Tips om bevroren handen tegen te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Tips om bevroren handen tegen te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:13

Naar aanleiding van het topic over bevroren voeten. Van mijn voeten heb ik meestal niet zoveel last. Maar mijn handen... BRR als ik dan klaar ben met rijden blijven ze in een soort bevroren klauw stand staan. En onder mijn handschoenen zitten een stel ijskoude bloedeloze stokjes.
Ik rij niet alleen ik men ook geregeld en juist dan is het vrij hopeloos. Wat is daar nou tegen te doen?.

_00_0

Re: Tips om bevroren handen tegen te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:19

Ik heb sindskort thermohandschoenen van de action, die werken goed. Alleen gaan geurtjes er wel snel inzitten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:20

Zelfde probleem hier, alleen dan met mennen.. Koude handen, en dan niet meer op kunnen warmen.
Heb al dubbele handschoenen geprobeert, thermohandschoenen, en tot nu toe nog niets gevonden..

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:22

Ik zag vorig jaar iemand op mijn stal plastic handschoenen onder haar gewone handschoenen dragen. Zodat de warmte/ zweet niet weg kon haha. Schijnt wel te werken. Maar nog niet zelf geprobeerd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:31

Ik ken iemand hier in de buurt, die heeft verwarmde handschoenen met mennen. :')
Hoe dat precies werkt, weet ik niet.
Maar met mennen is het wel ideaal.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:32

wat bij mij erg helpt is of geen handschoenen aan handen worden uiteindelijk vanzelf warm en dan nergens meer last van.

of als drinkbakken bevroren zijn even het ijs eruit halen met je blote handen. heb ik rest van de dag geen last meer van koude handen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:51

Binnen blijven. :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:52

Ik rij zonder handschoenen, mijn ijskoude vingertjes gaan lekker in het vachtje van 't paard :D

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:57

Je vingers toch een beetje blijven bewegen... Tja is niet handig i.v.m. hulpen geven, maar je zou als je er echt last van hebt je training kunnen aanpassen.
Maar door je vingers te bewegen blijft je bloedsomloop volgens mij beter op gang!!

(En na het rijden niet onder warm water met je vingers, want dat doet echt heeel veel zeer!)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:58

je handen invetten en dan handschoenen aandoen.
tot nu toe werkt dat wel goed bij mij.

x__Saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:59

Ik weet zelf geen oplossing, maar ga dit topic toch blijven volgen.
Voor de handige tips die komen

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:03

ik ga het topic ook volgen.
Heb wanten geprobeerd, leren handschoenen, vingers bewegen.
Niks helpt en gevolg is witte handen en totaal geen gevoel er meer in.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:30

ik rij bijna niet met handschoenen, tijdens het rijden zorg ik ervoor dat ik veel met m´n handen in beweging blijf,, af en toe een lange teugel en ff hand strekken.. en ze zijn weer warm :P

bij -10 heb ik leren handschoentjes van martin schaudt.. erg fijn!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:45

Weet iemand een goed merk thermohandschoenen? Fijn maar warm? :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:51

De tip van die plastic handschoentjes is echt iets dat super werkt, het plastic houd de warmte vast.. Kan alleen beetje kleffig worden als je snel zweethandjes hebt :p

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:53

Ik zweer ook bij de gewone latex handschoenen! onder je lekkere warme dan. Zweet kan idd geen kant op.. maar hier merk ik tijdens het rijden vrij weinig van.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:57

Heb ik ook tijdens rijden last van. Mijn moeder zocht op internet en vond deze tip:
"Doe van die thuiszorghandschoenen(van die witte,te koop bij kruitvat,aldi enz.) onder je handschoenen. en dan heb je nergens last van!".

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:05

michhx97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:09

ik rij nooit met handschoenen. Dat vind ik zo onhandig ivm goede hulpen. alleen in de proef omdat het moet. nog meer mensen die het lastig vindenmet handschoenen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:25

Ik rij ook liever en zo lang mogelijk zonder :j alleen idd op wedstrijd moest het en toen ben ik er wel min of meer gewend aan geraakt :) heb toen fijne dunne die goed aansloten gevonden kwestie van goed zoeken en veel passen.
en heb voor als t echt -10 is of zo dus ook lekker warme die niet zo'n hele dikke frot stof zijn en dus ook nog vrij netjes aansluiten.
Afbeelding

Maar momenteel rij ik dus nog gewoon zonder en nergens last van :o

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:29

Ik heb handschoenen die worden verwarmd door zwakstroom, de batterij zit in mijn jaszak. Heerlijk, nooit koude handen, had ik jaren eerder moeten doen!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:33

Ik heb zelf het syndroom van Raynaud. Dode vingers betergezegd. Komt ook door kou, maar kan ook zijn als redelijk weer is en ik plots iets kouds aan raak...blikje fris uit de koelkast, mijn auto stuur etc... Erg irritant, dus ook ik zoek altijd naar goede handschoenen. Heb vanalles geprobeerd, hele dure Roeckels, dubbele handschoenen noem het maar op.. Wat het beste werkt zijn een soort wanten van de EJ, met je pink en duim in een aparte vinger. Ik men niet, anders zou ik ook voor elektronische gaan! Lijkt me helemaal super.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:33

Ik lees hier ook mee, heb er zelf ook erge last van, heb dan helemaal geen gevoel en kracht meer in mn vingers na het rijden, krijg de riempjes van het hoofdstel vaak niet eens los :o .
Die handschoenen op het plaatje van grid heb ik, maar die helpen bij mij helemaal niet :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:36

Gewoon GOEDE handschoenen kopen. Als je koude handen hebt in rijhandschoenen, zijn deze domweg niet geschikt voor de winter.

Ik ga niet beginnen aan latex handschoenen onder je rijhandschoenen, ik heb gewoon meerdere goede winterhandschoenen gekocht. Een paar in Scandinavie, die weten wat thermohandschoenen zijn, dat moet ook wel met temperaturen van -30! Met die handschoenen heb ik gewoon géén koude vingers meer gehad!
En uitkijken naar Thinsulate handschoenen: heel fijn thermospul wat goed werkt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:41

Ik heb leren handschoenen, ben een enorme koukleum, maar met deze heb ik geen koude handen!