Bijscholing juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Bijscholing juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 15:45

Ik ontving een mailtje van juryplatform inzake de bijscholingen 2011 en dat er geen verplichte bijscholing komt.
Nu vroeg ik me af: wanneer zijn de laatste bijscholingen geweest voor juryleden? Ik kan het nl. niet meer terugvinden.
En betekent dit dat je dit jaar nog op één of andere manier aan je 3 licentiepunten moet komen? Dan zou het wel zo handig zijn van de KNHS om de juryleden daarop attent te maken.

chath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:58

volgend jaar in het eerste en 3 kwartaal zijn er bijscholingen.
laatste bijscholing was volgens mij vorig jaar.
per officiele knhs jurering die je doet krijg je 1 licentie punt en in 2 jaar moet je 10 punten hebben.

staat op site van knhs onder opleidingen-licentiestructuur en daar onder aan die pagina staat een blokje met een overzicht.

Fitzroy

Re: Bijscholing juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 16:57

Nee, dat zijn functiepunten, geen licentiepunten ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:03

De laatste bijscholing was in november vorig jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:12

Klik ff op die link in dat mailtje, dan wordt het duidelijker.. Voor juryleden verandert er niet veel, je moet gewoon de bijscholing bijwonen en minimaal 5x jureren, that's it. Zo heb ik het tenminste snel onder mijn werk ff gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:18

Relaxed schreef:
Klik ff op die link in dat mailtje, dan wordt het duidelijker.. Voor juryleden verandert er niet veel, je moet gewoon de bijscholing bijwonen en minimaal 5x jureren, that's it. Zo heb ik het tenminste snel onder mijn werk ff gelezen.

En dit geldt voor 2 jaar, dus als er in 2012 weer een bijscholing is zit je gewoon goed toch?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:19

Mee eens Fitzroy, dat wat chath noemt zijn functiepunten, waarmee je laat zien dat je je functie uitoefent. Vorig jaar november was er inderdaad een bijscholing, dit jaar niet, en dan volgend jaar weer wel.
Voor juryleden vind ik het niet zo ingewikkeld, voor instructeurs en die bijscholing wel, heb al eens een mailtje gestuurd maar geen reactie op gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:20

Maar voor instructeurs is het niet verplicht, alleen als je op de site van de KNHS genoemd wil blijven worden.. Lijkt me niet echt een toegevoegde waarde.. :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:21

Daar ben ik ook nog niet over uit, aan de ene kant niet, aan de andere kant, die lijst is wel een soort zoekmachinetje, waar je kunt zoeken naar een instructeur in je buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:22

Maar een goede instructrice die ook zelf rijdt en eventueel jureert komt toch via mond op mond reclame veel verder? Ik zou geen instructie zoeken op een website.. Ik zou mensen in mijn omgeving vragen en kijken hoe de ervaringen zijn :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:23

Ja, dat is zo ja. Naar deze bijscholing ga ik denk ik niet, heb dit jaar nog mijn diploma gehaald dus is het niet nodig volgens mij, geef ook geen les aan kinderen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:30

Relaxed schreef:
Maar voor instructeurs is het niet verplicht, alleen als je op de site van de KNHS genoemd wil blijven worden.. Lijkt me niet echt een toegevoegde waarde.. :+

Door die vermelding ben ik gevraagd om les te geven op een RV hier in de buurt.
Ze zochten een jury en zagen toen dat ik ook de Orun gedaan heb.

Fitzroy, als je vorig jaar naar de bijscholing bent geweest heb je 3 punten gekregen en dat is genoeg voor 2 jaar.
Wat ik overigens raar vind, die bijscholing zou wat mij betreft ieder jaar verplicht moeten zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:32

Karin, weet jij dan ook of het noodzakelijk is als je net je diploma hebt, nu een bijscholing te volgen? Niet toch? Kan ik toch best volgend jaar doen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:35

Zolang je maar genoeg punten verzamelt per licentieperiode.
Ik ben in het jaar dat ik geslaagd ben voor de Orun wel naar de bijscholing geweest, maar in dat soort dingen ben ik ook best braaf. :D Ik bezoek ook altijd beide jurybijscholingen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:36

Ok, dan ga ik dit jaar niet, het komt me erg slecht uit en het onderwerp spreekt mij niet echt aan. Dank voor de info!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:38

Als je geen les geeft aan kinderen dan kan ik snappen dat je dit keer overslaat.
Ik ben juist blij met dit onderwerp, want dat komt tijdens de cursus bijna niet aan bod.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 25-11-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:39

Nee, geef alleen les aan mijn eigen dochter hihi! Verder alleen volwassenen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 00:02

KarinvdM schreef:
Fitzroy, als je vorig jaar naar de bijscholing bent geweest heb je 3 punten gekregen en dat is genoeg voor 2 jaar.
Wat ik overigens raar vind, die bijscholing zou wat mij betreft ieder jaar verplicht moeten zijn.

O, dan ging ik daar de mist in. Ik dacht dat je 3 licentiepunten per jaar moest hebben en vroeg me al af of ik nu overhaast nog naar de bijscholing voor ORUN-instructeurs moest waar ik echt helemaal niet op zit te wachten :n