Zwarte 'dravers'merrie 'Coco'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

108078

Zwarte 'dravers'merrie 'Coco'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:13

Heey hallo :)
Ik probeer een zo groot mogenlijke beschrijving te geven van haar karakter en uiterlijk, sorry voor eventuele onduidelijkheden.

Ruim 3 ( miss 4 ) jaar geleden had ik een verzorgpaardje voor een kleine 3 maanden gehad.
Het klikte onwijs goed in zo een korte periode en ik kan haar maar niet vergeten.

Ze was van iemand die zichtzelf 'handelaar' noemde.
Ze had dit paardje voor goedkoop ergens kunnen krijgen, verdere informatie over haar afkomst weet ik niet. Naam wist ze niet, ik mocht haar een naam geven. Het werd Coco, deze naam is ook meegegevan aan de mensen waarna ze toen verkocht is. Dit was een stelletje met kinderen die op een ( boederij ? ) woonde ( brabant als ik het mij goed herinner ).
Ze viel voor mij erg op qua karakter, het is een pittig meisje.
Ze was erg schrikkerig, ook erg mager. Toen ik eenmaal haar vertrouwen had, bleef ik ook de enigste die ze vertrouwde.
De eigenaar kon haar ook niet uit de wei halen, laat staan met haar wandelen. Ze liet dit alleen toe als ik erbij was. Er eenkennig paardje dus.

Omdat de informatie die ik kreeg hoogstwaarschijnlijk niet helemaal klopte geef ik ook geen zekerheid, maar ik doe mijn best.

- RAS: Draver? helemaal zwart.
- LEEFTIJD: Ze was toen 3, nu rond de 6 a 7 jaar. ( volgens mij was ze jonger, er werd wel verteld aan de kopers dat ze licht ingereden was )
- STOKMAAT: niet bekend. ( ik was toen 1.72, misschien kunt je het ophalen uit de foto )

Wat opviel was dat ze onwijs goede hoeven had en een wat dikkere vacht dan normaal.
Ze heeft een opvallend vriendlijk hoofd.
Trailer gaat ze no way in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ik het met deze fotos duidelijker kan maken.
Ik mis haar onwijs, en ik zou heel erg blij zijn met maar iets meer informatie over haar.

Liever geen commentaar over eventuele meningen over het verzorgen van paarden bij 'handelaren'.
Ik was er op dat moment van mening dat ik de paarden beter kon verzorgen dat het haar zelf te laten doen, dan wist ik iniedergeval dat op de keren dat ik er was, normaal met de dieren werd omgegaan.
( excuses voor mijn spellingsfouten )

108078

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 09:41

Helemaal niemand ? |(

Mioux

Re: Zwarte 'dravers'merrie 'Coco'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:04

als je de regels van bokt leest, mag je maar 1 keer per maand je topic omhoog halen, dus in midden december ben je weer aan de beurt succes!!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:10

Hoi,
Helaas kan ik je niet helpen.
Maar ze zou best 3 jaar kunnen zijn, en ze ziet eruit als een draver.

Weet je of ze op de baan heeft gelopen?
En waar is ze door de nieuwe eigenaar gekocht?
Zo te zien heeft ze geen aftekeningen klopt dat?
Had ze papieren?
Weet je nog hoe de mensen heette die haar kochten? Al zijn het voornamen miss herkent iemand ze dan.

Dit is dus voor extra informatie voor je zoektocht.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:24

Ik ben er zeker van dat ze niet op de baan gelopen heeft.
Ze is gekocht in Sint Pancras ( Alkmaar )
Ze heeft inderdaad geen aftekeningen, ze is helemaal zwart.

Geen papieren en de namen van te kopens zijn voor mij helaas ook onbekend.

Dank je voor je hulp :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:37

Ik wou toch even reageren, ik zorg ook voor pony's bij een handelaar omdat ik van dezelfde mening ben.
Herken mezelf heel erg in jou zoals je het verteld (vertrouwen etc)
Vraag me ook altijd af waar mijn "opknappertjes" blijven als is de eigenaar meestal wel heel eerlijk tegen mij en weet ik het vaak "zeker" tot ongeveer.
Ik kan je niet helpen maar wens je heel veel succes met zoeken!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:04

Kan het zijn dat ze naar overijssel is verkocht? Naast mijn oude verzorgpony heeft een lange tijd ook een zwart paard gelopen. Heet ook coco. Maar of het een drager is weet ik niet, maar stond toen bij een handelaar...
Ze staat alleen nu niet meer daar...

Weet niet of je er veel aan hebt, maar succes met zoeken!

108078

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 14:51

xxrossiexx schreef:
Kan het zijn dat ze naar overijssel is verkocht? Naast mijn oude verzorgpony heeft een lange tijd ook een zwart paard gelopen. Heet ook coco. Maar of het een drager is weet ik niet, maar stond toen bij een handelaar...
Ze staat alleen nu niet meer daar...

Weet niet of je er veel aan hebt, maar succes met zoeken!

Hier heb ik wel wat aan, omdat ik er niet vanuit ging dat coco snel weer verkocht zou worden, zou dit heel goed kunnen.
Hoe lang geleden was dit?
Was ze gezond? Viel je iets op ?
Als je aan meer informatie zou kunnen komen zou ik daar echt heel erg blij mee zijn :o

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:50

Zal even na vragen aan een vriendin van mij, want stond me er iets van bij dat zij haar ingereden heeft ofzo?
Maar zag er aardig uit, maar alleen liep ze de laatste tijd (ongeveer half jaar terug dan) kreupel.
voor de rest, netjes in het vet en samen met een vriendje....
Maar zal even vragen

108078

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 09:38

xxrossiexx schreef:
Zal even na vragen aan een vriendin van mij, want stond me er iets van bij dat zij haar ingereden heeft ofzo?
Maar zag er aardig uit, maar alleen liep ze de laatste tijd (ongeveer half jaar terug dan) kreupel.
voor de rest, netjes in het vet en samen met een vriendje....
Maar zal even vragen

Echt onwijs bedankt! :j :o

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:29

Deze lijkt belachelijk veel op Sirene.. Op de vorige stal waar ik stond (Egmond aan den hoef) stond mijn zwarte draver samen met een merrie.. Erg dun, altijd al zo geweest..
Dat meisje had haar al sinds ze 3 jaar was en ze is nu op 7 jarige leeftijd helaas ingeslapen..
Ik zal eens aan haar navragen of Sirene ooit Coco heeft geheten..
Ik was ff in shock dat ik de foto zag.. ze lijkt er echt op..
Ik ga ff opzoek naar een foto.. mischien dat ik wat vind..

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:34

Afbeelding
het zou kunnen..

108078

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 08:52

Ze lijkt er onwijs op, miss iets groter naar mijn idee. Dit kan natuurlijk op de foto anders lijken !
Ik woon vrij dichtbij egmond, volgens mij was ze naar de andere kant van nederland verkocht, maar het zou best goed kunnen dat ze daarna weer verkocht is.

Erg aardig dat je het gaat navragen voor me , ik zou erg blij zijn met een antwoord :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:54

108078 schreef:
Ze lijkt er onwijs op, miss iets groter naar mijn idee. Dit kan natuurlijk op de foto anders lijken !
Ik woon vrij dichtbij egmond, volgens mij was ze naar de andere kant van nederland verkocht, maar het zou best goed kunnen dat ze daarna weer verkocht is.

Erg aardig dat je het gaat navragen voor me , ik zou erg blij zijn met een antwoord :j

Als jij haar kent als 3 jarige kan ze daarna best nog 5 cm gegroeid zijn hoor!

108078

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:18

Jaa dat klopt natuurlijk ...
Stiekem hoop ik het niet natuurlijk, als ze ingeslapen is ... :n