slecht zadel besteld.. geld terug? equestor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haleyjames

slecht zadel besteld.. geld terug? equestor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 11:25

Hoi iedereen,

Ik heb een vraag,

ik augustus heb ik equestor langs laten komen, zij zou een nieuw zadel bij mijn paard aanmeten,
hiervoor heb ik een slecht passend zadel gehad dus hij was heel gevoelig op de rug.
na wat passen is er 1 zadel uitgekomen, hoefde niks aan gedaan te worden zat helemaal goed,
ik mocht dit zadel lenen, en als exact ditzelfde zadel binnen kwam, kreeg ik mijn nieuwe zadel.

Ik heb toen 650 euro naar haar over gemaakt als eerste betaling, ook heb ik tijdens de passervice iets ondertekend,
naar mijn weten alleen mijn gegevens en de verdere bestelling, maar hier heb ik zelf nooit een kopietje van gekregen..

echter na een stuk of 10 x rijden lag het zadel helemaal niet zo goed meer, het zadel ging schuiven,
en mijn paard werd weer geïrriteerd, kon niet meer doorzitten, werd kwaad, oftewel foute boel.

Meerdere keren geprobeerd contact te maken met mw zwan, maar zoals ik van het internet ook al kon lezen,
was dit dus een onmogelijke zaak...

Toen uiteindelijk via de mail, verteld dat het zadel slecht lag, en dat ik onmiddellijk afzie van de verkoop, dat het paard
weer met rugproblemen loopt en dat ik er even klaar mee ben!

Eindelijk reactie, het zadel wat zij besteld had was natuurlijk heel anders dan het zadel waar ik nu mee reed, dus dat kon
ik niet vergelijken.. maar ze wilde wel een uitzondering maken en proberen te annuleren..
vind het nog steeds een vaag verhaal want ze heeft exact hetzelfde model en dezelfde maten besteld..

Nou annuleren lukte wel, ze vroegen alleen 15% van het totale bedrag en daar bovenop vroeg zij ook een bedrag van haar leenzadel.
, hier een sommetje

. We moeten dus 15% annuleringskosten handhaven. Dit zou betekenen:
€ 277,50 + € 100,= afschrijving leenzadel is € 650 - 377,50 = € 272,50.

Echter kan ik nergens iets vinden over 15% annuleringskosten..

Wie heeft hier ervaring mee?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:35

SUCCES, was bij mijn vriendin ook een nationale ramp, tot het onbeschofte aan toe en uiteindelijk uitgevochten via advocaten en al. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die inschakelen en anders even een bezoekje aan een wetwinkel die je kunnen informeren over je rechten. Ze heeft helaas wel een ongelofelijk lange adem kan ik je wel vertellen en als je eenmaal hebt aangegeven dat je er klaar mee bent wil ze niets meer

RosavL

Re: slecht zadel besteld.. geld terug? equestor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:03

Ik had ook een zadel bij equestor gekocht, wat net als bij jou een ramp was. Uiteindelijk
heb ik mijn zadel verkocht op MP en op stal weten ze dit allemaal en ik raad iedereen af
om een equestor te kopen klant is koning gaat hier absoluut niet op..

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 00:04

ja ik hoor echt alleen maar slechte verhalen.. ben benieuwd wat ik nou het beste kan doen..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:01

HAR-->TAO

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:07

veel succes.dat is ook bij mijn manege oover koomen (ze hadden een nieuw paard binnen gekreegen)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:22

Ik had ook een zadel bestelt bij haar, ik kreeg mijn zadel in de verkeerde kleur bruin..En wilde ook afzien van de koop mede ik al heel lang op het zadel zat te wachten..Ik had geen leenzadel..Daar heeft ze uiteraard ook heel moeilijk over gedaan..Maar was in mijn ogen heel simpel ik had dit en dit zadel bestelt in die kleur, nou en het zadel voldeed niet aan wat ik bestelt had dus had ze geen poot om op te staan en moest ze mijn aanbetaling gewoon terug geven..

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:34

Heb ook het één en ander aan problemen gehad met mijn Equestor zadel. Eerst verkeerde model aangemeten, dat heb ik kunnen veranderen naar een duurder model zonder bijbetaling. Daar bleken de kussen scheef onder te zitten, weer terug gestuurd en aangepast. Uit eindelijk na ongeveer een jaar had ik mij zadel,tussendoor nog een aantal keer opgevuld. Begin dit jaar heb iker een andere zadelmaker uit de buurt bij gehaald, die heeft alles nagekeken en opnieuw de kussens gevuld en nu ligt het perfect (volgens Steffi van der Laarse, holistisch dierenarts,vererinair chiroptactor, cranio-sacraal therapeut en acupuncturist). Je moet zelf ook een lange adem hebben. Vind het een heerlijk zadel, ik heb de Wispelaere.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:05

bedankt voor de reacties, echt heel erg om te lezen hoeveel mensen problemen hebben gehad met equestor..
gelukkig heb ik nu hulp van een familielid die advocaat is, zij is het een en ander voor mij aan het uitzoeken!
Ik houd jullie op de hoogte

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:17

Denk je een goed zadel te hebben gevonden, krijg je dit.
Heb het zelf met een startrekk zadel gehad, ook nooit weer.....

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 21:47

het ergste vind ik nog dat dit al de 2e keer is dat het me overkomt! mijn vorige zadel was ook niet goed, zadelpasser meerdere keren terug laten komen omdat hij er zo rot onderliep maar nee hij was aant puberen lag niet aant zadel... totenmet ophol slaan is het gegaan! en die heb ik ook met verlies moeten verkopen omdat hun em niet terug wilde, daarom wil ik er nu echt achteraan, gebeurd natuurlijk niet nog eens! grrr

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:00

ik heb een equestor levade.
Op zich een heerlijk zadel,en ben altijd tevreden geweest over hoe hij lag,1 x per jaar kwam ze langs om het op te vullen.
Maar ben heel eerlijk gezegd niet heel tevreden over de laatste keer dat hij bijgevuld is.heb het idee dat hij nu alweer wat scheef is.

wollies schreef:
Heb ook het één en ander aan problemen gehad met mijn Equestor zadel. Eerst verkeerde model aangemeten, dat heb ik kunnen veranderen naar een duurder model zonder bijbetaling. Daar bleken de kussen scheef onder te zitten, weer terug gestuurd en aangepast. Uit eindelijk na ongeveer een jaar had ik mij zadel,tussendoor nog een aantal keer opgevuld. Begin dit jaar heb iker een andere zadelmaker uit de buurt bij gehaald, die heeft alles nagekeken en opnieuw de kussens gevuld en nu ligt het perfect (volgens Steffi van der Laarse, holistisch dierenarts,vererinair chiroptactor, cranio-sacraal therapeut en acupuncturist). Je moet zelf ook een lange adem hebben. Vind het een heerlijk zadel, ik heb de Wispelaere.

ik heb mij wijs laten maken dat het niet handig is om bij een andere zadelmaker bij te laten vullen ivm andere wol? Maar jij hebt gewoon het hele zadel opnieuw laten vullen? Dat is misschien voor mij ook wel een idee,zadel is nog super maar twijfel over de vulling,inge zei al dat ik de volgende keer het zadel helemaal opnieuw moet laten vullen(de vulling werd te hard ofzo?)
maar dan kan ik het ook gewoon door een ander laten doen...?
Pff dilemma..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:08

Bedrag voor leenzadel kan ik me voorstellen, annuleringskosten kan ik me ook iets bij voorstellen, omdat zij het zadel op jouw maat hebben besteld en zij er dan mee blijven zitten. Annuleringskosten zouden in de algemene voorwaarden moeten staan denk ik. Heb zelf alleen maar goede ervaringen met Equestor, ik mocht zelfs op 2e Kerstdag het door mij bestelde zadel bij haar thuis (toen nog Rijpwetering) afhalen omdat ik het zo graag wilde hebben en ik anders had moeten wachten.

O ja, nu rij ik boomloos (Barefoot Barrydale) en geen zadeltrouble meer :-), echt heerlijk, en mijn paard swingt weer als vanouds.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 13:07

ja maar dat is het hele punt, er is niks speciaal aangemeten, de dingen die ze voor mijn zadel besteld hebben kunnen ze weer voor een ander zadel bestellen het gaat om een levada 17,5 inch boom 34, niet dat je zegt die maten verkoopt ze nooit.. en daarbij kan ik helemaal niks vinden over de annuleringskosten...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:53

echt zonde zeg
ik hoop voor jou dat het goed afloopt
als ik de verhalen hier lees lijkt het mij dat deze vrouw op een makkelijke manier haar centje bijverdient over de rug van mensen EN paarden!

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:55

@ realmagic - zadelmaker heeft de kussens helemaal leeg gehaald en opnieuw gevuld. Kussen waren veel te hard/ te vol. Laat m'n zadel niet meer door Inge controleren, ben super tevreden over mijn huidige zadelmaker.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:15

Super balen zeg, duur grapje zo. Het is echter wel logisch dat ze een bedrag in rekening brengt voor het leenzadel nu je geen zadel meer bij haar afneemt. Annuleringskosten zijn ook zeker gebruikelijk, hoewel ik 15 procent wel erg hoog vind. Erg jammer dat dit allemaal niet vooraf duidelijk was.... en natuurlijk vooral erg jammer dat je nu alsnog weer zonder goed zadel zit!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:08