Weet niet of het hier juist staat, anders alvast mijn excuses!
Het zit namelijk zo: ik kan niet deftig met een zweep rijden, of longeren. Ik kan ze dus best wel gebruiken, maar vind het zo enorm lastig om ze vast te houden.
Ik heb leren rijden op manege (lang lang geleden...) met een gewoon kort zweepje, maar thuis rijden we normaal met dressuurzweep. Echter om de ene of de andere reden kan ik die dus niet deftig vasthouden, ze voelt zwaar aan, zwiept alle kanten op, ik zet het hand met de zweep 'vast', krijg zere polsen, zere schouders, zere arm, ... Nu rij ik dus meestal zonder zweep. Maar soms heb je toch wel eens even die zweep nodig. Met een korte zweep lukt het nog redelijk, die hou je ook anders vast...
Ook tijdens longeren heb ik last van de zweep, gelukkig hebben we paarden die netjes rondjes lopen dus meestal neem ik dressuurzweepje mee en is 'geluid maken' voldoende, maar als er eens een ander paard is en die draait zich om of is echt heel lui, moet je soms toch wel eens kunnen slaan. Tijdens het longeren kan ik dus best wel een dressuurzweep vasthouden maar heb ik pijn als ik een longeerzweep vasthoud...
Zijn er nog ruiters onder jullie die hier last van hebben of tips?!
Een lichtere dressuurzweep hebben we al geprobeert, maar die vliegt even goed alle kanten op en bleef pijn hebben.
heb al vaak gezegd dat mijn ouders eerst op mij "geoefend" hebben en dan daarna een veel sterkere zus gemaakt hebben... als ik je tip toepas doet mijn pols inderdaad geen pijn, maar wel mijn arm, rug, schouder, nek, ...
Klinkt vervelend...