Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ruth1989 schreef:Ik ga in februari stage lopen bij een bungalowpark in Limburg.
Eén van de opdrachten is om arrangementen op maat te maken. Omdat ze momenteel vooral meer ruiters willen aantrekken gaat dit het eerste zijn dat ik wil verwezenlijken. Zelf ben ik ook een ruiter dus is dit een geweldig leuke ervaring voor mij.
Nu had ik een paar vraagjes voor jullie:
- Wat verwachten jullie van een paardenvakantie?
Dat de faciliteiten in orde zijn, dat mijn paard super staat en dat ik daar ieder uur van de dag welkom ben. Daarnaast verwacht ik een omgeving waar ik iedere dag een andere route kan rijden en dan ook nog zonder al te veel verkeer/grote wegen tegen te komen. Ik wil snel in het bos/hei/strand zijn en het is fijn als de accommodatie ruiterroutekaarten aanbied.
- In hoeverre willen jullie dat alles geregeld is? Enkel het paardrijden of ook ontbijt, avondeten, een avondprogramma, ...
Ik ga alleen met eigen paard op vakantie, maar daarnaast zou af en toe een ontbijtservice welkom zijn. Het avondeten zou ik willen kiezen, dus in een restaurant oid, of dmv een bbq/gourmet gebeuren. Na een lange dag rijden wil ik in ieder geval niet zelf net als thuis de keuken in moeten. Een avondprogramma zou mij afschrikken. De mogelijkheid tot is fijn, maar het mag geen verplichting zijn.
- Voor de paardeneigenaars: wat verwachten jullie van een stalling als jullie je eigen paard meenemen? Moet er weidegang zijn e.d.?
Buiten zijn is het allerbelangrijkste. Ik wil graag 24/7 weidegang/paddock met de mogelijkheid om het paard binnen op te laten drogen na een natte nacht. Verder wil ik een veilige plek om mijn zadel e.d. op te kunnen ruimen. In geval van paddock wil ik dat er onbeperkt goed hooi (geen kuil) te voeren is en dat ik mijn eigen krachtvoer kan voeren.
Hoe ver mag de manege gelegen zijn van uw bungalow?
Ehm, tot 500 meter?
- Kennen jullie organisaties die ruitervakanties organiseren? Zelf ken ik alleen Trailfinders (en TimeOut, maar dat is failliet dacht ik? )
Er zijn er genoeg, maar uit mijn hoofd ken ik ze niet. Even googelen dan kom je al verder.
Als jullie verder nog tips hebben of ideetjes zijn ze altijd welkom
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Ruth1989 schreef:Ik ga in februari stage lopen bij een bungalowpark in Limburg.
Eén van de opdrachten is om arrangementen op maat te maken. Omdat ze momenteel vooral meer ruiters willen aantrekken gaat dit het eerste zijn dat ik wil verwezenlijken. Zelf ben ik ook een ruiter dus is dit een geweldig leuke ervaring voor mij.
Nu had ik een paar vraagjes voor jullie:
1) Wat verwachten jullie van een paardenvakantie?
2) In hoeverre willen jullie dat alles geregeld is? Enkel het paardrijden of ook ontbijt, avondeten, een avondprogramma, ...
3) Voor de paardeneigenaars: wat verwachten jullie van een stalling als jullie je eigen paard meenemen? Moet er weidegang zijn e.d.? Hoe ver mag de manege gelegen zijn van uw bungalow?
4) Kennen jullie organisaties die ruitervakanties organiseren? Zelf ken ik alleen Trailfinders (en TimeOut, maar dat is failliet dacht ik? )
Als jullie verder nog tips hebben of ideetjes zijn ze altijd welkom
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!