Omvat Orun diploma het Ruiterbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maydine

Omvat Orun diploma het Ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:24

Twee jaar geleden heb ik mijn Orun diploma gehaald en ben tot op heden nog steeds actief aan het lesgeven. Zowel privé lessen aan huis als groepslessen op een manege.
Vroeger begonnen op een manege met rijden maar al snel over gegaan op eigen pony en paarden.
Ik heb nooit mijn ruiterbewijs gehaald, wel mijn koetsiersbewijs enkel- en dubbelspan maar dat staat hier los van denk ik.

Nou wordt er binnenkort op de stal waar ik lesgeef het ruiterbewijs georganiseerd. Hartstikke leuk maar nou vroeg iemand of ik die ook niet wilde gaan halen..
Waarop mijn reactie was: “Ja, leuk, maar ik heb toch mijn Orun diploma al?”
We kwamen er dus niet uit of mijn Orun diploma ook het ruiterbewijs omvat of niet…
Het zou zonde zijn als ik zeg maar "dubbel" het ruiterbewijs zou gaan halen terwijl ik die misschien eigenlijk al heb via mijn Orun diploma.
Op de website van het SRR en via de zoekfunctie kwam ik niet veel verder dus ik dacht, ik probeer het even via deze weg..

Nou werd mij verteld dat het Orun diploma voor het mennen wel het koetsiersbewijs overbrugt, deze hoef je niet apart nog te halen… Is dat zo en zo ja, geldt dit ook voor de Orun onder het zadel en het ruiterbewijs? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:16

Je zou natuurlijk gewoon even kunnen bellen of mailen met de SRR, maar ik vrees dat je bot vangt.

Daarnaast moet je je, naar mijn idee, eerst eens afvragen wat de toegevoegde waarde is van het ruiterbewijs.
De enige toegevoegde waarde is dat je toegang hebt tot een zes-tal gebieden in NL waar het verplicht is. Woon je daar niet bij in de buurt en/of ben je niet van plan om daar te gaan rijden, dan voegt het weinig toe.

Oh, en die verzekering is een leuk verkoopargument, maar het slaat nergens op. Je bent namelijk via je AVP gewoon verzekerd voor schade die je eventueel aan zou richten. Het is een verkoopargument zonder waarde.
Datzelfde geldt voor het hardnekkige misverstand dat je als bezitter van een ruiterbewijs mensen mee mag nemen, al dan niet in gebieden waar het ruiterbewijs verplicht is.

Revanches

Re: Omvat Orun diploma het Ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:20

BRT-->JI

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 10:48

@ikke: Bedankt voor de uitleg. Het is inderdaad maar de vraag wat de meerwaarde zou zijn.. Maar dit topic heb ik voornamelijk geopend om de vraag of de Orun het ruiterbewijs nou omvat of niet omdat ik van meerdere mensen een ander antwoord kreeg..
Ik zal er eens een mail aan gaan wagen.. In ieder geval bedankt voor je reactie! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:37

Ik heb vorig jaar de ORUN gedaan, er is met geen woord gesproken over het ruiterbewijs. Het wordt ook door een andere organisatie uitgegeven, ik denk niet dat je kunt zeggen dat de ORUN het ruiterbewijs omvat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:52

Maydine schreef:
@ikke: Bedankt voor de uitleg. Het is inderdaad maar de vraag wat de meerwaarde zou zijn.. Maar dit topic heb ik voornamelijk geopend om de vraag of de Orun het ruiterbewijs nou omvat of niet omdat ik van meerdere mensen een ander antwoord kreeg..
Ik zal er eens een mail aan gaan wagen.. In ieder geval bedankt voor je reactie! :)

Natuurlijk krijg je verschillende antwoorden, voornamelijk omdat niemand weet hoe het zit en men er dan maar wat bij verzint.
Die mail is inderdaad de beste kans op een correct antwoord.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:57

Volgens mij staat het los van elkaar.
Hier ook iemand die ze beide heeft, het steld niet veel voor en heb er wel van genoten:)
Maar het echte antwoord weet ik ook niet en ben ook wel benieuwd.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 10:48

Bedankt voor het meedenken, ik ga er even achteraan het weekend. :)
Ben benieuwd!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:29

Staat helemaal los van elkaar, heeft niets met elkaar te maken.