Een zweetdeken onder regendeken. Probleem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Een zweetdeken onder regendeken. Probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:04

Hey iedereen,

voor mijn haflinger wil ik nu graag de fleecedeken onder de (0 grams ongevoerde) regendeken gaan leggen. is dit een probleem? Tuurlijk ik kan een 0 grams fleece gevoerde deken gaan kopen maar... dit zou mij wel weer wat uit mn portemonne beroven :')

Ik hoor het graag van jullie!

groetjes

cashlee

Re: Een zweetdeken onder regendeken. Probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:08

Hoi!
Ik ga dat straks ook doen als het kouder is. Ik zorg er wel voor dat de regendeken groter is dan de fleece, zodat als het regent de fleece niet nat wordt. Ging bij mij altijd prima. Enige nadeel is wel dat de dekens soms gaan schuiven en een natte fleece onder je regendeken wil je niet!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:10

het kan denk ik best, maar als je paardje gezweet heeft en hem dan allebei op geven is niet zo slim, dan kan de warmte/zweet nergens weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:16

Vind ik echt niet handig, het zweet kan dan idd niet weg :n Beter koop je een dikkere deken, 2 dekens op elkaar kan voor een paard heel oncomfortabel zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:20

Niet doen, fleece gebruiken als onderdeken heeft bijna altijd tot gevolg dat de deken gaat trekken op de borst/schouders. Het fleece rekt teveel en wordt daardoor heel strak naar achteren getrokken. Verre van comfortabel en met een beetje pech krijg je er ook nog schuurplekken van.

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:21

Hier gebeurd het vaker dat de paarden fleecedekens onder hun "gewone" dekens krijgen. Nog geen problemen mee gehad...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:22

2 dekens over elkaar is inderdaad niet comfortabel voor je paard. Zeker fleecedekens gaan vaak trekken op de borst en schoft van je paard.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:23

het kan best, alleen ben ik geen fan van fleece of fleecegevoerde dekens op een bewegend paard. Fleece wordt elektrostatisch en schuift altijd langzaam naar achteren en kan door z'n structuur en de haargroei niet terug naar voren zonder het op te liften. Mijn paard krijgt er verschrikkelijke schuurplekken van op schoft en borst als ik ze met een fleece deken op de weide gooi. Bij extreme koude durf ik wel eens een fleece tussen mijn onderdeken en outdoordeken doen, dan blijft het wel prima liggen en vormt gewoon een extra laagje

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:25

Ik zou het zelf nooit doen, het paard wat ik voor iemand reed had wel een tijdje een zweetdeken+dekensingel onder zijn andere deken en dit was geen succes! De zweetdeken schoof heel erg naar achter en de dekensingel dus ook de singel zo kon hij dus ook niet plassen, erg zielig. Dus ik doe het echt nooit!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:26

Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Als je gewoon een goed passende fleecedeken hebt, blijft die echt keurig liggen hoor.

2 dekens over elkaar wordt heel veel gedaan, meestal gaat het dan alleen om een speciale onderdeken. Met een fleecedeken kan het ook prima, mits de fleecedeken wel echt goed past (meestal hebben de goedkopere fleecdekens niet echt een goede pasvorm, prima als zweetdeken, maar niet als onderdeken)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:44

HAR -> SV

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:16

ik zou het niet doen. Een fleecedeken is niet gemaakt om als onderdeken gebruikt te worden. Ze gaan vaak schuiven of schuren op de schouder/schoft.
Koop liever een echte onderdeken of een staldeken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:13

Bij mijn paard leg ik ook gewoon een fleece erop als 'onderdeken'. Blijft prima liggen! Geen getrek, geen schuurplekken, niks :).