Ik zou het gewoon proberen zonder verdoving Mijn merrie is stresskip eerste klas maar met beleid hebben wij haar gister ook zonder problemen geschoren. Gewoon eerst even laten wennen aan het geluid en zachtjes de achterkant tegen je paard aanhouden, zodat ze kunnen wennen aan het trillen. Met een beetje geduld kom je al heel ver .
ja maar de persoon die hem gaat scheren vind het te riskant om hem de 1e keer zonder verdoving te scheren hij is namelijk 1.84m en is echt van alles bang!!!
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
nja zou idd kunnen. maar zen nek en rug en hoofd zouden niet echt voor problemen moeten zorgen maar hij is aan zen linker achterbeen geopereerd en wanneer die stress heeft trekt ie dit op en slaat het uit wat ik redelijk gevaarlijk vind
Ik gebruik ook tranquigel. Zou je paard wel zo snel mogelijk scheren want het is niet zo lekker voor hem/haar als het pas met dat extreem koude weer gebeurt.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 21-11-11 23:12
ik zou dan met dat been beginnen en lukt het neit praam er op en links voor optillen. ik weet niet of er nog meer worden geschoren maar dan zou ik haar daar naast zetten dat ze daar aan went
gootje12
Geplaatst: 21-11-11 23:18
Als degene die hem gaat scheren zelf niet zeker is van z'n zaak moet hij er niet aan beginnen. Ik scheer zo vaak paarden zonder verdoving , ook als het de eerste keer is. Maar als je het niet regelmatig doet moet je bij een stresspaard een deskundige halen.Anders verpest je het paard voor de rest van z;n leven.
Wees voorzichtig met Tranquigel. Dat is niet voor paarden , maar voor honden. Dat is levensgevaarlijk om daar op te vertrouwen. Vraag dan om Domosedangel.
Waarom levensgevaarlijk? Ik ken iemand die heeft er twee spuiten in gespoten en dat paard staat ook nog steeds op de benen.
astwice
Geplaatst: 21-11-11 23:20
zou je het niet eerst zonder verdoving scheren?
amber28
Geplaatst: 21-11-11 23:21
ik heb voor het scheren altijd muisjes op vooraad of ook wel kalmerings korrels
succes met scheren verder
yevs
Geplaatst: 21-11-11 23:21
Wij drukken er altijd dat tranquigel of hoe je het ook schrijft in bij de eerste keer, vooral als het jonge paarden zijn die het voor het eerst meemaken, ze zijn dan wat makkelijker. en daarna gewoon zonder verdoving
marjolein_el
Geplaatst: 21-11-11 23:22
Ts is je paard rustig in de omgang? Dan zou ik het zonder proberen. Mijn pony is nogal een stresskip dus daar hebben we meteen de eerste keer verdoving ingespoten. (anders mocht ik haar niet eens scheren van de staleigenaar )
gootje12
Geplaatst: 21-11-11 23:23
Zoals ik al zei, tranquigel is voor kleine dieren. Het maakt paarden vaak gevoeliger en onberekenbaar ,als je het niet verwacht. Geloof me , ik weet waar ik over praat.
Dat is juist het erge , de DA vertelt dat er niet bij. maar zelf zullen ze het nooit gebruiken bij een paard. Maar leken wagen ze er wel aan. Heel erg fout.
als eerste ik ga hem niet zelf scheren dat gebeurt door iemand die dat gewoon is! als tweede hij is braaf in de omgang maar niet met iedereen! zoals ik eerder al schreef trekt hij bij stress zen been op, hij doet dit zelfs in het douche hok dus denk ik dat hij dit zeker zal doen als hij het geluid en de trillingen van die machine voor de eerste keer hoort. als blijkt dat hij toch kalm blijft zou het volgende keer uiteraard zonder verdoving gebeuren. ik wil hem verdoven omdat die persoon mij dat aangeraden heeft, hij kent het paard en weet dus hoe hij uit de hoek kan komen! ik zou ook niet zo een zware verdoving geven gewoon een lichte zodat hij toch zeker zen hoofd en oksels zonder problemen kan scheren voor zen verdere lichaam zou dit volgens mij geen probleem mogen geven.
ohja hij zou zaterdag geschoren worden en ik hoop dat niemand zich met deze uitleg aangevallen voelt want dit was niet de bedoeling, wil alleen de situatie uitleggen
Nou, ik voel me niet beledigd hoor . maar leuk dat je het zegt. Ik hoop ,dat het jullie lukt zonder enig probleem . dat is voor jou en je paard het beste . Veel succes gewenst.