Bij welk merk kom jij steeds weer terug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Bij welk merk kom jij steeds weer terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:36

Er zijn zoveel spullen voor ruiters te koop dat je door de bomen soms het bos niet meer ziet. Honderd merken broeken, kleding, handschoenen... soms lijkt iets even goed en ben je er wel blij mee maar er zijn vaak een aantal merken waar je telkens weer op terugvalt. Welke zijn dat bij jou en waarom? Het gaat hier dus niet om dingen als 'ik heb vorige maand mijn eerste Mondoni rijbroek gekocht en hij zit nog steeds lekker' maar 'ik draag nu al meer dan 6 jaar Mondoni rijbroeken en wil niks anders meer'. Tegenovergesteld kan ook: ik heb nu al 6x een Mondoni rijbroek gekocht en weet nu heel zeker dat ik dat nooit meer doe.
Misschien kunnen de ervaringen andere bokkers helpen in de zoektocht naar goede spullen!

Bij mij zijn het:
- Handschoenen: Roeckl. Ik heb ze al 11 jaar en tussendoor heb ik andere handschoenen ernaast gehad, maar die bleken toch niet zo fijn te zijn als Roeckls. Ik ben vooral fan van de Light&Grip omdat die voelt als een tweede huid. Ik heb er nog erg goed gevoel met de teugel mee.
- Laarzen: Petrie. Ze blijven mooi, ik heb ze al 10 jaar en als ik ze even oppoets zijn ze weer zo goed als nieuw.
- Rijbroeken: Pikeur. Zachte, soepele stof, droogt snel en ik krijg er geen doorrijplekken van. Zit mij gewoon verreweg het beste, ook qua pasvorm. Ik doe er eeuwen mee en nog geen slijtplek te zien.

wat nooit meer bij mij?
- Mondoni rijbroeken. Ik bleef ervoor vallen omdat ze er zo leuk uitzagen, maar ze zijn stijf en stug en ik rijd me altijd open op de knieën.

Mango96

Re: Bij welk merk kom jij steeds weer terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:39

ik ook pikeur en petrie, nooit meer ribbel rijbroeken die vroeger iedereen had
bij ons, vreselijke dingen. Mijn handschoenen zijn altijd van het zelfde immitatieleer
met 'vakjes' weet niet wat voor spul het is maar ideaal!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:41

eurostar, en ariat !! SUPER

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:42

Roeckl, Eskadron en Pikeur zijn echt mijn merken.. Koop niet vaak iets nieuw omdat het allemaal zo lang mee gaat..

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:50

Bij mij zijn het:
- Handschoenen: Roeckl. anderen zijn bij mij zo kapot
- Laarzen: MH
- Rijbroeken: Cavallo syria (hier doe ik 6 a7 jr mee, intensief gebruik), Eurostar, Kentucky en Pikeur.
- Zadeldekken: Eskadron en PK
- Caps: Br viper en casco

wat nooit meer bij mij?
- Mondoni rijbroeken. Ik vond ze er zo leuk uitzien, kocht er gelijk 2 van want ze zaten zo heerlijk, al heel snel spijt van want na het rijden had ik me
knieen open.
- HV rijbroek was zo kapot

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:54

Ook ik draag alleen nog Roekl handschoenen. Andere zitten of niet fijn, of zijn binnen no
time versleten. Qua rij broek vind ik Eurostar echt heerlijk. Heb er 1 die ik al een jaar of 4
draag en nog niet versleten is.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:03

na twee binnen no-time stukke rijbroeken en een snel slijtende.... no way dat ik nog harry's horse koop (alleen de sokken, die zijn wel fijn :') )

roeckl inderdaad bij handschoenen en nu een of ander sgw merk.... die zijn echt geweldig (grijs en bruin en gaan al twee jaar mee, nog geen slijtplek te zien!)
broeken dus GEEN HH, ik vond mijn equitheme heerlijk maar die is net overleden <3 cavallo gaat ook fantastisch lang mee. mijn tweedehands witte broek heb ik al sinds mijn achtste _/-\o_
sokken vrijwel alles, als ze maar zacht zijn :+

en schoenen/laarzen.... bij mijn rubbertijd had ik altijd eagle, maar sinds mijn tiende overgestapt op ariat en dat bevalt super.
mijn caps zijn de laatste tien jaar van GPA, heerlijke pasvorm

de laatste twee jaar gebruik ik ook spullen van horze, maar ik weet nog niet hoelang deze meegaan. ze zitten op zich wel lekker :j

GFans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:57

van alles van HH, niet te duur en gaat bij mij super lang mee....
beenbescherming voor thuis van norton, gaat ook lang mee.
rijbroeken van cavallo of HH, of iets anders... gebruik eigenlijk van alles, maar dingen die echt met grootte van mezelf te maken hebben koop ik niet te duur, want ben nog niet uitgegroeid.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:01

Ik heb ondertussen 2 jeans modellen van HKM :P Dekjes koop ik bijna niet meer, maar thuis pak ik toch stiekem meestal mn Anky, die blijft het fijnste. Roeckl voor handschoenen. Sokken heb ik heeeeel veel, maar meestal heb ik Stapp, ES of PK aan. Bij heel veel spullen kom ik toch ook vaak weer bij BR uit.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:03

ES, Ariat, Roeckl, Kingsland. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:11

Ariat schoenen, BR handschoenen (Jos Lansink), Scapa dekjes en rijbroeken allemaal verschillend.. HKM is ook wel mijn favorietmet veel dingen.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:35

Pikeur :))
Ik blijf het echt een zalig merk vinden , die met de leren zit zitten zo soepel en passen zo mooi aan je lichaam !
Helemaal geweldig !

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:39

zadel/hoofdstellen alles kiefer.
En rijbroeken eurostar, wel eens andere merken gehad, maar kom toch meestal weer bij euro star uit!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:43

Ik heb altijd rijbroeken van Pikeur, handschoentjes van Roeckl en stalschoenen van Ariat. Voor het paard heb ik de meeste dingen van Eurostar :)

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:48

Eskadron, BR, Roekl, Pikeur, Mountain Horse.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:50

Barefoot :3
En voor teugels, halstertouwen, leadropes etc diereninpastel.nl ^^

_Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:57

Ariat voor het schoeisel en m'n uvex helm is toch ook wel favoriet. Heb een dun kingsland vestje die ook heerlijk zit en super warm. :D
De broeken van HH komen er mooi niet meer in. Heb er 2 gehad en bij alle twee begon de stof bij de stiksels rondom het zitvlak heel raar te krullen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:02

Voor leer zoals hoofdstel etc Kieffer, al vind ik Barnsby ook fantastisch maar dat kan ik niet betalen :)
Handschoenen inderdaad Roeckl!
Laarzen zijn van Huet en ik vind het jammer dat hij ze niet meer maakt moet over een jaar of 10 vast eens nieuwe en dan zijn ze er niet meer :P
Schoenen had ik Ariat nu Mondoni en ik wil mijn Ariats terug!
Dekjes zijn van BR en welke dat niet zijn wil ik voor BR vervangen heerlijke dekjes!
Cap Casco maar lang niet allemaal zitten fijn.

Voor mij liever niet HH halsters leuke designs maar al het gespwerk roest als een gek. En Mondoni rijbroeken die willen gewoon nooit echt fijn zitten. Eveneens als de Mondoni schoenen. Die van HH dan weer wel maar die is na een jaar al versleten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:54

Van kleding vaak Horka, jassen toch echt kingsland! en voor mijn wedstrijdjasjes toch wel pikeur.
Handschoenen roeckl super merk en al helemaal met winter handschoenen.
Caps kom ik toch ook terug op een Horka en laarzen van alles wat, petrie horka of mondoni heb van alles wat staan.

Voor paardenspullen scapa, shockemöller en hkm, en qhp, rossner.
Zadels al gauw brandt, fryso enz enz.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:02

Harrys horse en wintec. Ik ben begonnen met een wintec zadel, tussendoor leer gehad en heb nu weer wintec. Ik ben fan!

Nooit meer,
Rijbroeken van Mondoni, veel te stug, droog slecht en had een gat in het kruis :+

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:07

ik heb vrijveel van Harry's Horse, omdat het bij mij toch wel erg lang mee gaat. verder vind ik mijn BR rijbroek ook wel fijn, maar ben bang dat daar binnenkort een gat in zit :( (is van die dunnere elastiek achtige stof, maar zit oo zo lekker! en is nog warm ook!)

ook heb ik aantal spullen van Premier.

eigenlijk alles wat ik heb vind ik wel fijn, hihi

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:09

Eurostar chabrakken en rijbroeken
Ariat laarzen (vrijetijdslaars)
Petrie wedstrijdlaarzen
Harry's Horse handschoenen (de winterversie)
Dekens van Harry's Horse
Zadels en hoofdstellen van Passier.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:09

eurostar rijbroeken!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:51

Rijbroeken: Horze, PK of Easy rider/Eurostar.. Wil binnenkort nog wel eens cavallo of Pikeur proberen.
Handschoentjes: Roekcl of Trust
Laarzen: Voor training het in Petrie Anky, voor op wedstrijd wil ik lipica's laten maken.

Voor paard meestal Eurostar of Eskadron.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:55

Roeckl handschoenen, die zitten echt het beste en gaan super lang mee.
Qua rijbroeken ben ik echt fan van HV, dat is het enige merk wat mij gewoon past, want fijn zit bij buik en bovenbenen en qua lengte goed zijn. Ik vind ze erg fijn.
Verdere kleding vind ik HV ook goed mee.

Voor paarden heb ik geen voorkeur, dan gebruik ik echt vanalles.