deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flashdance4

deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:17

als je paard elk jaar een dek op heeft gehad kan je hem nu zonder deken laten,

ze lopen 24uur buiten zomer en winter, ze kunnen in de container, en hebben 24 uur hooi en sochtends en savonds krijgen ze wat brok en wortels,
kortom mij vraag is kan je ze deze winter zonder dek laten zitten nu wel lekker dik in hun vacht,

Cassidy

Re: deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:20

Ja dat kan. Maar het ene paard is gevoeliger voor kou dan de ander, dus ik zou ze goed in de gaten houden en als ze het koud hebben toch een deken opdoen.

Zorg voor voldoende hooi/ruwvoer, dat is bij erge kou een kacheltje van binnen.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:26

Cassidy schreef:
Ja dat kan. Maar het ene paard is gevoeliger voor kou dan de ander, dus ik zou ze goed in de gaten houden en als ze het koud hebben toch een deken opdoen.

Zorg voor voldoende hooi/ruwvoer, dat is bij erge kou een kacheltje van binnen.

oke ga ik zk doen , het gaat om een schetlander, een schetlander /welsh/ en een wersten paardje,
ze hebben nu al 24 uur hooi maar de schetlander wels heeft altijdt een dek op gehad en de wersten paard ook ze worden niet meer gereden lopen alleen in het land

Akecheta

Re: deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:47

Inderdaad even in de gaten houden, maar als beide paardjes gezond zijn zou het geen probleem mogen zijn.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:20

Gooya schreef:
Inderdaad even in de gaten houden, maar als beide paardjes gezond zijn zou het geen probleem mogen zijn.

oke dankje,
nu met die wind en regen merk ik niks aan ze staan niet te rillen ze kunnen naar binnen maar doen ze niet staan gewoon met hun kondt tegen de regen in. ze hebben ook 24 uur voor droog kuil (bijna hooi zo droog) :j

Zoe96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:19

ligt aan het paard, de een heeft het sneller koud als de ander.
ik zou het gewoon in de gaten houden en als hij het koud krijgt een deken opdoen..

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:53

Ligt eraan of het een koud of warmbloed paard is,
maar denk als je hem optijd zonder deken laat staan, dat ze dan wel een wintervacht aanmaken!
en als ze niet genoeg wintervacht krijgen kun je altijd nog een 100 grams opgeven ofso.
ligt er ook aan wat je er mee doet, en hoe snel je paard het warm heeft!
& zorg idd voor voldoende ruwvoer!de paarden hun kachel moet blijven werken!!!