Ik zit zelf een beetje in twijfel, het was in eerste instantie niet mijn bedoeling om mijn paard te scheren, kom weinig aan rijden toe ongeveer 3 a 4 keer in de week maximaal. En ga een keerin de week naar springles. Mijn paard staat dag en nacht buiten met een 150 grams deken. Mijn paard heeft zo ondertussen zo'n dikke vacht aangemaakt dat hij zo zeiknat is na het rijden heb niet echt het idee dat ie er last van heeft ofzo hij doet gewoon door en aan het einde van de springles wil ie nog gerust een les meelopen want hij is in topconditie maar ik vind het zelf vervelend dat ie steeds zo zeiknat is en dat het uren duurt voordat ie droog is dit lijkt mij ook niet erg gezond voor het paard. Wat is nu wijsheid wel of niet scheren, heb hem vorig winter touwens niet geschoren omdat ik toen maar eens in de week maximaal kon rijden. maar de 2 jaar ervoor heb ik het wel gedaan omdat ik toen wel gewoon dagelijks reed.
Hoe denken jullie erover wel of niet scheren of gedeeltelijk...vind dit eigenlijk best lelijk
maar als het beter is moet ik toch maar zoiets gaan doen. De jaren dat ik hem wel geschoren heb heb ik hem volledig geschoren en stond mijn paard 's nachts op stal en met vies weer ook. Het mooiste vind ik zelf dat ie mooi dag en nacht buiten loopt dus ik vraag jullie mening over wel of niet scheren, zo ja, volledig of gedeeltelijk indien gedeeltelijk welk gedeelte?begin zelf steeds meer te neigen naar gedeeltelijk scheren met de flanken in hals ofzo brand los!