Inlichten jureren door wedstrijdsecretariaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Inlichten jureren door wedstrijdsecretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:12

Ik ben even benieuwd hoe collega-juryleden worden geïnformeerd over hun jureerafspraken.

Ik merk steeds vaker dat de startlijst allang op startlijsten staat voordat ik zelf geïnformeerd ben. Als je dan dus ziet dat er bv. geen pauze is ingelast en je geeft dit aan als je zelf nog per mail wordt ingelicht, wordt er gezegd maar de startlijst staat al online. Dan denk ik: dat is jullie probleem. Het is toch niet meer dan normaal om eerst de juryleden te informeren en dan pas de startlijst online te zetten of ben ik dan niet meer van deze wereld :o

Worden jullie wel van tevoren geïnformeerd of zie je startlijst vaak ook al eerder online dan jezelf weet hoe en wat?

Anoniem

Re: Inlichten jureren door wedstrijdsecretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:53

Meestal ontvang ik een paar dagen van tevoren bericht hoe laat ik word verwacht, ik ga er vanuit dat de startlijst dan wel al online staat.. Kijk daar eigenlijk nooit naar en de pauze hoef ik eigenlijk ook niet. Mocht ik wel ff naar de wc moeten, dan leggen ze de boel maar ff stil, heb er tenslotte wel recht op. Maar das dan hooguit 5 minuten.
Vorige week kreeg ik de dag voor de wedstrijd een mailtje, toen ik werd gevraagd was dit voor na 18 uur, dat ko wel ivm werk. In het mailtje stond dat ik om 15 uur werd verwacht.. Toen heb ik teruggemaild dat de afspraak na 18 uur was en dat ik 15 uur niet kon. Gelukkig kon de middag jury ruilen, dus kon ik gewoon 's avonds. En anders was het niet mijn probleem ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:34

Dat maakt mij helemaal niet uit.
Ik geef zelf vaak aan dat ik geen bevestiging per mail of post hoef, ik kijk het zelf wel na op startlijsten.nl als ik weet welke klasse ik heb.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:04

Zo doe ik het idd ook vaak Karin, met springen zit ik toch de hele dag dus hoef alleen de aanvangstijd te weten. Meestal heb ik op internet allang al gezien hoe laat ik verwacht wordt als ik door het secrretariaat gebeld of gemaild wordt ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:36

Ik heb vandaag de startlijst in mijn mail gekregen van een wedstrijd die pas over 2 weken is. Het secretariaat van die vereniging is altijd heel goed op tijd met dit soort dingen, en staat ook open voor wijzigingen etc.
zijn ze laat met het melden, en klopt eht niet, laat ik het gewoon aanpassen, hoe zij dat oplossen naar de ruiters toe is hun probleem. Ik verwacht toch wel een dag of 5 uiterlijk van te voren een lijst, wil graag de rest van mijn dag indelen etc.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 08:30

Als ik gevraagd word voor een dag te jureren dan wil ik altijd wel weten welk dagdeel en het liefst de tijd hoelang ik dan zit.
De startlijst word mij vaak toegestuurd via mail wanneer ie ook op het internet geplaatst gaat worden.
Het liefst jureer ik met weinig pauzes en ga ik lekker door. Soms heb je meer pauze als dat je aan het jureren bent en dat hoeft van mij ook niet hoor!!. En idd als ik even tussendoor snel moet plassen dan wachten de ruiters maar even een paar minuutjes.

Fitzroy, ik ben het wel met jou eens als er helemaal geen pauze is ingelast en je hebt graag eventjes een pauze tussendoor dat ze de startlijst dan maar om moeten gooien, dat is inderdaad hun probleem dan. :)

paardsoepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:22

Meestal ontvang ik een aantal dagen van tevoren een mail met alle info. Dat vind ik wel fijn. Zo kun je ook checken of er dingen niet kloppen. Ook ik vind een pauze niet altijd noodzakelijk, maar vind het wel netjes als daar even naar geïnformeerd wordt. Bij 25 - 30 combinaties heb ik nou eenmaal echt een plaspauze nodig en dan is het meteen fijn om even de benen strekken. Als er geen pauze gepland is, maak ik daar een opmerking over. En dan is het inderdaad aan het secretariaat of ze de lijst wel of niet aanpassen.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:35

even een reactie van een wedstrijd secretariaat
Ik maak meestal startlijsten en zet ze online
Bij ons weten de jury's als ze gevraagd worden welk dagdeel dat het om gaat en het max aantal te jureren combinaties
Ik las er nooit een pauze in maar als de jury dat wil en het ook op de lijst wil hebben pas ik dat ten alle tijden aan
Maar wij weten nooit vantevoren wanneer een jury bv naar het toilet moet
Wij maken er dus nooit geen punt van als een jury besluit om uit het hok te komen en een pauze te pakken we leggen de wedstrijd dan gewoon stil en wil de jury bij aanvang van de rubriek op een bepaalde tijd een pauze van een kwartier ofzo melden ze dat voor aanvang en wij zeggen het tegen de ruiters die na die tijd starten dat de jury een pauze wil voor hun starttijd dus dat het een kwartiertje later word
Nooit een probleem
Wij weten ook wel dat de regels zeggen dat de jury dan en dan pauze moet hebben maar veel jury's gaan gewoon liever door want dan hebben ze nog wat aan hun dag cq avond, ik vind altijd dat je uit moet gaan van de wensen van de jury en daarom zetten wij het nooit op de startlijst maar passen het ter stond aan aan de wensen van de jury

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:41

kleinvosje schreef:
Ik heb vandaag de startlijst in mijn mail gekregen van een wedstrijd die pas over 2 weken is. Het secretariaat van die vereniging is altijd heel goed op tijd met dit soort dingen, en staat ook open voor wijzigingen etc.

That's me :D

Ik stuur de jury anderhalf tot 2 weken van te voren het voorlopige programma.
Daarna zet ik het programma online.
Wil graag altijd een bevestiging van de jury dat ze mijn programma ontvangen hebben :o dan weet ik dat ze het niet gaan vergeten :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:38

Ja klopt Frensie, jij draait het secretariaat altijd helemaal toppie! Zo mogen wel meer secs werken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:39

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:44

Ik doe voor onze vereniging het secretariaat en zet ook vaak de startlijst al eerder op internet dan dat de juryleden zijn geïnformeerd. Vaak krijg ik nl. nog bijschrijvingen waardoor de tijdsindeling van de rubriek nog kan wijzigen. Ik probeer wel +/- een week voor de wedstrijd de juryleden te informeren.
Doe ik altijd per mail zodat ik ook een bevestiging terug ontvang en dus zeker weet dat de juryleden akkoord zijn en het gelezen hebben. Dit werkt prima (naar mijn idee).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:03

ik heb er nu ook weer 1, waar wel al 3 dagen een starrtlijst op internet van te vinden is maar ik nog niets gehoord heb. Ik vind dat echt waardeloos en ga er ook zeker wat van zeggen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:04

Dat vind ik ook niet kunnen jury, als ze em op internet kunnen zetten, kunnen ze toch ook wel even een mailtje sturen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:06

En het vervelende is dat ik uit de startlijst alleen maar op kan maken dat ik niet de avond heb. Weet nu dus nog steeds niet of ik de lessen moet verzetten of niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:08

Dat heb ik ook een keer gehad ja, wel ongeveer wat weten, maar niet definitief. Ik heb destijds pas de avond ervoor te horen gekregen, dat ik de volgende dag om 8 uur aanwezig moest zijn. Was gelijk ook de laatste keer dat ik daar heen ben gegaan. Volgens mij jureer jij in dezelfde regio, welke vereniging is het (via PB)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:05

jury schreef:
En het vervelende is dat ik uit de startlijst alleen maar op kan maken dat ik niet de avond heb. Weet nu dus nog steeds niet of ik de lessen moet verzetten of niet.

Dan bel je toch gewoon zelf..?? :? Snap niet waarom het dan weer persé van 1 kant moet komen.. Als je wilt weten hoe laat je moet jureren kan je er toch ook zelf achteraan. Is toch geen probleem lijkt me?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:16

Tuurlijk kan er een mailtje uit maar is het niet de normaalste zaak van de wereld en ook zo correct dat je even een mailtje krijgt.
En ik vind het dus absoluut niet kloppen dat het dus wel al bekend is maar niet zo snel mogelijk gedeeld wordt met de jury's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:19

Tja, in de tijd dat je hier je beklag had gedaan had je ook kunnen bellen of mailen met het secretariaat.. Dus snap dat nooit zo goed :n

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:23

Ik draai als secretariaat meestal op zondag. De maandag voor de wedstrijd gaat de lijst on-line.
Vervolgens gaat er dinsdag een mail naar de jury's en pas vrijdag wordt de lijst definitief. Ik weet inmiddels dat er tussen maandag en donderdag nog veel kan wijzigen. En als ik vrijdags de lijst defintief maak stuur ik de lijst nogmaals naar de jury's Dan is iedereen op de hoogte.
Mocht de jury nog verzoeken hebben zorg ik altijd dat dat gaat lukken. Soms kan het echter niet. Maar dan vinden wel altijd een gepaste oplossing!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:24

Relaxed schreef:
Tja, in de tijd dat je hier je beklag had gedaan had je ook kunnen bellen of mailen met het secretariaat.. Dus snap dat nooit zo goed :n

Waarom moet een jury bij het secretariaat gaan informeren hoe laat ze moet jureren?
Dat is iets wat het secretariaat moet aan geven bij de jury!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:47

ponyparadijs schreef:
Relaxed schreef:

Waarom moet een jury bij het secretariaat gaan informeren hoe laat ze moet jureren?
Dat is iets wat het secretariaat moet aan geven bij de jury!

Tuurlijk horen zij dat te doen, maar op het moment dat ik als jury wil weten hoe laat ik precies moet jureren en dit heeft he secretariaat nog niet laten weten, kan ik toch zelf ook bellen? We zijn geen heiligen die op onze wenken bediend moeten worden? :?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:52

Maar dat zeg ik ook niet hoor. Ik vindt juryleden ook geen heiligen maar vindt het als wedstrijdsecretariaat niet meer dan normaal dat je dat meld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:15

Ze melden het ook wel, alleen soms een beetje laat :D Nou is dat voor mij vaak geen probleem omdat ik zelf momenteel niet rijd en geen kids heb oid.. Maar als het wel een probleem is kun je dat ook zelf aangeven toch? Waarom wachten op het secretariaat bedoel ik..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 00:59

Sorry, ik ben het echt niet met je eens, Relaxed.
Een vereniging heeft je gevraagd te jureren en niet andersom ga ik vanuit. En dus is het de taak van een wedstrijdsecretariaat om de juryleden tijdig te informeren. Ik ga er echt niet achteraan bellen.
Als ze je te laat informeren en ze hebben je op een ander dagdeel ingepland dan afgesproken zoeken ze maar een ander. Ik ben daar echt makkelijk in geworden. Ik vind dat ze best wat respect op kunnen brengen naar de door hen gevraagde juryleden. Als ik merk dat dat niet zo is, dan komt zo'n vereniging op mijn eigen zwarte lijst en kan ik steeds niet, gek he?