Ik rijd sinds kort een ontzettend leuke new forest, een D maatje. Het is de bedoeling om haar volgend jaar tussen de paarden met haar te gaan dresuren.
Maar nu heb ik een paar keer met haar gesprongen en hier blijkt ze ontzettend veel techniek in te hebben. Zijn er meer opties dan met haar tussen de paarden te springen?
Zie dit zelf niet zo zitten ivm afstanden en dergelijk. Maar ze heeft wel een ruime galop.
Probeer thuis of ze makkelijk door een dubbel (met 2 galopsprongen) heen komt die op paardenafstand staat. Merk je snel genoeg of je pony het redt. In lijntjes waar 5 of meer galopsprongen tussen zitten kun je makkelijker spelen met je tempo waardoor afstand passend kan worden voor je pony.
het hangt van het vermogen en de galop van de pony af. Ipc moet het kunnen, in de internationale ponyproeven waar ook veel foresters lopen, staan de afstanden ook op paardenmaat.
Een b parcours paard staat toch al op 1 meter? Lijkt mij wel pittig, ook ivm de afstanden tussen de hindernissen. Die schijn immers wel paardgericht en niet pony gericht.
Je kan altijd een keer buiten mededinging het proberen toch?
ik rij met een e pony bij de paarden, geen probleem. Hij is best vlug en kan dit makkelijk aan. Ik zou inderdaad de afstanden gaan oefenen. Ook is er vaak op concours BB springen (80cm) een mooie oefening!
mariska1408
Geplaatst: 14-02-12 13:19
Heej.. ik zit ook al heel lang met deze vraag.. moet volgend jaar over naar de paarden ivm mijn leeftijd... wil graag blijven springen op wedstrijd met mijn pony, (dressuur vind ze niets aan) heb naar de knhs gemailt, en het mag wel... dus waarom niet... ga dit outdoor seizoen nog afmaken en dan proberen indoor te starten met haar bij de paarden...
Ik heb ook een D pony gehad (1.48m). Het was een new forester. Met springen kon hij zich makkelijk redden tussen de paarden.
jornymarlou
Geplaatst: 15-02-12 19:38
gewoon een keertje proberen. als het je niet lukt, dan kan je beter gewoon bij de pony wedstrijden gaan springen. maar als het wel lukt, en je wilt tussen de paarden springen, waarom niet?
maakt het heel erg uit waarom ze graag tussen de paarden wilt springen?
Als jij je pony zo kunt begeleiden dat je uitkomt met de galopsprongen en de hoogte voor haar haalbaar is dan kun je het natuurlijk altijd proberen. Anders zijn er altijd her en der verschillende oefenspring wedstrijdjes.