Ik de regelementen staat aangeheven in welke klasse je moet starten alsje met een nieuw paard gaat starten. Er wordt daarbij gekeken naar het niveau van het paard en de ruiter. Allemaal heel duidelijk. In mijn geval: ik mag ieder paard ( mits niet te jong) in de klasse ZZ-licht uitbrengen want ik ben 2x ZZL met winst.
Nu gaat het bij de tabel in de regelementen over nieuwe combinaties, dus als je nog niet bent gestart met een paard.
Wat wij ons nu afvroegen is of deze regeling ook geldt voor een paard dat je al start. Dus ook weer met mijzelf als voorbeeld: ik ben zelf Lichte Tour met winst en mijn andere paard is ( met mij ) ZZL met winst en in de tabel staat dat we dan ZZL of ZZ-zwaar mogen starten. Mag je dan alsnog ZZ-zwaar gaan starten al heb je je punten nog niet of kan deze keuze alleen gemaakt worden als je met een nieuw paard start?
Ander vb. Stel iemand heeft 3 paarden, 1 M1 en 1 Z1 en 1 Z2, na een tijdje heeft hij of zij 1 paard in het m1 en twee in het Z2 met winst, wat dus betekend dat je ieder paard ( mits oud genoeg) in de klasse Z2 uitbrengen ongeacht het niveau van het paard, mag dan het M1 paard ook Z2 gestart worden?
Misschien dat dit vb wat duidelijker is:p
Beetje vaag verhaal misschien maar we kwamen er niet uit. De een denk dat het wel kan en de ander niet. Weten jullie het? Ik heb zelf geen idee

) in die bepaalde klasse starten.