Deken die onverwoestbaar is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Deken die onverwoestbaar is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:54

Nadat er al drie dekens gesneuveld zijn ( Harry's Horse, Amigo, en een canvasdeken van Luba - zogenaamde hengstendeken- ) ;( ben ik nu op zoek naar een deken die het langer dan 1 week uithoudt op een paard die in de hit actief rondwandeld en dus ook speelt.

Geen deken lijkt hier tegen bestand, dus wie heeft de gouden tip ( behalve dan geen deken op, we zijn al te ver in het seizoen en dus te kort in het haar om nu ineens 24/7 zonder deken zich voort te bewegen. )

Djilna

Re: Deken die onverwoestbaar is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:00

Bucas smartex of Rambo van Horseware.
Is van Ballistic Nylon. Als dat niet houdt, houdt niets het :n

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:00

Misschien een New-Zealand deken proberen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ze schijnen onverwoestbaar te zijn.

Oh, zie net dat je die al geprobeerd hebt. Dan kan je inderdaad nog Rambo dekens proberen.
Laatst bijgewerkt door Marloes_92 op 01-12-11 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:01

De canvas dekens van vroeger! Zijn wel zware dekens maar eigenlijk zo goed als onverwoestbaar te zijn!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:03

New-Zealand en canvas zijnook niet zo heel sterk.
Mijn fjordenhengst Alco kreeg ze allemaal kapot.

Maar sloopt jou paard ze zelf of blijft hij ergens achterhangen of een ander paard?
Die van mij beet en trok ze kapot.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:08

De 1200D dekens van rambo etc...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:39

Ik heb ook een canvas deken van Luba gehad, en mijn paard had die ook in 1 nacht gesloopt. Ik kan die ook niet stevig vinden dus :n .
Mijn paard doet het dit jaar prima met een, aan de voorkant dichtgenaaide, bucas, dus ik heb mijn verdere zoektocht naar onverwoestbaar canvas/nieuw zeeland dekens gestaakt, maar ze zullen er echt wel zijn. Ik heb namelijk een canvas deken van http://www.vanmeerwijkdekens.nl/ en dat ding heeft een hele winter Goldz overleefd zonder al te veel gekke dingen +:)+ . Het nadeel van deze deken is echter dat de rugnaad na verloop van tijd is gaan lekke bij mij, en dat er geen staartflap aan zit.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 16:43

Andere maken zn deken kapot dmv spelen, hij doet het nieteens zelf :')

De rambo vertrouw ik ook niet, die krijgen ze ook kapot, andere dekens van stalgenootjes zijn ook al gesloopt.

Hij heeft nu een stevige ( oude) bucas op, maar ik ga niet zoveel geld uitgeven als ie binnen een week kapot is.

Dus wil eerst graag tips en ervaringen horen en dan pas overgaan tot eventuele koop.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:44

succes :+
mijn vorige paard was Meester dekensloper.
Voornamelijk de gespen bij de borst... als die 1x stuk waren vond hij zijn deken vaak wel voldoende gecustomized, en liet hij hem verder met rust.

máár heb 1keer een deken geleend ( nooit doen dus :o ) ik deed de bakdeur open en zag allemaal witta vlokjes...
.
.
.
Vond ik hem ( Heul Blij *\o/* )
allemaal hapjes vulling in de rondte te gooien, wild zwaaiend met zijn hals.."
feest...

Nee, ik heb veel dekens versleten aan dat paard, maar geen onverwoestbare tegengekomen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:45

De Rambo originals en de andere Rambo's van Horseware :j
Idd zoals eerder gezegd hier 1200 D balistic nylon. Super sterk. De amigo's sneuvelden bij mij ook.
Mijn oudste pony heeft ruim 10 jaar zn Rambo turnout gehad. Heb m puur om de vaalheid weggegooid, maar niks kapot of verroest, geen gaatjes en nog altijd super waterdicht, ook na het wassen (dit overigens wel professioneel).

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:54

Bij mij is de Rambo (ik heb de duo-liner) de enige deken die heel blijft in de kudde. Pony heeft m nu voor het derde jaar op en er zit nog geen schrammetje op.
De Rhino was zo kapot en de goedkopere merken waren ook zo kapot....

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:46

Absoluut de bucas, echt onverwoestbaar. Het ballistisch nylon van de rambo komt bij de bucas niet eens in de buurt, om over andere merken maar te zwijgen.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:48

Bucas en Rambo dekens!
Ik ben er erg tevreden over en die sloper van mij krijgt ze al 3 jaar niet meer stuk!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:50

Bucas! Die gaan bij het langst mee. Na een jaar of 5 worden de sluitingen wat minder, maar ik was ze dan ook vaak, en dan maak ik vaak nog iemand anders blij mee. Welke maat heb je nodig?

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:51

Mijn oude pony kreeg het ook voor elkaar om ze dekens te laten slopen. Ik heb toen een new zeeland deken gekocht. Die deken is zo sterk en niet kapot te krijgen dat beviel me goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:54

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 10:16

Mn bucas all in one lijkt nu de enige ( even afkloppen :P ) die bestand lijkt.

Bedankt voor jullie meedenken.

Ik ga op zoek naar wat tweedehandjes, en bekijken wat er echt heel blijft en wat niet :')

@ Angeline, new sealand gaat dus ook kapot.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:57

Bucas is ook het eerste waar ik aan denk. Goede sterke dekens.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:46

Hahah ik wilde ook zeggen Bucas,maar ik zie dat je die al aan het proberen bent. Mocht er in de deken toch een scheurtje komen, dan heb je speciale bucasreparatielijm.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:50

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:55

Ballistic nylon is 1000 denier ;)
Zelf heb ik nu de Sectolin deken van 2500 denier.
Afkloppen maar deze is nog heel *\o/*

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:03

Weatherbeeta Taka, deze is 1680 denier. Kost wat maar dan heb je ook wat. Ik heb deze gehad en ondanks een ware dekensloper bij hem in de wei (in galop samen door de wei terwijl de ander de deken van mijn paard tussen z'n tanden hield) heeft de deken geen krimp gegeven. Je zag het wel (kleine krasjes op de deken) maar de deken scheurde niet en bleef super waterdicht, ook na een hele dag hoosbuien een kurkdroog paard. Daarnaast bleef de deken liggen als een huis en nooit een sluiting open gegaan oid +:)+ . Het was dat er een hals aan zat (en wilde naar zonder, paard had hier een hekel aan) maar anders had ik 'm nooit verkocht.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:06

Ik heb een Dominick deken opliggen, en bij mijn merrie is ruim een week geleden een ruin van 1.80 bij haar in de wei geweest, heeft haar behoorlijk wat butsen en builen gegeven maar de deken is op een paar iniminigaatjes na (en dan moet echt het licht erop vallen, want ik had ze niet eens gezien in eerste instantie) totaal heel gebleven. Dus ik ben daar heel erg van onder de indruk!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:04

Ik ga ook voor de Canvas deken van vroeger, Bucas heb ik hier ook kapot zien gaan, nog niet eens voor de regel door de drager maar door weidegenootjes.

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:10

Ik kan je het Tornado deken van Imperial Riding aanraden.
Ik heb hem hier voor beide paarden. Ik heb een tijdje een erg speelse pony gehad, welke er rustig in ging hangen met zijn tanden. Voor deze dekens was dit gelukkig geen probleem!
Hele goede kwaliteit!