Ik heb een beetje een probleempje met mn 22jarige ruin Hitchcock. Laat ik het maar meteen zeggen; de ene dag gaat een oefening (grondwerk/rijden/buiten WAT DAN OOK) geweldig, de volgende keer lijkt het alsof hij nog nóóit zoiets gedaan of gezien heeft. Even een voorbeeldje;
de ene dag lukt het geweldig om de yoyo game van Parelli te doen, de volgende dag (of 2/3 dagen later) lijkt het alsof het helemaal nieuw is. Wat hij dan doet is gewoon helemaal in zichzelf wegduiken, wat hij altijd doet als je te veel van hem vraagt of hij iets gewoon niet snapt. Soms rent hij zelfs gewoon weg, ik denk om dus onder de 'druk' uit te komen.
Ik weet écht gewoon niet wat ik moet doen, het is zo vervelend, want de ene dag gaat het geweldig, terwijl de andere keer we helemaal opnieuw kunnen beginnen. Ik heb hier echt een probleem mee, ik weet niet wat ik moet doen, wat ik kán doen om hem nog vrolijk te houden, omdat ik gewoon telkens niet weet hoe het zal gaan, of het niet te veel voor hem is.
Weet iemand raad, kan iemand me helpen of heeft iemand ook zo'n (soort) probleem?
Ik zou het erg waarderen als je me het zou laten weten!
Alvast bedankt

Het doet even een lichtje bij me branden! 
nogmaals, ik hoop dat jullie hier samen uitkomen! Heel veel geduld heb je zeker nodig. Neem het hem niet kwalijk als hij een slechte dag heeft want dan maak je het alleen maar erger. Ga bijv een stukje lopen en probeer het de volgende dag nog een keer. Hij doet het niet expres, want dat kunnen paarden niet:P , maar neem de tijd. Hij hoeft het niet elke dag goed te doen. Dat is mijn insteek altijd maar
Grondwerk doe ik veel en graag, net als rechtrichten, vrijheidsdressuur ed. Dan wil hij het nog steeds goed doen, maar hij raakt niet zo snel overstresst als bij het rijden.