Geen Z mogen uitschrijven ivm selectie elders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Geen Z mogen uitschrijven ivm selectie elders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:59

Van het weekend heb ik op een super fijne locatie gestart waar ik in januari 2012 nog wel een keer had willen starten.
Nu begreep ik van die vereniging dat ze dan geen Z mogen uitschrijven omdat er elders in de omgeving een selectiewedstrijd is.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden van deze regel.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:05

Ik weet niet of daar specifiek een regel voor is, bij ons wordt het in de kring geregeld van wanneer er waar wedstrijden georganiseerd mogen worden, daar wordt een kalender opgemaakt.
Zo wordt er bij ons in de kring naar gestreefd nooit twee wedstrijden op hetzelfde weekend te hebben binnen de kring.
Dus misschien dat het daar ook vanuit het kringbestuur is 'opgelegd'?

En de reden is misschien dat het dan een beetje eerlijk verdeeld is, omdat anders de ene locatie geen deelname krijgt ofzo? Ik weet het ook niet precies :)

Scum

Re: Geen Z mogen uitschrijven ivm selectie elders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:31

Op de kringvergadering hebben ze nogmaals benadrukt dat er vooral niet teveel wedstrijden voor het Z en ZZL georganiseerd mogen worden omdat de ruiters anders teveel konden starten en het niveau omlaag zou gaan (mij ontgaat de logica daarvan toaal overigens). Maar ik kan me voorstellen dat dat dan de reden was.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:42

Volgens mij mag een andere vereniging dan normaal gesproken gewoon ook die klasse uitschrijven. Niet iedereen wil namelijk selecties rijden ;)

Bij ons was dit weekend in de regio ook een selectiewedstrijd (voor de B en L) en op een andere locatie was een normale wedstrijd die ook gewoon het B en L lieten starten.

Misschien heeft de KNHS het ook wel afgekeurd, of is de vereniging bang dat er dan een stuk minder starts zullen verschijnen in verband met die selectiewedstrijd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:34

Ik denk dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk deelnemers te krijgen bij de selectiewedstrijden. Toch vind ik het een vreemde regel, want niet iedereen wil selectie starten en al helemaal niet als je maar 1 proef kunt rijden.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:15

Ik denk eigenlijk eerder dat ze bang zijn dat er op die niet-selectie helemaal geen Z ruiters meer af komen :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:19

Dat hoeft niet hoor.
Als er ergens een selectie is, ga ik liever naar een open wedstrijd. Daarbij is de selectie wedstrijd altijd zoo vol, dan is het handig om nog een wedstrijd elders te hebben met dezelfde klasse :j

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:05

_Daphne schreef:
Ik weet niet of daar specifiek een regel voor is, bij ons wordt het in de kring geregeld van wanneer er waar wedstrijden georganiseerd mogen worden, daar wordt een kalender opgemaakt.
Zo wordt er bij ons in de kring naar gestreefd nooit twee wedstrijden op hetzelfde weekend te hebben binnen de kring.Dus misschien dat het daar ook vanuit het kringbestuur is 'opgelegd'?

En de reden is misschien dat het dan een beetje eerlijk verdeeld is, omdat anders de ene locatie geen deelname krijgt ofzo? Ik weet het ook niet precies :)

Dan heb je ook maar weinig keus...

Het aantal Z locaties is door de afmeting al drastisch terug gedrongen maar dat ze daarbinnen ook nog een beperking hebben opgelegd vind ik persoonlijk wat ver gaan maar goed het zal de reden zijn dat ze op die locatie op die dag geen Z mogen organiseren.