Pony gooit zich om in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

khally

Pony gooit zich om in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:16

Hooii,

Ik heb een probleem.. Wij hebben laatst een 2-paardstrailer gekocht omdat ik nu 2 pony's heb om te rijden. Onderweg naar de manege, gooit mijn vos het schot wat tussen de 2 pony's in staat eruit. Wij stoppen en we zetten het schot weer goed.
Wij weer verder rijden en op een gegeven moment een gebonk en getrap! Ja hoor, weer dat schot eruit.
Op de terugweg ben ik de pony's in de trailer gaan staan om te zien wat er gebeurd. Het blijkt dus dat mijn vos bij elke bocht zich tegen dat schot omgooit. Hij heeft bij de vorige eigenaar jaren in een 2-paardstrailer gestaan alleen, of met een ander erbij. Maar nu gooit hij zich bij elke bocht om. Het lijkt net alsof hij ineens op zijn kant wil gaan liggen. Wat kan ik hier tegen doen?

Sorry als hij in het verkeerde forum staat ..

VD_NH

Re: Pony gooit zich om in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:18

Ik heb werkelijk geen idee. Lijkt me best eng. Ik volg dit even

SerikaIekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:19

Heb je een houten schot of 1 met rubber?? Het wil nog wel eens helpen dat als je een rubberen hebt ze de benen verder uit elkaar kunnen zetten. Dan hebben meer steun.

khally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 18:16

SerikaIekje schreef:
Heb je een houten schot of 1 met rubber?? Het wil nog wel eens helpen dat als je een rubberen hebt ze de benen verder uit elkaar kunnen zetten. Dan hebben meer steun.

gewoon van rubber maar hij gooit zichzelf gewoon om.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:09

Jullie rijden wel echt rustig en niet een keer perongeluk een bocht te hard of te snel genomen. Zo hadden wij 1 op stal die 1 keer ja wel 1 keer bij iemand anders ff op de trailer ging en die mevrouw reed te hard weg met een te snelle bocht als gevolg. Sindsdien wil ze eigenlijk niet meer achterop de vrachtwagen en trailers alleen als ze breed staan..

Ik denk dat je het vertrouwen terug moet halen door het schot eerst breed te zetten en zo rond te rijden met 1 erin dus en vanaf daar rustig het schot weer terug te plaatsen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:15

Mijn paard doet dat dus ook. Voordat we weg rijden gaat de hele trailer al heen en weer omdat madam te ongeduldig is. Tijdens het rijden is ze ook best onrustig, in de bochten gooit ze zich ook tegen het schot. Wij hebben een schot met rubbermat. Gelukkig gaat bij ons het schot niet van zijn plek. Ik weet ook niet waarom ze dat doet. Mijn man rijdt heel rustig (houdt echt rekening met haar), en ze heeft een hooinet. Ik denk dat ze gewoon het rijden inde trailer heel erg vindt. Hoewel we meestal leuke dingen gaan doen, zoals buiten rijden (eigenlijk altijd als we met de trailer weggaan).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:21

Lastig..
Kan het tussenschot niet vast gezet? Je pony heeft hier nu ook totaal geen steun aan. De andere pony zal ook wel behoorlijk last er van hebben. Je pony zoekt steun (naar mijn mening) en dat krijgt ze niet als dat schot steeds verschuift. Is de ruimte ook niet te breed?

khally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:38

No_No schreef:
Lastig..
Kan het tussenschot niet vast gezet? Je pony heeft hier nu ook totaal geen steun aan. De andere pony zal ook wel behoorlijk last er van hebben. Je pony zoekt steun (naar mijn mening) en dat krijgt ze niet als dat schot steeds verschuift. Is de ruimte ook niet te breed?

Mijn vader heeft hem nu ook zo gemaakt dat hij idd steun kan zoeken. Hopelijk gaat het zo goed! ;)
Bedankt dat jullie allemaal mee dachten! :D