Mijn pony knalt dus overal tegen aan in de stal. en gaat zelf ook onderuit omdat de pony er met zon snelheid uitgestormd komt .
En hij douwt mij dan tegen de stal wanden aan ,en vervolgens ga ik bijna onderuit. ik kan meestal mezelf nog aan stalwand vast grijpen,
Ik heb een touw om zijn neus gedaan, Ook dit helpt niet ,en hij knalt er gewoon dwars door heen.
Dit gebeurd elke dag, dat hij er met een enorme vaart uit zijn stal knalt. Ik vind het nu zelf ook gevaarlijk worden want Straks ligt die pony boven op mij, hij doet dit als hij uit zijn stal mag, en als ik hem van het weiland af haal dan breng ik hem weer Naar zijn stal toe, en dan vliegt hij gewoon zijn stal in, ik kan niet voor hem uitlopen in de stal. want dan lig ik eronder omdat hij tegen mijn rug aan knalt.
De pony heeft al een flinke tik gehad, noem het maar knal, maar ook hier is hij niet van onder de indruk,
Ik sla mijn pony verder nooit snel , ik moet mezelf toch gaan berschermen. voordat er wel ongelukken gaan gebeuren.
Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk is, voordat er over grondwerk gepraat wordt. met het grondwerken luistert hij als de beste ik hoef maar naar hem te gaan wijzen met mijn vinger of hij doet het , in de stal is hij gewoon helemaal van de wereld af. als hij uit zijn stal mag, of als hij weer in zijn stal moet gaan staan.

rukken aan het touw geven daar raakt hij alleen maar meer in paniek van, als ik dat doe want dan knalt hij nog harder zijn stal uit,
dit gedrag houd pas op ,als ik uit de stalgang ben gelopen met hem, de stal deur staat ver genoeg open,