Halsstuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Halsstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:37

Hallo !
Gebruiken jullie als het echt koud wordt een hals stuk? dus voor aan de deken? Want hoezo zou je wel een hele dikke deken kopen maar de hals helemaal bloot laten?
Sorry beetje een gekke vraag maar toch,
Groetjes

Tooske

Re: Halsstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

Ik wel maar mijn paard is geschoren en heeft een buitenluik maar niet geschoren is het niet nodig hoor.

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:30

Goede timing. Wilde dit net gaan opzoeken.. Ik neem aan dat het om geschoren paarden gaat? Ik doe tot nu toe ook dan zonder hals maar zit net te zoeken naar eentje met hals omdat het me toch wel frisjes aan zijn nekje lijkt..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:37

ik gebruik bij een geschoren paard meestal een halsstuk. Paard gaat nog 8u/dag buiten en heeft geen schuilstal, dus vind het maar normaal dat je de hals ook wat beschermt tegen wind en regen.

Mijn halsstukken zijn wel minder "gevuld" dan de dekens zelf. Zo heeft mijn 200grams deken een 0grams hals en het 350grams deken een 150grams hals. Ik ben ze nochtans als geheel gekocht...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:43

Ik heb een pony met streeppatroon (jchtpatroon) geschoren, tot nu toe geen hals gebruikt mar wilde dat wel gaan doen, zij het niet dat mijn pony dat ding afgooit :=

Nog even wat op verzinnen dus... Ponylief staat wel 24/7 buiten.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:47

Heb vorig jaar wel een hals opgehad, ben nu toch wel aan het twijfelen aangezien veel mensen zeggen dat het niet nodig is, en ik tot nu toe nog geen deken met hals heb dat niet schuurt. Alleen als ik merk dat ze het koud heeft gaat ie sowieso op, en anders kijken we het even aan en zoek in ondertussen naar een die niet schuurt :P (paard staat overdag buiten, is geschoren tijdje terug en heeft alweer een beetje haar)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:54

@ saffiera: jachtmodel is alleen de benen en een dekje laten staan. Maak je je hals dan wel vast aan je deken?

ikzelf ben zeer tevreden over de horseware dekens, nog steeds een dikke bos manen die pas tegen dat het dekenseizoen ten einde loopt lichtjes beginnen verstikken, maar nog nooit gehad dat ze in plukken loskomen. alleen een dunnere plek waar m'ngewone deken eindigd, maar dat zou ik ook hebben met eender welke andere deken en heeft niks te maken met al dan niet gebruik van een halsstuk.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:26

petitparis schreef:
@ saffiera: jachtmodel is alleen de benen en een dekje laten staan. Maak je je hals dan wel vast aan je deken?

ikzelf ben zeer tevreden over de horseware dekens, nog steeds een dikke bos manen die pas tegen dat het dekenseizoen ten einde loopt lichtjes beginnen verstikken, maar nog nooit gehad dat ze in plukken loskomen. alleen een dunnere plek waar m'ngewone deken eindigd, maar dat zou ik ook hebben met eender welke andere deken en heeft niks te maken met al dan niet gebruik van een halsstuk.

Haha dat is dan wel een goed deken hoor, bij mijn deken vallen ze er echt in plukken af.. vandaar dat ik hem niet zo graag op doe :P

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:32

Hm, ik heb er ook een Rambo opliggen, en daar heb ik toch maar een (ongevoerde) hals omgedaan.. Lekker ingepakt, maar ze staat ook 24/7 buiten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:54

Mijn paard heb ik helemaal geschoren en staat in een buitenbox met buitenluik. Met dit weer en wanneer het kouder wordt maak ik de hals dicht.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:59

Ik heb voor mijn ongeschoren paard geen hals, staat overdag buiten, snachts op stal, en word dagelijks getraind. hij heeft het echt niet koud :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:04

Ik ga ook een deken met hals aanschaffen, ze staat nu (ongeschoren) 24/7 buiten met schuilstal en een gewone deken op, maar haar hals is vreselijk ontploft. Dus volgend jaar een deken met hals op, zodat ook haar hals mooi dun in het haar blijft.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:11

@donaa: kan ook bedriegen, de haren op het lichaam zijn platgedrukt door het deken en in de hals staan deze recht. Mijn paard lijkt momenteel ook een teddyhals te hebben, maar als ze zweet, schrik ik er van hoe fel de haren op haar lichaam gaan krullen.
Volgende week ga ik ze scheren en dan een deken met hals erop.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:24

Mijn pony heeft wèl een hals op al haar dekens, ze krijgt daar namelijk hele dikke haren.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:12

Mijn paarden staan in de winter altijd met een deken met halsstuk. Mijn pony heeft hele lange manen dus die heeft een halsstuk niet echt nodig. Hij heeft er ook een hekel aan. Ze zijn wel allemaal compleet geschoren.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:00

@ patitparis: Oeps ja, je hebt gelijk. Kunt het dan beter streeppatroon noemen denk ik, hij heeft zijn halve nek en onderkaak geschoren, en zijn buik + streep op de billen. Benen en rug niet :)

Die halzen moet ik inderdaad gaan vastzetten, moet alleen nog clipjes halen. Is nogsteeds niet echt koud hier, al maakt mijn pony flink haar. Waar hij geschoren was zit nu alweer 1 tot 2 cm, op de ongeschoren plekken zeker 3 cm haar :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:22

moest ik mijn halsstukken niet kunnen vastmaken aan mijn dekens, dan was paarlief ze ook onmiddellijk kwijt bij de eerste bok en/of rolsessie.
Maakt jou pony zoveel haar aan? De mijne is van nature ook teddy, maar als ik die scheer heeft ze pas tegen dat de rui begint terug een beetje vacht...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:57

Nee echt, mijn pony studeert voor waterbuffel, elke winter en nu (voor het eerst) geschoren ook helaas!

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:22

vorig jaar had ik een halsdeken , het paard was geschoren.
maar helaas resulteerde het in half afgeschuurde manen :n dus dat vond ik helaas geen succes