Wat zijn nu goede prullenbakken voor een manege?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sasqiua

Wat zijn nu goede prullenbakken voor een manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 11:38

Hoi Bokkers,

Op bokt kon ik er zo gauw niets over vinden, vandaar dat ik mijn vraag maar even stel.
Wat zijn nu goede prullenbakken voor op een manege/grote pension stal? :+
De jongste lesklantjes lopen liever niet naar het einde van de gang om hun lege pakjes en papiertjes weg te gooien (stel je voor..., in hoekjes en gaatjes proppen is veel makkelijker).
Een grote huisvuil container om de 5 meter is misschien een optie, maar voor ons lastig om te legen en nemen veel ruimte in beslag.
Plastic prullenbakken gaan steeds stuk (hebben we al gehad).. En de deksels vallen hier steeds vanaf (ook deze gaan stuk).. Losgebroken pony's kunnen dan gemakkelijk met hun neus in de prullenbak belanden.

Wie heeft er de goudentip?
Is er iemand die weet waar ze degelijke, niet al te dure, prullenbakken verkopen?

Groetjes, Saskia

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:58

Ik zou de lesklantjes opvoeden, veel handiger :+
Zodra er na een les afval op verkeerde plekken is gevonden, de volgende les álle lesklantjes verplicht laten vegen en opruimen. Moet jij eens kijken hoe snel ze élkaar gaan aanspreken op troep opruimen.

Er zijn wel metalen afvalbakken te krijgen overigens, meestal zul je daarvoor bij een Makro of bv Overtoom of Viking terecht moeten. Beetje in de hoek van de industriele en kantooroplossingen dus.

Gini

Re: Wat zijn nu goede prullenbakken voor een manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:10

Maar op het einde van de gang staat dus wel een vuilnisbak/container waar ze het afval in kunnen doen? Dan zou ik niet iets extra kopen, maar de kinderen opvoeden.
Kinderen moeten zich aanpassen aan de regels, niet de regels aan de kinderen. ;)

Nicky1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:36

Containers gebruiken ze bij ons ook

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 14:59

Ibbel, Gini, bedankt voor de tip!
Helaas is dit onbegonnen werk.
Ik werk namelijk alleen in het weekend, zaterdags alleen al zijn er zeven lessen én komen er ook nog eens kinderen die graag willen poetsen of helpen. Het is dan zo druk dat het onbegonnen werk is om hen hierin op te voeden. Daarbij is het terrein nog al groot, ik kan niet overal tegelijk zijn.
Wel spreek ik hen er persoonlijk op aan áls ik het zie gebeuren. Dan vertel ik er uiteraard bij dat het gevaarlijk is voor de pony's als zij het per ongelijk opeten.

Nicky1992, containers zijn voor ons lastig om te legen (het afval moet daarna weer in een grote ijzeren container worden gegooid die een keer p.w. wordt geleegd).

Nicky1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:11

Sasje_ schreef:
Ik werk namelijk alleen in het weekend, zaterdags alleen al zijn er zeven lessen én komen er ook nog eens kinderen die graag willen poetsen of helpen. Het is dan zo druk dat het onbegonnen werk is om hen hierin op te voeden. Daarbij is het terrein nog al groot, ik kan niet overal tegelijk zijn.
Wel spreek ik hen er persoonlijk op aan áls ik het zie gebeuren. Dan vertel ik er uiteraard bij dat het gevaarlijk is voor de pony's als zij het per ongelijk opeten.

Nicky1992, containers zijn voor ons lastig om te legen (het afval moet daarna weer in een grote ijzeren container worden gegooid die een keer p.w. wordt geleegd).

Oke dan snap k t wel dat t lastig is is t veel vuil dan zou ik gewoon
een prullenbak doen :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:13

je hebt ook een ijzeren metalen prullenbak met hengsel en de deksel aan een schanier, volgens mij zijn die mij de gemeente te krijgen, die hebben wij op stal ook en dat is handig zat, de paarden krijgen ze ook niet open

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:15

Oke, weet je ook wat die kosten Mandy?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:30

WIj hebben van die mini containers van de Xenos staan.
Een blauwe voor het plastic en een groene voor het overige vuilnis.

Werkt goed alleen wel grote vuilniszakken kopen!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:30

Kosten 20,- als ze ze in de aanbieding hebben

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:04

Ik kan me herinnderen dat een grote manege van die bakken aan de muur had hangen. het leken een beetje op van die groene brievenbussen maar dan groter. In het gedeelte wat je aan de muur had hangen zal nog een andere bak die er gemakkelijk uit getild kon worden om te legen.
Ik zou alleen niet weten waar je zo'n ding zou moeten halen....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:27

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:30

Ik dacht ook gelijk aan die ouderwetse ijzeren afvalbakken zoals al eerder genoemd. Maar of je daar je gangpad mee vol wilt hebben staan? Dan denk ik dat het handiger is om iets aan de muur te bevestigen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:10

opvoeden. Moet toch kunne met kinderen? kost ff wat energie, maar dan heb je wel de troep waar je het hebben wil, in de prullenbak. Desnoods na de les even een rondje lopen met de klanten.
Vertellen over een dier wat ziek geworden is doordat er ergens troep lag. Zo'n verhaal is ook wel makkelijk te verzinnen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:01

Sasje_ schreef:

Je roept op het begin de kinderen samen, je zegt dat ze geen afval mogen laten rondslingeren. Jij wijst hen de vuilinisbak/container aan waar ze hun papiertjes ed in moeten gooien. Je zegt hen dat wanneer je ook maar 1 papiertje vindt er een onleuke straf aan vasthangt voor iedereen (bv. geen les of geen galop of iets dergelijk, wat de kinderen leuk vinden, of taken zoals stallen vegen etc etc). Vroegahh moest iedereen een kwartier op de mesthoop gaan staan wanneer iemand de regels overtrad.
Kinderen zijn snel op te voeden, het lukte vroeger toch, waarom dan nu niet meer?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:04

Xenos heeft mini kliko's.

Superhandig en in leuke kleurtjes.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:06

Nepcamera ophangen en iedereen een keer in de les (of elke les opnieuw als ze zo slecht zijn opgevoed door ouders), zeggen dat als ze er op betrapt worden, dat iedereen in de les van volgende week niet mag galoperen. Zo iets.

Briefjes ophangen en zeggen dat paarden er ziek van kunnen worden als ze eens uitbreken, stel je voor... je lieveling...

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:12

Ik werk samen met Sasje_ op dezelfde manege, dus ik begrijp heel goed waar dit over gaat...

Het is zo dat we vooral last hebben van een aantal kinderen met een pensionpony, die altijd op een bepaalde plek op stal gaan zitten. Dan proppen ze hun afval in hoekjes en gleuven, daar ziet toch niemand het. Wat Sas ook al zei, wij kunnen niet alleen wachtlopen in die gang, helaas. Op het moment dat je deze kinderen op het moment zelf aanspreekt ruimen ze het wel op, "doen ze het zo wel" (ja, daar trappen we dus ondertussen niet meer in), of je krijgt een ontzettend grote scheur... :n

Er hebben een tijd bordjes in de gang gehangen over het belang van het opruimen van afval, maarja, wie kan dat iets schelen? We hebben overal prullenbakken/kliko's staan, maar kennelijk is het te ver lopen naar de overkant van de gang. (De kliko staat recht tegenover de 'hangplek'.)

Verder lijkt het wel alsof het afval zichzelf overal laat slingeren, niemand heeft het ooit gedaan. :x

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:16

Wij hebben een hangplek op t overdekte terras voor die hangjongeren. Met een prullebak er direct naast.

Is zoiets te realiseren??
Dan ligt t iig niet op stal.