Ben ik gek of is dit irritant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Ben ik gek of is dit irritant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:15

Hallo bokkers,

Moet dit even van mij afschrijven en kijken hoe jullie hier tegen overstaan..
Vandaag had ik wedstrijd. Nu kon ik bij ieder onderdeel dat ik reed mijn punten horen.
Erg vervelend als er dingen goed aanvoelen en de jury daar anders over denkt, maar zeker nog vervelender als je dit tijdens het rijden al hoort.
Dit bracht me dus ook regelmatig uit de concentratie.. Uh wat een 6, oke de volgende oefening dus nog beter rijden... Uh wat alweer een 6, maar meneer de jury wat wilt u dan toch zien...
Misschien dat andere geen last van hebben, bij mij heeft dit tot grote ergernissen geleid...

Wat vinden jullie?

Groetjes

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:19

Ik denk dat het net zo irritant is als de fanclub die bijna in je auto komt staan om te horen welke punten je aan het geven bent ;)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:21

Ik ben het helemaal met je eens! Open juryhokjes vind ik ook erg vervelend! Sommige juryleden houden daar wel rekening mee en zeggen niks in het stukje dat je erlangs rijdt, maar soms hoor je inderdaad alles! Je moet je er eigenlijk niks van aantrekken (wat ik dus ook niet doe) en niet naar luisteren, maar het leidt toch af..

lisaislisa

Re: Ben ik gek of is dit irritant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:23

Dat is inderdaad vervelend :)
Toen ik het had kreeg ik hoge punten, dat is dus juist leuk :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:23

Lijkt mij inderdaad knap vervelend als je het hoort en het je uit je concentratie haalt.
Aan de andere kant, je weet dan wel meteen welk gevoel je bij de oefening had
en wat het bijbehorende cijfer dan is.

Miesjaa_vifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:38

Dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
Moet zeggen dat ik het nu ook voor het eerst lees dat het kan gebeuren.

Lijkt me inderdaad wel erg vervelend..
Ook wel frustrerend.. Voelt het goed tijdens de proef en dan hoor he lage cijfers
Maar meestal hoor ik met moeite de voorlezer door concentratie.
Dus laat staan dat ik dan de cijfers hoor. :-)

sexyheksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:24

Stel je niet aan, gewoon rijden met die hap! Jammer dan van die punten volgende x vragen of ze het niet meer willen doen ? ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:11

Ik heb daar geen last van, ik rij naar mijn beste kunnen op dat moment, als de jury dat niet kan waarderen tja.. dan heb ik mijn best gedaan en meer kun je niet doen. Je start toch juist om die punten te horen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:35

Tja, wat wil je dan, dat de jury ieder onderdeel in het oor van de schrijfster fluistert :D . De jury doet gewoon z'n taak, en dat jij dat dan toevallig hoort, en daar ook nog van afgeleid raakt, daar kan, denk ik, niemand iets aan doen.

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:17

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind.
Ik denk dat je er eigenlijk niets aan kan doen het enigste wat je kan doen is proberen te negeren maar dat is juist het moeilijkste.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:27

Pfoeh, dat lijkt me ook storend. Op hoog internationaal niveau waar mensen toch behoorlijk kunnen rijden, daar heerst absolute stilte, maar de mindere ruiter moet óók nog eens de cijfers tijdens het rijden horen.... Dat is niet erg fair. Op het moment dat je het niet eens bent met zo'n cijfer, dan brengt dat je gewoon van je à propos en dat is heel menselijk. Je reageert er ook fysiek op. En dat voelt het paard dan weer... ga zo maar door.

Volgende keer in zo'n geval watjes in je oren stoppen, iets beters weet ik er niet op. In ieder geval zorgen dat je het niet kan horen.

En wat waardering betreft, vergeet niet dat je niet voor de jury rijdt, maar dat je tégen jezelf rijdt. Je rijdt tegen jezelf hoe je vorig jaar reed, of een paar maanden terug. Je ontwikkelt jezelf als ruiter en de jury weet niet hoe je het eerst deed en in hoeverre je vooruit bent gegaan. Die heeft alleen dat moment. Ga daarom af op je eigen gevoel, of het beter was als de vorige keer of juist slechter en probeer liever daar iets mee te doen. Want daar staat of valt je ontwikkeling als ruiter mee.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:15

Een poosje geleden had ik dit ook, elke keer als ik langs het hokje reed hoorde ik (wel zachtjes) een 5 of 6. Dan denk je dus zelf al snel door mee te rekenen en het gevoel wat die proef geeft dat je geen winst rijdt. Uiteindelijk had ik dan nog dubbele winst met de een en twee keer enkele winst met de ander. Dus alles horen lijkt me echt wel overtrokken als ik eerlijk ben. Ik neem aan dat je dan af en toe een cijfer hoort. Leuk is het inderdaad niet want dan ga je twijfelen, maar goed het is niet anders. Gewoon door blijven rijden voor jezelf. Want ik neem aan dat je daarmee bezig bent, ook als je wedstrijden rijdt.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:56

Het lijkt me irritant... Zelf ben ik altijd zo geconcentreerd aan het rijden dat ik niet hoor wat er rondom mij gezegd wordt, dus heb er geen last van.

AngelC2804

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 04:51

Dit is inderdaad erg vervelend. Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt, en zolang de punten goed zijn geen probleem maar als je slechte punten krijgt werk dit niet heel erg motiverend.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:49

Heel vervelend. Maar ik heb t zelf nog nooit meegemaakt. Hoewel ik zelf ook jureer, weet ik toch echt zeker van mezelf dat degene die rijdt mij echt niet kan horen..... Ik denk overigens dat ik zelf t niet zou horen omdat ik teveel met t rijden bezig ben. Maar ja...... Dat kan ik natuurlijk makkelijk zeggen, want ik heb t (nog) niet meegemaakt. ;)

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:10

Nou ben ik blij dat ik dat nog nooit heb meegemaakt bij ons zit de jury in een huisje'' / hok
En soms in een auto.
Maar het lijkt me idd niet fijn.
Het beste wat je kan doen is je afsluiten dan en je puur concentreren op het rijden, dat vind ik zelf altijd wel erg fijn.
Maar dat moet je ook kunnen xD

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:17

Dat lijkt mij ook vervelend!

Ik heb ook wel eens met een open juryhokje gereden, maar die hoorde ik echt niet.. Die waren telkens stil als ik voorbij kwam :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:29

Ik heb niet zo vaak punten gehoord bij de jury, misschien blokkeer ik mezelf er ook voor, want ik wil het ook niet horen :P
Laatst had ik wel een keer, dat ik bij het binnenkomen recht de jury aan keek en zou zweren dat ze zei: "5" en toen nog wat commentaar voor de schrijver om op te schrijven. Toen dacht ik nog "Lekker begin weer...", bleek later op de coupon dat het een 8 was :')

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:59

Het lijkt mij inderdaad ook behoorlijk irritand. Als het nog een keer gebeurd, probeer je vooral op je paard/pony te richten

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:22

Ach ja... Heb weer wedstrijd op het zelfde terrein gehad.. Nu heb ik geen jury gehoord...
Voor de een een probleem voor de ander niet blijkt maar waar ;)

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:10

Ik heb het nog nooit gehad, ons juryhokje zit erg boven de bak en anders is hij goed afgesloten.
Kon er anders niet een raampje dicht? Het lijkt me wel erg vervelend, maar als je je goed concentreert op het rijden zal je niet
zo snel worden afgeleid door de cijfers denk ik. Gewoon heel erg goed letten op je proef.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:11

Ik zou me er inderdaad ook mateloos aan irriteren xD