Ik zit een beetje met probleem.
Mijn pony heeft zomereczeem, en 's winters erg last van jeuk, schilfers, en een enorm dikke, dichte vacht.
Na 10-15 minuten rijden is hij al helemaal nat, terwijl hij een erg goede conditie heeft.
Om hem droog te stappen ben ik vaak 45-60 minuten aan het stappen.
Dit is natuurlijk niet te doen, en brengt ook de kans op verkoudheid enz. met zich mee.
Vorig jaar is hij voor het eerst geschoren, dit ging eerst heel goed, tot het laatste moment, toen alleen nog een klein stukje van zijn hoofd gedaan moest worden.
Dit hebben we toen laten zitten omdat hij zo erg van streek was en echt om zich heen begon te slaan, echt levensgevaarlijk.
Na het scheren waren de jeuk en schilfertjes gelijk weg, rijden was ook allemaal geen probleem meer en hij zat duidelijk beter in zn vel.
Ik scheer dus ook vanuit het voordeel voor hem.
Vandaag zou hij geschoren worden, ondanks dat ik heb domosedan gel heb gegeven( een hele spuit), kon het scheer apparaat niet eens in de buurt komen.
Hij springt een meter de lucht in en begint om zich heen te slaan.
Hij is gewoon doodsbang...
We hebben het nog een paar keer geprobeerd maar het was gewoon veel te gevaarlijk, zowel voor ons als voor hem zelf.
Alleen die vacht, die zit er dus nog, en die groeit maar door.
Nu zit ik te denken om de DA te bellen en de situatie uit te leggen, omdat het voor hem zelf ook geen doen is zo.
Ik overweeg dus om hem door de DA te laten inspuiten, zodat hij dan (waarschijnlijk) wel geschoren kan worden.
Wat vinden julllie hier van? En wat zouden jullie doen?