Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 13:56

Ik kan hier geen topic over vinden via de zoekfunctie.

Ik heb een vraag aan jullie. Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben? Hebben jullie wel eens iemand op wedstrijd gevraagd? En wat was dan de reactie? Behulpzaam, of willen ze liever niet? Hoor vaak dat ruiters onder elkaar elkaar niet veel gunnen, maar zo voel ik het niet. (misschien omdat ik B start). Mijn vriend leest ook wel eens iemand anders voor, dat is geen probleem.

s0173957

Re: Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:58

Proef uit m'n hoofd leren... zeker in de B moet dat een makkie zijn, aangezien ik m'n proeven in de Z bijna altijd uit m'n hoofd rij (en die wisselen in België in het zomerseizooen om de maand).

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:59

O ja, ik ga heel vaak alleen op wedstrijd. Dan vraag ik meestal één van de andere deelnemers of hun voorlezer mij ook kan voorlezen. En anders valt er soms via de ringmeester wel wat te regelen.
Soms is het lastig iemand te vinden (vooral als er veel ringen zijn, met binnenwedstrijden is het vaak makkelijker) en dan wordt ik wel een beetje zenuwachtig. Maar tot nu toe is het altijd gelukt.
Zorg dat je de proef vast een beetje kent. En natuurlijk nooit mopperen als de voorlezer een fout maakt, dat is jouw risico. ;) Succes!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:01

Gewoon uit je hoofd leren. Heb je ook geen stress of je wel iemand op lokatie kunt vinden die voor jou wil voorlezen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:03

Iemand zoeken die dat eventjes wilt doen ;) Er is altijd wel iemand aanwezig :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:03

Zonder voorlezer op wedstrijd gaan is echt zwaar stressvol, maar het is wel is voorgekomen. Dan vraag ik gewoon op locatie iemand en vaak reageren mensen behulpzaam. Maar het brengt wel een boel stress met zich mee := Overigens heb ik er totaal geen problemen mee als iemand mij vraagt een proefje voor te lezen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:05

Als ik geen lezer heb (is meer dan eens voorgevallen) zoek ik er een op het wedstrijd terrein. Ik lees zelf ook regelmatig voor anderen die zonder lezer verschijnen. Heb nog nooit problemen gehad een lezer te vinden eigenlijk. :) Inmiddels durft paps het aan, maar vanaf het M wil hij niet meer lezen dus dan moet ik weer op zoek naar een oplossing. :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:06

Stress heb ik er overigens niet van. Maar dat heb ik sowieso niet echt op concours. Ik weet wat ik kan en ik weet wat paard kan en we moeten het samen doen. Ga me niet drukker maken dan nodig. :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:10

Ik ga vaak mee op wedstrijd en gebeurt best regelmatig dat ik wordt gevraagd om iemand anders ook te lezen.
Voor mij geen probleem hoor, als ik er toch sta? :) Wel moet het natuurlijk passen met op-/afzadelen bij degene met die wie ik mee ben. :j

Dus of de proef uit je hoofd leren, of gewoon iemand vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

Ik leerde ze ook altijd uit m'n hoofd....
Heb een paar keer een fout meegemaakt met 'n voorlezer wat me punten kostte. Sindsdien heb ik alles altijd uit m'n hoofd gereden.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

Rij nu geen wedstrijden meer, maar ik vond het zwaar stressvol inderdaad. Je bent soms echt aan het bedelen of iemand anders alsjeblieft ook jou nog voor wil lezen - iedereen heeft haast om toch vooral maar naar huis te gaan, zo lijkt het. En het is voor voorlezers natuurlijk ook lastig, als hun eigen combinatie binnen een paar minuten ook weer in een andere ring moet starten. Indoor met maar 1 ring is wat dat betreft makkelijker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:14

Iemand op wedstrijd vragen :j Heb weinig moeite om iemand te vinden en lees zelf ook met plezier anderen voor. Ik heb zelfs wel eens te paard zitten lezen bij een buitenconcours voor de volgende combinatie. Kleine moeite groot plezier.
Uit het hoofd leren kan ik gewoon echt niet, ik sla het niet op.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:15

Vraag altijd op wedstrijd aan iemand die voor me moet ofzo :) nooit problemen mee gehad ;)

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:16

Grooms mee is voor mij een luxe, ik ga eigenlijk altijd alleen. Ik leen dan meestal de voorlezer van degene voor of na mij. Maar voor de zekerheid ken ik de proef zelf ook al wel zo goed als uit mijn hoofd!! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:16

ik ken mijn proef altijd in grote lijnen en als ik geen voorlezer heb, dan is het de avond tevoren de details (de letters dus) van buiten leren. En de dag zelf stressen :D

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:17

op I pod zetten....even voor iemand anders voorlezen en ondertussen opnemen.... :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:17

Waarom is uit je hoofd leren stressvol?
Zelf ben ik westernruiter en 'wij' werken nooit met voorlezers. Alles gaat dus uit het hoofd.
Plus dat in sommige gevallen de proef pas ongeveer een uur van te voren wordt opgehangen.
Misschien ben ik het gewend hoor, maar stress ervaar ik niet.
In tegenstelling; ik kan me dan juist goed inleven en voorbereiden :)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:19

Ik vind het stressvol om allerlei mensen te moeten vragen. Maar inderdaad, die stress is te vermijden door de proef uit je hoofd te rijden. :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:19

Uit je hoofd leren, wat je linksom krijgt rij je ook rechtsom en de proeven wisselen tegenwoordig maar 1 keer per 3 maanden. Wat dat betreft is het wel veel makkelijker om ze uit het hoofd te leren. Ik rijd bijna altijd de proeven uit mijn hoofd, zelfs toen ze nog iedere maand wisselde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:20

Ik rijd de proeven uit mijn hoofd als er niemand is, ook met 2 proeven achter elkaar heb ik geen probleem :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:21

Uit je hoofd rijden, dat is nog fijner ook! Je kan je dan veel beter concentreren op je proef. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:22

Ik durf dat dus niet aan he. Ik ben echt bang dat ik het vergeet omdat ik zoooooooo gewend ben aan mijn lezers. :+ :o
Nu zal het er ooit toch van moeten komen dat ik uit het hoofd ga rijden, maar vooralsnog maak ik dankbaar gebruik van lezers..... :o

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:23

De proef uit het hoof leren. Zo heel lastig is dat toch niet?
Je kunt altijd iemand vragen die aanwezig is, maar mocht het niet lukken dan weet je dat je het ook alleen kunt.
Succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:24

Je kan je proef toch eerst thuis een paar keer rijden, Chaos?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:27

Dan zou ik in eerste instantie op 't wedstrijdterrein een voorlezer proberen te zoeken, over het algemeen zijn er altijd wel mensen bereid om voor te lezen. Vooral voorlezers van mensen die voor of na mij hun proef moeten rijden.
Mocht dat écht niet lukken, dan probeer ik de proef uit m'n hoofd te rijden. Maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd. :)