Wat kosten kinderponies tegenwoordig nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Wat kosten kinderponies tegenwoordig nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:51

Ik ben hierbij benieuwd naar de kleine 'variant' (shet/a pony), en de grote variant (b/kleine c pony).

En wat zie jij als kinderpony?

Ervaringen zijn welkom!

buukske

Re: Wat kosten kinderponies tegenwoordig nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:02

Voor mij is een kinderpony, een pony die eerlijk en heel braaf is. Ook 99% bomproof, een pony waar kinderen het vertrouwen op kunnen krijgen....je hebt ze in alle maten.
Mijn dochtertje is op een kinderpony begonnen, en heeft er ontzettend veel van geleerd.
Nu rijdt ze op een grote Cpony, maar dit is geen kinderpony.

Voor een kinderpony betaal ik tussen de 500 en 3000 euro, ligt een beetje aan de leeftijd, ervaring, en natuurlijk hoe braaf het beestje is.
500 euro voor de shet en rond de 3000 voor een goed doorgereden brave kinderpony met een hoop ervaring, en heeeeeeeeel braaf.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:04

Tegenwoordig betaal je voor de shets tussen de 100 en 800 euro.
Licht er natuurlijk aan of deze bereden is en in hoeverre.
Verder voor bijvoorbeeld een welshje betaal je al snel rond de 1000- 2000 euro.
Ook hier licht het eraan in hoeverre het bereden is.

Ook licht het aan de bloedlijnen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:47

De prijzen zijn nu echt geen pijl op te trekken. Een brave recreatiepony kun je zomaar voor 100 euro vinden, zeker als ze boven de 15 jaar zijn. Maar een pony die ook echt in de sport gelopen heeft, en super braaf is, is natuurlijk vele malen duurder. Dus wat zoek je?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:51

Veiligheid heeft geen prijs. Beter wat meer uitgeven aan een pony die echt veilig is als een goedkopere waar je kind het vertrouwen mee verliest, of nog erger.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:59

Ik heb nu een super B pony die alleen voor levensveranderend veel geld weg gaat.
Daarnaast heb ik diverse pony's verder getraind van A tot C klasse en die verkoop ik dan van 800 tot 1500 euro. Uiteraard koop ik ze goedkoper maar dan zit er wel enkele maanden correct werk in voordat ze weer te koop komen. Daarnaast verkoop ik ze alleen aan een passende ruiter en vertel ik het hele verhaal (positieve en negatieve dingen) van de pony erbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:59

Ik heb een 5-jarige valk Welsh A merrie, kleine B-pony, al eens een mooi veulen gegeven, papieren die zowel Nederlands als Engels erkend zijn, onder het zadel en aangespannen beleerd, bekend met spring- en crosshindernissen, verkocht met een vraagprijs van 2500 Euro. Ze is voor iets goedkoper gegaan, maar niet te gek.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:05

Prijs hangt van zoveel af. Leeftijd, kleur, maat, ervaring, papier enz. Het is dus flink rekbaar.

Ik heb 2 hele brave kinderpony's te koop staan. 10 jarige die ook ZZ voor de wagen loopt kost natuurlijk wel duidelijk meer dan haar 4 jarige dochter (braaf, maar enkel hobbyklasse uitgebracht, ook al bixie ohz uitgebracht).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:05

:+ Ik had een mazzeltje. De pony was net zo duur als het nieuwe zadel wat erop gekocht moest worden.
(JC topas) En toen had ik een schaapmakke 10 jarige Welsh stermerrie op stal uit een hele bekende hengstenmoeder.
Voor het 10-voudige gaat ie nu nog niet weg.

Lieske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:06

Tsja, dat kan heel wisselend zijn. Wij hebben de mazzel gehad een superbrave shet te kunnen kopen voor maar 50 euro! Echt súper braaf met kinderen! Was bereden en liep voor het wagentje. Het wagentje dat ik erbij heb gekocht was een veelvoud van de pony zelf :D Ook het zadeltje was duurder dan het ponytje zelf. En de castratie was nog het duurst :+ Hoewel het een brave hengstje was, wilde ik het risico niet lopen met mijn welwillende merrie's <3

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:48

Hier op stal (hobby handelsstal) staat een leuke welsh van 1.30 als kinder poown te koop.
Vraagprijs is geloof ik 1000 e met de spulletjes erbij.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:55

ik heb 2 jaar geleden een c pony verkocht 4 jaar oud super braaf 99% mak zowel bak als buiten en had een paar keer voor de kar gestaan...pony kreeg mee zadel,hoofdstel en haar deken heb er 1500 euro voor gekregen...

mensen zijn er nog steeds heel blij mee en ze doet het goed..

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:11

Echte kinderpony's zijn eigenlijk hun gewicht in goud waard. want wees eerlijk de eerste pony voor je kind die moet betrouwbaar zijn en dan nog is ook goede begeleiding noodzakelijk. Heb voor mijn pony's, shettten en dartmoors meer dan 1000 euro betaald, maar ze hebben gezorgd voor een solide basis en een diep gewortelde paardenliefde die nooit meer voorbij gaat en dat is niet in geld uit te drukken.