Ruitervakantie op maat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruth1989

Ruitervakantie op maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 15:39

Ik ga in februari stage lopen bij een bungalowpark in Limburg.
Eén van de opdrachten is om arrangementen op maat te maken. Omdat ze momenteel vooral meer ruiters willen aantrekken gaat dit het eerste zijn dat ik wil verwezenlijken. Zelf ben ik ook een ruiter dus is dit een geweldig leuke ervaring voor mij.
Nu had ik een paar vraagjes voor jullie:
- Wat verwachten jullie van een paardenvakantie?
- In hoeverre willen jullie dat alles geregeld is? Enkel het paardrijden of ook ontbijt, avondeten, een avondprogramma, ...
- Voor de paardeneigenaars: wat verwachten jullie van een stalling als jullie je eigen paard meenemen? Moet er weidegang zijn e.d.? Hoe ver mag de manege gelegen zijn van uw bungalow?
- Kennen jullie organisaties die ruitervakanties organiseren? Zelf ken ik alleen Trailfinders (en TimeOut, maar dat is failliet dacht ik? )
Als jullie verder nog tips hebben of ideetjes zijn ze altijd welkom
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:53

Ruth1989 schreef:
Eén van de opdrachten is om arrangementen op maat te maken. Omdat ze momenteel vooral meer ruiters willen aantrekken gaat dit het eerste zijn dat ik wil verwezenlijken. Zelf ben ik ook een ruiter dus is dit een geweldig leuke ervaring voor mij.
Dat de faciliteiten in orde zijn, dat mijn paard super staat en dat ik daar ieder uur van de dag welkom ben. Daarnaast verwacht ik een omgeving waar ik iedere dag een andere route kan rijden en dan ook nog zonder al te veel verkeer/grote wegen tegen te komen. Ik wil snel in het bos/hei/strand zijn en het is fijn als de accommodatie ruiterroutekaarten aanbied.
- In hoeverre willen jullie dat alles geregeld is? Enkel het paardrijden of ook ontbijt, avondeten, een avondprogramma, ...
Ik ga alleen met eigen paard op vakantie, maar daarnaast zou af en toe een ontbijtservice welkom zijn. Het avondeten zou ik willen kiezen, dus in een restaurant oid, of dmv een bbq/gourmet gebeuren. Na een lange dag rijden wil ik in ieder geval niet zelf net als thuis de keuken in moeten. Een avondprogramma zou mij afschrikken. De mogelijkheid tot is fijn, maar het mag geen verplichting zijn.
- Voor de paardeneigenaars: wat verwachten jullie van een stalling als jullie je eigen paard meenemen? Moet er weidegang zijn e.d.?
Buiten zijn is het allerbelangrijkste. Ik wil graag 24/7 weidegang/paddock met de mogelijkheid om het paard binnen op te laten drogen na een natte nacht. Verder wil ik een veilige plek om mijn zadel e.d. op te kunnen ruimen. In geval van paddock wil ik dat er onbeperkt goed hooi (geen kuil) te voeren is en dat ik mijn eigen krachtvoer kan voeren.
Hoe ver mag de manege gelegen zijn van uw bungalow?
Ehm, tot 500 meter?
- Kennen jullie organisaties die ruitervakanties organiseren? Zelf ken ik alleen Trailfinders (en TimeOut, maar dat is failliet dacht ik? )
Er zijn er genoeg, maar uit mijn hoofd ken ik ze niet. Even googelen dan kom je al verder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:23

Ruth1989 schreef:
1) Wat verwachten jullie van een paardenvakantie?
2) In hoeverre willen jullie dat alles geregeld is? Enkel het paardrijden of ook ontbijt, avondeten, een avondprogramma, ...
3) Voor de paardeneigenaars: wat verwachten jullie van een stalling als jullie je eigen paard meenemen? Moet er weidegang zijn e.d.? Hoe ver mag de manege gelegen zijn van uw bungalow?
4) Kennen jullie organisaties die ruitervakanties organiseren? Zelf ken ik alleen Trailfinders (en TimeOut, maar dat is failliet dacht ik? )

1) Dat het netjes geregeld is. Goed en vooral schoon onderkomen. Heldere regels en duidelijke afspraken. FATSOENLIJK BED!!!
2) Ligt eraan wat ik boek. Ik verwacht dat datgene wat belooft wordt in het programma, ook wordt uitgevoerd (overmacht uitgezonderd).
3) Stalling moet schoon, ruim en veilig zijn. Weiland heeft ruimschoots de voorkeur. Paard staat "om de hoek", anders kan ik het net zo goed in eigen beheer organiseren (doe ik nu meestal al).
4) de Drie Heuvels http://www.drieheuvels.nl/

Daarnaast is het, zeker in NL, niet heel moeilijk meer om zelfstandig je vakantie uit de grond te stampen. Er zijn intussen bosjes lokaties waar je je paard mee kunt brengen. Bokt staat er vol mee.
Wanneer je je arrangement aanbiedt, let er dan op dat eventuele foto's die je erbij zet GEEN aanleiding tot opmerkingen geven. Ruiters op een paard dragen een cap. Stallen zijn aangeveegt en opgeruimd. Zorg dat gebouwen en omgeving een onderhouden, degelijke indruk maken. Presenteer jezelf!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:30

Misschien zou je je een wat verder weg gelegen stal kunnen veroorloven als je bijv. een gratis fiets aanbied, zodat je er toch snel bent.
Verder heul veel flexibiliteit denk ik, en stalhulpen die daar rekening mee houden is ook erg fijn. Eigen voer geven enzo.
Verder zou ik ook altijd bij mijn paard willen kunnen als ik bijv. ongerust ben over een wond die hij die dag heeft opgelopen. Dat er een dikke waakhond in de stal ligt, okee, maar dan zou de baas er wel even bij moeten willen zijn..
Wat me ook bij iets anders brengt, namelijk een paardenarts in de buurt die je goed kent en waar je op kan rekenen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:07

Ik zou zelf niet kiezen voor een vakantie die al geheel voor mij ingevuld is, maar als je er gewoon zelf heen kunt en je paard kunt meenemen zou ik de vragen als onderstaande beantwoorden.

Ik verwacht van een paardenvakantie dat ik ervan kan genieten om 24-7 de zorg voor mijn paard(en) te hebben.
Thuis kan ik dat niet dus dat geeft een paardenvakantie voor mij net altijd iets extra's.
Dus dat ik zelf alles mag regelen en niet iemand die mij continu vertelt wat ik wel en niet mag doen.
(Op de normale regels na dan he) Verder vind ik het heel belangrijk dat de accomodatie een mooie omgeving heeft en we niet eerst de stad doormoeten om dan binnen een uurtje het bos gehad te hebben wat daar dan ligt. Dus het moet de moeite waard zijn om een weekend te zijn.
Langer wordt het voor mij sowieso niet, want dan gaan we naar ons vaste vakantieadres ;)

Als het een bungalowpark is dan neem ik aan dat er een supermarkt is.
Zoals aangegeven ben ik niet zo van de volledig verzorgde vakanties, dus doe dan ook graag mijn eigen boodschapjes zodat ik kan eten wat ik wil en wanneer ik wil. Een ontbijt zou wel mogen omdat ik daar zelf nooit zo'n aandacht aan besteed, maar dat is zeker geen vereiste.

- Voor de paardeneigenaars: wat verwachten jullie van een stalling als jullie je eigen paard meenemen? Moet er weidegang zijn e.d.? Hoe ver mag de manege gelegen zijn van uw bungalow?

Ik verwacht inderdaad dat mijn paard overdag op de wei kan. Als er meerdere paarden 24-7 buiten staan zou ik dat ook prima vinden.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn paard er niet alleen staat en zowieso zicht heeft op andere paarden.
Qua stal vind ik het een vereiste dat ze veilig zijn en licht. Liefst met buitenluikje, maar als ze elkaar kunnen zien door de zijwanden vind ik dat ook prima.
Hoe ver mijn paard van mijn bungalow afstaat ligt er natuurlijk aan welk huisje ik toegewezen krijg, maar ik zit het liefst op hetzelfde terrein als mijn eigen paard. Maximaal op het naastgelegen terrein, maar ik ga geen kilometers met de auto rijden voor ik bij mijn paard ben.
Dan kies ik voor een andere accomodatie.

Nee daar ben ik niet mee bekend (ken ze enkel van naam), ik organiseer altijd mijn eigen tripjes, weet je ook zeker dat het aan al je wensen voldoet ;)
De enige georganiseerde weekendjes die ik doe zijn van de NVVR.

TS, hopelijk heb ik je zo een beetje geholpen.
Ik hoor graag welk bungalowpark het is, want Limburg staat nog hoog op mijn wensenlijstje om heen te gaan ;)

Ruth1989

Re: Ruitervakantie op maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:48

Hartelijk dank voor jullie reacties. Hier kan ik zeker al mee aan de slag in februari.
Zeker aan de foto's had ik nog niet gedacht. Ook aan de veearts had ik nog niet gedacht.
Is het niet het beste om verschillende veeartsen aan te bieden? En dan ook met deze veeartsen misschien afspraken te maken dat zij ook hun vakanties doorgeven aan ons.
Het gaat over Mooi Zutendaal van Narvik Home Parcs in Zutendaal (België). Momenteel kan je er al terecht voor een vakantie met je paard, maar ze willen graag dat dit verder uitgewerkt wordt. Daar zal ik mij vanaf februari mee bezig houden. Ik kan me geen leukere opdracht indenken als stageopdracht :)