Wat doet je paard als hij de kans krijgt te ontsnappen...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Wat doet je paard als hij de kans krijgt te ontsnappen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:42

Als je hem los laat buiten de weide.
Of hij trekt lekker zn kop weg van het hoofdstel. Wat gaat je paard dan eigenlijk doen?

Ik heb geen idee. Nog nooit meegemaakt, en hoop het ook nooit mee te maken.

Als je van mijn draver valt in het bos, dan draaft hij naar huis (over de weg en al) val je van de Haflinger, dan zal ze het eerste beste grasplukje gaan staan te eten.

Verwacht dat beide bij de weide gaan staan te gras eten. Wil je ze dan pakken, dan zal mn draver weglopen en de Haflinger zal je kunnen pakken. Zo gaat het vangen in de weide tenslotte ook.

Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:44

Die loopt heel knullig terug naar mij. Of gaat bij het eerste beste grassprietje staan eten.
Ze brak regelmatig uit de wei en stond ze rustig te eten bij de buren en kwam ze vrolijk aanlopen als ik haar riep.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 30-11-11 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:44

Nummer 1 loopt zijn stal in...Of als hij al in zijn stal staat, dan blijft ie daar gewoon. Ook als de deur meerdere uren open staat.

Nummer 2 loopt rechtstreeks naar de zak wortels of naar de baal hooi.

Goh, wat heb ik eigenlijk suffe paarden :')

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:45

Braafjes allemaal!

Het is wel echt voor buiten de weide he.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:46

Mijn hafje gaat staan eten, ze zal wel weglopen als ik haar wil pakken, maar krijg haar gerust te pakken. Mijn anda rende weg tot ze erachter kwam van 'hee, en nou weet ik het eigenlijk niet meer zo goed := ' en dan kwam ze weer terug :')

1Boefje

Re: Wat doet je paard als hij de kans krijgt te ontsnappen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:47

Hafjes gaan volgens mij altijd staan te vreten, lol

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:50

Nou moet ik zeggen dat ze niet zomaar zal uitbreken, dan moet ik écht niet staan op te letten en dan haalt ze wel een geintje met me uit. Maar anders zal ze eerst kijken wat ik wel of niet doe.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:50

Mijn noordzweed stopt bij de eerste beste graspriet.......

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:51

mijn kwpn-er zal ook een lekker plukje gras opzoeken

Fruw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:52

Normaal blijft hij heel netjes bij me of gaat in de buurt rustig wat staat eten.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:52

De mijne zal of naar mij of naar haar stal lopen, ze is niet zo heldhaftig.

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:00

Gisteren nog gebeurd (voor de zoveelste keer). De ingang van de wei heeft 2 stroomdraadjes, ik was mijn spullen op aan het ruimen en had het onderste draadje even aan de bovenste gehangen. Ik ben nog geen 10 seconden weg en jahoor shetje is weer onder het draadje door gelopen. Ze weet denk ik gewoon dat als ik er ben dat er geen stroom op staat. :D En wat doet ze vreten! Gelukkig hebben wij 2 hekken voordat ze op straat kunnen. Ik moet ook gewoon leren dat onderste draadje dicht te doen .
Ik kon ze overigens wel zo pakken omdat er in de wei ook nog genoeg gras staat. Als dat niet zo is loopt ze weg :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:02

de hele tijd voor me uit lopen en steeds wat gras eten....'pak me dan als je kan' (maar dan op een vervelend luie manier :') )

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:05

Dat hangt ervanaf. In zijn stal met de deur helemaal open zou hij netjes blijven staan, in de wasplaats ook. Op vreemd terrein of gewoon buiten het stalgebouw zou hij denk ik op verkenning gaan :+

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:13

Ik heb 1x gehad dat hij schrok van iets toen ik net op wilde stijgen buiten en hij een paar passen naar voren sprong.
Zodra hij van de 'schrik' bekomen was (na een paar meter dus al) ging gelijk de kop aan de grond: GRAS!!! :Y)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:19

Mijn fries blijft in principe bij me. Op het erf loopt hij eigenlijk altijd los met me mee en als hij schrikt komt hij eigenlijk direct naar me toe. Tenzij er echt grote schrik is, dan rent hij namelijk eerst een heel stuk weg en als hij dan tot bedaren komt is 'ie vervolgens natuurlijk kwijt, meestal komt hij in zo'n geval niet verder dan het eerste het beste grassprietje wat hij ziet :+

Mijn Andalusier hengst laat ik buiten het hek niet zomaar los omdat ik niet zeker weet wat hij doet. Tis niet dat als hij even los is hij er direct vandoor gaat, hij is bijv een keer de wei uit geglipt terwijl ik Jauke eruit wilde halen, toen kon ik hem eenvoudig roepen (dat kent hij ook uit de vd, handtarget) touwtje over zijn nek gooien en hem weer in de wei zetten. Een andere keer dat hij mee de wei uit glipte had ik Jauke er ook los uit, dus toen stonden ze samen buiten de wei en besloten ineens dat het dan wel lollig was om een eind te gaan rennen ^) Sukkels rende samen de speeltuin in en toen had ik ze ook zo weer te pakken, maar samen rennen was duidelijk lolliger dan bij het baasje blijven. Hij is nu 2,5 maar qua hormonen geloof ik niet dat hij direct op zoek zou gaan naar andere paarden tenzij er natuurlijk 1 echt heel dicht in de buurt staat. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.

Tis iig bij beide paarden niet zo dat ik ze geen seconde los kan laten omdat ze er dan vandoor vliegen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:08

Ze zal naar de paarden toe gaan. Laatst kwam ze dus uit de wei. Ik had haar er in gezet en nog voor ik het poortje dicht kon doen kwam ze er weer terug uit, was een beetje een knullige manier. Maar ze ging naar de andere kant van het erf waar een paard in de wei stond en daar ging ze even buurten. Ik kon ze gemakkelijk pakken en terug brengen. Verder laat ik ze wel vaker los op het erf het is niet zo dat als ik haar loslaat ze het meteen in der kop krijgt en er direct vandoor zou gaan. Ze zou eerder andere dingen interessant vinden en daar op af gaan maar dan op het gemak. Verder weet ik het niet als we op onbekend terrein zijn denk dat ze als ze niet in de buurt is van haar thuis dat ze dan gewoon opzoek gaat naar andere paarden en daar bij gaat staan. Maar als ze nog weet hoe ze naar huis moet zal ze dat doen denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:12

Die van mij blijft bij mij, tenzij hij uit angst wegrent en ik eraf lazer. Dan rent hij bij voorkeur door naar de stal. Is de stal te ver weg, dan rent hij tot halverwege. Is gelukkig maar 2 keer voorgekomen!

Uit de wei is hij nog niet onsnapt, zijn weidegenoot wel en die konden wij het uit het park vissen :+ En denk maar niet dat ie wou komen hahahaha :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:13

Suus blijft wel staan,of gaat gras eten :))
is een welsh trouwens.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:14

Ik ben een paar keer van mijn paardje gekletterd :=...
Die komt dan kijken wat ik op de grond doe om vervolgens rustig te wachten tot ik weer sta :+.
Mijn kleintjes... Als de paarden uit hun wei weer eens uitbraken waren die van mij de enige die keurig netje in hun wei bleven staan met zun 2tjes :). Draad kapot of niet, ze gingen er niet uit :). (waar ik blij om was want ze waren nog hengst en er stonden daar merries ;) )

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:16

Als ik val, schrikt mijn pony daar ontzettend van :wow: meestal blijft ze aan de grond genageld of ze gaat als een western-paard rondjes draaien :P Als het hek van het weiland open zou staan, nemen ze echt wel de benen! Maar ze blijven wel in de buurt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:17

Een meter verder staan grazen.

Als ze echt schrikken rennen ze terug naar de wei. Al 3 keer voorgekomen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:18

Als ik het hoofdstel van mijn verzorgpaard af doe, en hem daarbij (perongeluk) los laat gaat hij lucht zuigen op voertonnen, aan de poetsbak knabbelen of gedag zeggen tegen de andere paarden.

Als ik hem bij de wei los zal laten denk ik dat hij gras zal gaan eten. Als ik van hem af val in het bos/bak heb ik geen idee wat hij zal doen. Als het hek van het weiland open blijft staan denk ik dat hij het niet snel door zal hebben, en uiteindelijk misschien wat grasjes van buiten het weiland zal gaan eten. Het gras is altijd groener aan de overkant :')

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:19

Mijn ruin is eens met wat stokerig gedrag aan de hand, zeer macho in volle galop vertrokken en uit het zicht verdwenen in het bos om vervolgens in uitgestrekte draf met de oortjes naar voor en een paniekerig hinnikje terug te komen...(zo leuk was het blijkbaar niet helemaal alleen in het donkere bos)

Als ik val staan ze meestal verschrikt stil en heb ik ook nog een teugel vast :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:20

Ligt geheel aan de situatie, of er vooraf of op dat moment spanning is. Als hij het idee heb dat wat hij doet fout is, dan rent ie er vandoor. Maar ziet hij zelf niks mis met zijn actie, of schrikt ie en rent ie 20 meter voor me uit, dan stopt ie en wacht hij tot ik bij hem ben.

Overigens straf ik hem niet meer op iets waarbij het gevolg kan zijn dat ie uitbreekt. Het leert hem alleen maar dat hij bang moet zijn zodra hij weg is. Het gebeurt dus niet vaak meer dat hij echt weg rent voor me, dat is alleen zodra je achter hem aan gaat rennen of op een bedreigende houding hem probeert te stoppen.