paspoort kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

paspoort kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 19:45

de situatie:

vorig jaar zat er een ponyclub bij ons op stal, was van een vrouwtje die dat runde in dr eentje met een 20-tal lespony's.
in die tijd deden we vaak entingen en ontwormingen samen regelen zoals wel vaker gebeurd op een stal.
ook zo vorig jaar de enting werd op 1 dag gedaan bij alle paarden, alleen ik had mn paspoort die dag niet bij me of ik kon die dag niet komen, ik weet het even niet precies meer.
dus de volgende keer dat de dierenarts kwam heb ik haar het paspoort van mijn pony gegeven zodat zij de aantekening kon maken dat mijn pony geent was.
ze zou hem dan weer aan het vrouwtje van de ponyclub geven als ze er was zodat zij hem weer aan mij kon geven, prima dacht ik.

alleen het duurde en duurde, tot op een gegeven moment de ponyclub ging verhuizen naar een andere locatie zodat zij alles helemaal voor haarzelf had (er stonden ook gewoon losse pensionklanten op stal).

ik was het eigenlijk een beetje vergeten van het paspoort en ineens drong het tot me door dat ik mijn paspoort nog niet terug had.
dus ik gebeld naar de dierenarts, "nee die ligt hier niet meer, die is aan ... meegegeven."
ik dat vrouwtje dus bellen maar zij beweert hem ook niet te hebben, maar ze zou nog even gaan zoeken omdat ze midden in een verhuizing zat en zei hem vast wel te gaan vinden.

inmiddels een aantal maanden, smsjes, telefoontjes enz verder nog geen paspoort gevonden.
het vrouwtje beweert hem niet gekregen te hebben of in ieder geval ligt ie niet bij de rest van de stapel van haar paspoorten.
de dierenarts beweert hem echt aan haar gegeven te hebben en zegt ook dat hij niet meer op de praktijk ligt.

wat moet ik nu doen? wie kan ik verantwoordelijk stellen van het verlies van mijn paspoort en hoe gaat dit in zijn werk?
ik weet 100% zeker dat ik hem aan de dierenarts heb gegeven, ik kan dat moment nog voor me zien als de dag van gisteren.

Miesjaa_vifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:25

Ik denk niet dat je iemand verantwoordelijk kan stellen hiervoor
Omdat het een welles / nietes is tussen da en dat vrouwtje.

Ik zou als ik jouw was een nieuw paspoort aanvragen.
En wie weet wil iemand de kosten betalen voor jouw, anders zelf betalen.

Hoe dat precies in zn werk gaay met een nieuwe aanvragen weet ik niet.
Daar kan iemand anders je vast wel mee op weg helpen

crazy_funky

Re: paspoort kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:01

Hoe dat in zijn werk gaat weet ik wel, maar ik vind 175 euro betalen voor iets wat ik niet kwijt ben geraakt best veel.
Maargoed, waarschijnlijk zit er niets anders op..

Miesjaa_vifa

Re: paspoort kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:21

Ja begrijp ik..
Maar dat zullen beide partijen ook vinden denk ik..
Maar goed ik zou het in ieder geval gewoon proberen om het
Bij beide neer te leggen..

Wie niet waagt wie niet wint toch?!

Succes!