Manen breken af door winterdeken met hals. Heb vorig jaar ook een Hoody gebruikt om de manen te beschermen, maakten helaas niks uit. Wie heeft er tips?
ik vrees dat je hier weinig aan doet? Ik heb een rambo deken(vliegendeken)en hierdoor breken de manen van mijn pony ook af dus die ga ik verkopen... misschien geen hals meer gebruiken?of alleen als het echt heel erg koud is?
malissapaard
Geplaatst: 30-11-11 11:08
hallo, ik heb het ook met mijn halsdeken. ik heb hem nu af. doe hem nu alleen op als het heel koud is op veel regent. anders verstikken de manen ook als die te weinig lucht krijgen en vallen ze heel erg uit, mischien is dat het wel, succes
Een paar uurtjes per dag luchten is de enige oplossing. De manen stikken omdat ze de hele dag onder de hals zitten. Ik heb zelf alleen de hals op als ze buiten staan, op stal gaat hij af.. zo blijven de manen wel heel.
juleke
Geplaatst: 05-12-11 12:33
Ik probeer zo weinig mogelijk een halsdeken aan te doen. Mijn paard is geschoren, maar de hals gaat alleen aan als ik het echt noodzakelijk vind. Als hij echt vers geschoren is, gaat de hals sneller aan dan wanneer zijn haren al redelijk bijgegroeid zijn.
Ik heb hem ook een tijdje in de zomer onder een exzeemdeken met hals gehad. Toen probeerde ik de manen heel te houden door ze te vlechten. Als ik ging rijden deed ik de vlechten los, daarna deed ik er een behoorlijke hoeveelheid Cowboy magic in alvorens ik terug vlechten maakte. Dat hield de manen redelijk heel, maar ze waren toch nog uitgedund.