Weinig (Z) wedstrijden in 2012?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Weinig (Z) wedstrijden in 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:18

Ik was even benieuwd of het jullie op is gevallen dat er weinig wedstrijden worden uitgeschreven voor jan/feb/mrt 2012? Met name in het Z kan ik echt weinig vinden (althans, in de buurt) en ik wilde even weten of dat aan mij ligt :)

Was wel benieuwd of dat ik nou veel te vroeg ben (ben ik altijd hoor, moet heel vroeg vrij vragen van werk) of zou dit komen door de onzekerheid vanuit de KNHS hoe alles nu gaat werken? Of waren dit altijd al magere maanden en valt het mij nu pas op?

Anoniem

Re: Weinig (Z) wedstrijden in 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:33

Zou heel goed kunnen natuurlijk, omdat 20x40 niet meer voor punten in aanmerking komt in het Z.. Heb wel al mer gehoord dat er bijna geen ZZ-licht is terwijl het nu bij de basis komt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:40

Met de lagere klasses idem, de hele winterkalender 2012 is nogal kaal

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:33

Dat klopt inderdaad. Ik zag begin september al de startlijsten voor 27 november (!!) voor een wedstrijd op internet staan voor het Z. Dat komt niet door de nieuwe startpas, maar eerder door de 20/60 regel. Je moet nu ontzettend ver weg en dan kun je vaak ook nog maar 1 proef rijden in het Z.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:20

Nee hier in het Noorden is ook niet zoveel.
Maar dat was ook wel te verwachten nu we alleen nog in 20x60 kunnen starten

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:45

Deels omdat je natuurlijk alleen maar 20x60 mag starten in het Z. Hier is het me nog niet echt opgevallen, de verenigingen die over 20x60 banen beschikken organiseren hier volgens mij evenveel als vorig indoor seizoen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:48

Ik heb wel een stuk minder locaties om te kunnen starten in het Z. En je moet er mega vroeg bij zijn want als er dan Z is uitgeschreven, zit t in no-time vol :+

Vandaag maar een stuk of 5 formulieren versturen voor feb./mrt. hopelijk is er nog plek na de eerste dag van inschrijving :o

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:58

Bij ons wordt er maandelijks een Z wedstrijd uit geschreven..Dat is in Noordwijk Z-H..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:02

Elco schreef:
Bij ons wordt er maandelijks een Z wedstrijd uit geschreven..Dat is in Noordwijk Z-H..

Dat word m niet voor mij ;)
Maar dat vind ik ook zowat, er zijn voor mij op normale afstand 3 banen waar Z gestart kan worden...daarvan is er maar eentje die iedere maand een wedstrijd heeft...Van de andere twee locaties is er eentje waar maar 2 of 3 keer per jaar gereden word (en dat zal wel niet veranderen want de huur daarvan is zo absurd dat gaat nergens over) en de andere locatie is wisselen. Soms een maand niet, soms 2 weekenden na elkaar. Op dit moment is het zelfs zo mooi dat er in één weekend 2 wedstrijden staan gepland op 2 verschillende locaties...En dan de rest van de maand niets. Schiet lekker op.

carolien64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:46

het word idd steeds moeilijker.
omdat 20x40 niet meer telt voor punten en ook omdat verenigingen bijna geen wedstrijd kunnen geven zonder sponsers.
helaas is het voor de sponsers ook crisis en geven ze minder

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:32

Ik denk dat dat erg verschilt per regio. Ik kan elke maand 3 wedstrijden op 10/15 minuten afstand van stal rijden, waarvan 2 wedstrijden met 2 proeven. Ik ben altijd wel vlot met inschrijven.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:37

ik woon in brabant, en bij ons in de kring kun je in liempde starten en in maren-kessel, maar in uden is er vaak oo wedstrijd, of wanroij, ammerzoden is er ook nogm en maasdriel. kijk eens bij schijndel dat is een helefijne grote bak. ik weet alleen niet hoe ver dat voor jou is

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:43

In december is er bij ons in de buurt (30 km) 1 Z wedstrijd. Deze was eind september al helemaal vol. Ik stond eerst op de reservelijst maar kan nu gelukkig toch nog starten. Bij ons in de buurt willen ze wel meer Z wedstrijden organiseren maar ze mogen per kring maar 1 Z wedstrijd per weekend organiseren waarin ongeveer 15 plekken beschikbaar zijn. De eerste selectiewedstrijd bij ons waren er 32 inschrijvingen + nog een hele reservelijst. Naar mijn mening zijn er dus veel te weinig wedstrijden. Voor het B t/m M2 zijn er hier wel voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:47

Relaxed schreef:
Zou heel goed kunnen natuurlijk, omdat 20x40 niet meer voor punten in aanmerking komt in het Z.. Heb wel al mer gehoord dat er bijna geen ZZ-licht is terwijl het nu bij de basis komt..

Dat komt misschien ook omdat er minder jury's beschikbaar zijn dan eigenlijk zou moeten.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:13

Volgens mij zijn er in die periode ook altijd minder wedstrijden ivm De Kampioenschappen ;)

2 in 1 weekend is wel stom verdeeld >;) hier zegt het kringbestuur er dan wel wat van als ze de aangevraagde data op rij gaan zetten enzo je moet het niks voor niks laten goedkeuren :) of valt het in verschillende kringen? daar is denk ik minder zicht op...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:03

grid schreef:
Volgens mij zijn er in die periode ook altijd minder wedstrijden ivm De Kampioenschappen ;)

2 in 1 weekend is wel stom verdeeld >;) hier zegt het kringbestuur er dan wel wat van als ze de aangevraagde data op rij gaan zetten enzo je moet het niks voor niks laten goedkeuren :) of valt het in verschillende kringen? daar is denk ik minder zicht op...

Jepz, net in een andere kring. En juist in de weken voor de kampioenschappen willen mensen graag nog starten hoor + dat er in de winter maar zo weinig mensen door mogen dat het zeker nog de moeite is om een reguliere wedstrijd te organiseren...
Ik had gewoon het idee dat ik vorig jaar veel vaker (en dichterbij) kon starten. Toen reed ik trouwens ook alleen maar 20x60 hoor dus dat is het niet. Misschien toch wat afwachtend ivm de KNHS dan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:07

Ja idd weet dat anderen wel willen starten had ik zelf ook toen ik nog officieel startte :j maar dit kreeg ik dan dus bijna overal als antwoord op de weinige wedstrijden :o
Maar hier merk ik dus echt geen verschil met voorgaande jaren toen ook al laatste wedstrijden in december en dan vaak pas weer in mrt/ april...

O en zo konden wij als organisatie van koudbloedenwedstrijden dus ook nog makkelijk vorige maand nog een extra wedstrijd aanvragen voor februari, omdat er verder toch eigenlijk niks stond :=

Misschien anders de stoute schoenen aantrekken en aan verenigingen in de buurt vragen of die niet nog een (extra) wedstrijd willen organiseren in die periode?! Of in de activiteitencommissie van je eigen vereniging stappen?! en daardoor medezeggenschap krijgen over de te organiseren wedstrijden?! 8-)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 12:37

Wij gaan voor het derde jaar op rij een groot buitenconcours organiseren in mei ;) Die zien me al aankomen als ik ga vragen of we er niet nog even een wedstrijd tussendoor kunnen gooien haha. Buiten dat hebben wij daar als vereniging ook geen locatie voor (en het afhuren van de hal hier in de buurt is zo duur dat het eerder geld kost als oplevert om een wedstrijd te houden)

Achja, ik heb inmiddels toch een redelijk programma kunnen samenstellen en dan gaan we gewoon in april weer echt fanatiek worden :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:53

O haha ja moet natuurlijk wel passen binnen de vereniging :+ en balen dat huur zo duur is :(:) Hier kunnen we vaak wel iets schappelijks regelen met binnenmaneges zoals bv dat het kantinegeld voor hun is enzo dan blijft het voor ons ook nog betaalbaar gelukkig :)