verschil modellen uvex

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monaparte

verschil modellen uvex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 20:53

Hoi allemaal!

Gisteren ben ik weggeweest voor een nieuw cap. Het wordt een Uvex in het blauw. Ik heb in de shop de Uvision gepast, maar deze was er niet meer in mijn maat en ik heb de fp3active gepast. Die zat heerlijk maar was er niet meer in blauw.

Thuis wilde ik kijken of ik de blauwe via internet kan bestellen, maar nu twijfel ik erg. Wat is nu werkelijk het verschil tussen de uvision en de fp3 active?

Kan iemand mij daarmee helpen? Ik vind het prijsverschil erg groot. Maar het is vast niet de laatste keer geweest dat ik een goede cap nodig heb....

Alvast bedankt!

Groeten Joyce

Yvie_Juudje

Re: verschil modellen uvex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:29

Ik ga dit topic even volgen.

De Uvision heb ik gepast, FP3 Classic niet.
Ben benieuwd wat nou precies het verschil is...

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 00:13

Ik ben niet de enige dus met die vraag! Maar weet niemand het antwoord??

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:48

Ik heb het een keer gevraagt aan een dealer hier in Nederland en haar antwoord was dat de schalen identiek zijn maar dat de voering in de active dikker is. Dus de verschillen op een rij:
-voering
-aantal kleuren waarin je hem kunt krijgen

Misschien dat de active standaard met wintervoering komt? Die bestaat namelijk.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 18:59

Oké, bedankt! Eigenlijk is de active dus wel fijner als je een keer goed op je hoofd valt.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:19

Je kunt de voering los bestellen dus als je toch een kleur wil die de uvision heeft dan zal ik als ik jou was een losse voering van +/- 20,- bestellen is goedkoper ;)
Dat was ik van plan tot ik de Passion Plus paste die zit fijner (vind ik)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:39

Ik wilde vorig jaar erg graag de FP3classic, met dat idee ging ik naar de winkel. Heb dat ding op mijn hoofd gezet en hij paste voor geen meter, hij stond heel wiebelig bovenop mijn hoofd, niet eromheen, leek wel (ook al was het wel de goede maat).
En hij wiebelde ook echt heel erg van links naar rechts.
Die werd het dus niet, verkoopster zei ook dat ze mij die niet ging verkopen, dat was niet veilig.

Toen de Uvision gepast en die zat voor mijn koppie als gegoten. Mooi over mijn hoofd heen, stabiel, wiebelt niet, en zat echt heerlijk.

Die heb ik dus meegenomen, omdat hij zo fijn zat. En hij zit nog steeds echt super, soms vergeet ik zowat dat ik dat ding nog op heb, ben ik al aan het afzadelen, voer klaar zetten, naar de wei brengen, allemaal nog steeds met mijn cap op :+

Het belangrijkste verschil lijkt mij dus de pasvorm te zijn en die is voor ieder hoofd verschillend. Dat is echt iets wat je op je eigen hoofd moet ervaren.

Het scheelde mij iig de helft van het geld als waar ik toen op gerekend had!

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:53

Ik heb het even nagevraagd bij pas de deux.
Verschuldigd zit hem in de schuimlaag in de cap. Bij de fp3 is dat memoryfoam en bij de uvision is dat hard schuim. De uvision zit soms niet goed bij mensen met een hoog en smal voorhoofd. De ventilatie van de fp3 is ook beter dan de uvision. Aldus de mail.

Ik twijfel dus nog steeds. Ik bespaar me graag het geld, maar een comfortabele cap is ook wel belangrijk... Moeilijk, moeilijk..

Ikeapotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:39

Heb je ze allebei al eens gepast? Comfort kun je dan het beste meten en naar mijn idee zitten alle caps van uvex wel lekker

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:36

Ja, alleen denk ik wel dat ik zaterdag nog even te veld ga om beide modellen te passen in de juiste maat. Dan kan ik er misschien meer over zeggen.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:31

De pasvorm is inderdaad net even anders, de FP3 is vaak wat 'ronder', en zit iets hoger op het hoofd. De Uvision is wat 'ovaler'. Voor de meeste mensen maakt de pasvorm niet heel veel uit. Sommigen hebben inderdaad net weer de voorkeur voor de Uvision of juist weer de FP3.
De FP3 is inderdaad met memoryfoam, heeft standaard de wintervoering inclusief, heeft aluminium ventilatieroosters, zachtere padding bij het voorhoofd, betere ventilatie, de schaal is net even wat netter afgewerkt en steviger, de klep is minder kwetsbaar, het binnenwerk zit net even wat steviger op zijn plek.
De Uvision heeft dit net allemaal wat minder: kunststof ventilatieroosters, minder ventilatie, geen padding bij het voorhoofd waardoor deze vrij 'hard' zit, standaard zomervoering erbij, net even wat kwetsbaarder.

Ik zou ze echt even passen om je keuze te vergemakkelijken.
Wij kunnen ze eventueel ook gratis versturen via www.uvexcap.nl , je kunt dan de cap terug sturen die je niet fijn vindt zitten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:37

Toen ik een cap ging kopen heb ik ook getwijfeld, maar ik vond de FP3 fijner zitten en hij is net wat mooier afgewerkt. Vooral de binnenvoering leek me fijner. Daarnaast het model; de klep van de Uvision vond ik niet mooi en leek me ook niet zo stevig.
Dus toen heb ik de Fp3 gekocht, en ik vind het een supercap! Echt de investering waard.

Volgens mij is trouwens nog een verschil dat de oorwarmers wel op de FP3 passen en niet op de Uvision (toch zijn er wel mensen die met Uvision en oorwarmers rijden trouwens).
Zelf doe ik gewoon zo'n fleece haarband/oorwarmerding op, en dan m'n cap een tikje losser dan normaal, et voilà, warme oren!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:47

Uvision heeft nu een voering waar oorwarmers aan vast zitten :j Die voor de FP3 moet je er zelf inklikken.
Ik twijfel nog of ik ze ga halen. Heb zelf de FP3 die me echt geweldig zit! Ik kan op een warme dag een aantal paarden achter elkaar rijden en nog steeds geen drupje zweet op mijn voorhoofd.
De Uvision is prima voor een ritje, maar na 1 paard krijg ik er echt hoofdpijn van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:00

De oorwarmers die officieel niet aan de Uvision horen, passen prima. Heb er heel vorige winter mee gereden en geen problemen van ondervonden dat ze eigenlijk niet voor de Uvision gemaakt zouden zijn.
En ik heb ze er toevallig gisteren weer opgezet, om ze er na 10 minuten al weer af te halen, het was toch nog te warm voor oorwarmers :D

En ik heb dus idd een behoorlijk ovaal hoofd en vrij hoog. Als ik de FP3 gekocht zou hebben, had ik echt een miskoop gedaan vanwege de pasvorm op mijn hoofd, terwijl ik met de Uvision elke dag weer blij ben!

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 22:54

Mijn keuze is gevallen op de Uvision. Ik heb beide gepast in een ruitershop en de prijzen afgewogen. Kwam echter tot de conclusie dat de Uvision iets anders is van vorm en daardoor beter paste. Dus na toch nog even nadenken is het die geworden en ik heb hem besteld bij pas-de-deux! Nu maar hopen dat ie snel komt :)