Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Neonlight schreef:Ik denk dat je uit het topic [NF] Fa. van der rakt,bloedtapperij best wel wat informatie kan halen. Dit is 1 van de grotere tapperijen.
Jolindaa schreef:Wij hebben een paard op stal gestaan die er jaren heeft gestaan.
Het paard is zwaar beschadigt en zeker weten slecht behandelt geweest. Totaal geen vertrouwen in mensen. Niet in de hand en ook niet onder het zadel.
Poosje terug heb ik haar in handen genomen om toch te kijken of we haar misschien een beetje vertrouwen konden geven zodat er toch nog iemand plezier van kon hebben. Ik heb wel eens een uur in de stal gestaan, in een hoekje, zonder dat ik me kon bewegen omdat zij mij daar tegen de stal aan duwde met haar kont...
Het ging eigenlijk heel goed, tot ik aan haar benen kwam. Daar bleek later bij haar altijd bloed getapt te zijn.
Nu ik dit gezien heb, ben ik tegenstander van de bloedtapperij
stef schreef:Jolindaa schreef:Wij hebben een paard op stal gestaan die er jaren heeft gestaan.
Het paard is zwaar beschadigt en zeker weten slecht behandelt geweest. Totaal geen vertrouwen in mensen. Niet in de hand en ook niet onder het zadel.
Poosje terug heb ik haar in handen genomen om toch te kijken of we haar misschien een beetje vertrouwen konden geven zodat er toch nog iemand plezier van kon hebben. Ik heb wel eens een uur in de stal gestaan, in een hoekje, zonder dat ik me kon bewegen omdat zij mij daar tegen de stal aan duwde met haar kont...
Het ging eigenlijk heel goed, tot ik aan haar benen kwam. Daar bleek later bij haar altijd bloed getapt te zijn.
Nu ik dit gezien heb, ben ik tegenstander van de bloedtapperij
Wat een onzin. Bloedtapperijen staan niet gelijk aan mishandeling en verwaarlozing van dieren. Dat dit paard slecht behandelt is geweest en geen mensen vertrouwt staat los van de bloedtapperij an sich.
Wat ik me wel afvraag: Het bloed zou gebruikt worden voor o.a. medicatie voor vrouwen die niet via de natuurlijke weg zwanger kunnen worden. Maar ik dacht dat dat juist van de urine van drachtige merries gemaakt werd?