Vroegtijdig promoveren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Vroegtijdig promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 01:00

Wij hadden het vandaag over vroegtijdig promoveren en kwamen op een punt waar we niet uitkwamen...

Ik de regelementen staat aangeheven in welke klasse je moet starten alsje met een nieuw paard gaat starten. Er wordt daarbij gekeken naar het niveau van het paard en de ruiter. Allemaal heel duidelijk. In mijn geval: ik mag ieder paard ( mits niet te jong) in de klasse ZZ-licht uitbrengen want ik ben 2x ZZL met winst.

Nu gaat het bij de tabel in de regelementen over nieuwe combinaties, dus als je nog niet bent gestart met een paard.
Wat wij ons nu afvroegen is of deze regeling ook geldt voor een paard dat je al start. Dus ook weer met mijzelf als voorbeeld: ik ben zelf Lichte Tour met winst en mijn andere paard is ( met mij ) ZZL met winst en in de tabel staat dat we dan ZZL of ZZ-zwaar mogen starten. Mag je dan alsnog ZZ-zwaar gaan starten al heb je je punten nog niet of kan deze keuze alleen gemaakt worden als je met een nieuw paard start?

Ander vb. Stel iemand heeft 3 paarden, 1 M1 en 1 Z1 en 1 Z2, na een tijdje heeft hij of zij 1 paard in het m1 en twee in het Z2 met winst, wat dus betekend dat je ieder paard ( mits oud genoeg) in de klasse Z2 uitbrengen ongeacht het niveau van het paard, mag dan het M1 paard ook Z2 gestart worden?

Misschien dat dit vb wat duidelijker is:p

Beetje vaag verhaal misschien maar we kwamen er niet uit. De een denk dat het wel kan en de ander niet. Weten jullie het? Ik heb zelf geen idee :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:28

Ik denk dat het gewoon mag, dat heet dan gewoon versneld promoveren, dus als jij op basis van je eigen niveau ieder nieuw paard in een bepaalde klasse mag starten, mag je ook een "oud paard" ( :Y) ) in die bepaalde klasse starten.
Is eigenlijk ook logischer toch, neem het voorbeeld van het M1 paard en jij als ruiter met 2xZ2, je zou ook een nieuw B paard in een keer Z2 mogen starten, dus waarom een "oud paard" (dat toevallig al M1 is) niet?

snoeppig

Re: Vroegtijdig promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 01:55

Tweede vb is, bedenk ik me nu ook niet echt handig gekozen want alsje 2x winst hebt in een bepaalde klasse mag je IEDER paard in die klasse starten ongeacht het niveau van het paard.

Wat ik bedoel: in de tabel staat dat als je zelf bijv 1x LT bent je een ander paard wat ZZL loopt in de klasse ZZL of ZZZ mag starten, maar dit staat er dus voor nieuwe combinaties. Ik vraag me dus af of dit ook mag als het een paard is wat je al uitbrengt. Dis of ik bijv nu omdat ik LT ben met mijn eerste paard nu het ZZL niet uit zou hoeven te rijden en ZZZ zou mogen gaan starten aangezien ik dat ook zou mogen met een "nieuw" paard.

Pfoe, lastig om te typen wat ik bedoel maar ik hoop dat jullie het snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:11

Je vraag is eigenlijk of je als je 1x LT bent geweest (of nog bent) of je dan alles ZZZwaar mag starten.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:14

Citaat:
In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat combinaties die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit mogen komen, versneld kunnen promoveren naar een hogere klasse, zonder hiervoor de vrijwillige promotiegrens te hebben bereikt. Hiervoor behoeft geen (schriftelijk) verzoek te worden ingediend

Dit stukje gaat het om als ik het goed begrijp. In de reglementen staat niet expliciet aangegeven dat dit alleen voor nieuwe combinaties geldt. Daardoor zou je volgens mij mogen aannemen, dat dit ook voor een al bestaande combinatie geldt.

Kleine aanvulling:
De klasse indeling van een nieuwe combinatie, en het versneld promoveren op basis van 2 x Z of 2 x LT, zijn 2 verschillende regels. Dus als jij 2 x Z2 bent geweest, mag je gewoon elk paard, oude of nieuwe combinatie, inachtneming van de leeftijd versneld promoveren naar Z2.
Laatst bijgewerkt door ilse18 op 24-11-11 02:23, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:19

Je mag volgens mij wel over naar de hogere klasse, maar gaat het niet goed mag je niet meer zomaar terug, tenzij je verlies rijdt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:48

Ik snap je voorbeeld van de Lichte tour , en dat valt imo ook onder de noemer "versneld" promoveren in de hierboven geplaatste quote van het reglement, dus zou je met je ZZL paard nu ook ZZZ zwaar mogen starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:19

Dat mag gewoon, ken er meerdere voorbeelden van.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:39

Dus als je 1x Lichte Tour geweest bent (winst behaald hebt) dan mag je alles voortaan in de klasse ZZZ starten?

Edit... ja, zo lees ik het ook in de reglementen!

Dat is handig :D
Laatst bijgewerkt door Zooist op 24-11-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:43

Ja idd mag gewoon naar mijn weten. Als je 2x z1 bent mag je toch ook alles starten tm z1? Kan je dus met je l paard gewoon z1 starten als je dat wil en hij oud genoeg is

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:33

@colette_007: volgens mij wel ja!

Ik snap het, het mag dus wel! Mijn instruceur dacht zelfs dat ik LT mocht starten Omdat ik inter 1 met winst ben en je 1 klasse onder je niveau mag starten maar dat is volgens mij echt niet zo, maar ZZZ mag dus wel. Opzich wel iets om te overwegen voor mij. paard kent alle oefeningen t/m PSG al maar verpest de arbeidspir omdat hij ze te klein maakt en er dan regelmartig staat "te klein" waar ze gelijk in hebben:P ds ik ga er wel eens over nadenken! Ik ging er echt van uit dat het niet mocht haha

@Zooist: of je nu IEDER paard ZZZ mag starten vraag ik me af want in de tabel wordt ook gekeken naar het niveau van je paard en vanaf een paard wat Z2 is en jij LT met winst mag je Z2, ZZL of ZZZ starten.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:46

Snoeppig, je mag ieder paard ZZZ starten, zolang de leeftijd maar klopt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:54

Dat mag wel.

Kijk maar in het eerste rijtje bij Lichte Tour, dan staat er in kolom 2 -/B/L en in de derde kolom staat dan dat je ZZZ mag starten :)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:26

Ow ok! Handig :D

Ik had voor de zekerheid al naar de knhs gebeld omdat ik het toch misschien wil doen maar het klopt!
En als ik 1 wp heb in de inter 2 mag ik hem ook PSG starten zeiden ze.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:20

@sboeppig, succes voor de toekomst.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:16

Dankje!!