als verwacht wordt, dan kun jij daar alleen maar een positieve bijdrage aan leveren door te gaan! Ik vind het bijzonder dat je hem maandelijks gaat opzoeken, mooi dat jullie zo'n band en klik hebben! Sterkte met de verhuizing.
Leuk dat je verzorgpaard een plekje heeft voor zijn pensioen. Zeker niet twijfelen om hem te gaan opzoeken als je daar tijd voor kan maken. Dat is echt niet verwarrend voor hem, integendeel.
bij ons staat een shetje. Die stond eerst bij de eigenaar thuis, maar zijn vriendje overleed en hij kon daar niet alleen blijven staan, dus ging hij verhuizen. Als de eigenaresse nu komt (en dat is niet zo vaak) dan hinnikt het paardje nog steeds naar haar en komt hij naar haar toe. Dus hij herkent haar en vindt het hartstikke leuk. Dan aait ze hem even en geeft hem wat lekkers. Ik zou je paardje lekker opzoeken hoor, hij vindt het vast leuk!
Batlow
Geplaatst: 08-12-11 00:29
Waar in brabant komt je verzorgpaardje? Ik woon toevallig ook in Brabant!
Maar on-topic: hij zal je vast nog wel herkennen! Ik had mijn pony 5 jaar verzorgd, vanwege omstandigheden kon dit niet meer. 7 maanden later mocht ik een eigen pony en de keus was snel gemaakt, ik wilde hem en kon hem ook krijgen! Toen ik naar hem toe liep floot ik naar hem, zoals gewoonlijk 7 maanden geleden ik ook deed naar hem. Het leek wel alsof ik hem gisteren nog zag, hij wist wie ik was en kwam toen zoals altijd naar me toe. Dus 1 x in de maand? Dat beest vergeet je echt niet! Zal die vast leuk vinden!!!