verzekering ouder paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:25

Ik krijg dus net een telefoontje van de vorige eigenaresse van mijn paard, met de mededeling dat de verzekering van mijn paard beëindigd is.
Ik heb het paard van haar gekregen als gift en zo alle producten erbij gekregen. Nu kreeg ik in september van haar nog een acceptgiro voor de verzekering. Ik heb hier achteraan gebeld met de bedoeling de verzekering op mijn naam te zetten. Nu krijgt vandaag de oud eigenaresse het bericht dat ze paarden ouder dan 14 niet meer opnemen.
Het paard in kwestie is dus nu niet meer verzekerd terwijl alleen de eigenaar verwisseld is.
Kan dit zomaar ?. En waar zou ik een paard van bijna 22 nog in de verzekering kunnen krijgen?

DameBlanche

Re: verzekering ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:37

Ben bang dat dat niet meer gaat lukken! Mijn pony is van af dat ze 7 was verzekerd geweest, maar in het jaar dat ze 20 werd is ze automatisch overgegaan op een verzekering voor de dood. Dit houd in dat ik per jaar iets van 30 euro betaal en als ze dood gaat (dus zonder tussenkomst van dierenarts) ik 400 euro krijg (weet de bedragen niet precies uit mijn hoofd. Dan gaan de kosten van vervoer er nog af en als de dierenarts er nog wel bij moet komen kun je er dus eigenlijk zeker geld bij leggen.
Zo ver ik weet is ze nergens beter te verzekeren. Zet nu dus iedere maand een bedrag opzij voor het geval dat. Ze is nu 23 en gelukkig nog maar 1x een dierenarts nodig gehad voor klein dingetje dus spaarpot zit goed vol.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:44

Er zijn bij mijn weten geen verzekeringen waar je zo'n oud paard nog kunt verzekeren. Meestal gaat het tot 15 jaar. Dus ik vrees dat je zelf een spaarpot zult moeten aanleggen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:48

normaliter nemen ze geen oude paarden meer op inderdaad, maar je kunt wel de verzekering overnemen als je dat op tijd regelt. Misschien toch maar even bellen met de maatschappij?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:55

Vreemd, dan zou je een ouder paard niet meer kunnen overschrijven op naam van iemand anders?
Mijn oudje staat ook nog verzekerd op naam van mijn stiefvader, dus ik ben benieuwd of dit standaard is. Lees ff mee...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:59

Verzekering staat los van overschrijven op naam van papieren of paspoort. Een ouder paard kun je gerust nog overschrijven op naam van een nieuwe eigenaar maar de verzekering is een ander verhaal.
Logischerwijze nemen ze geen oudere paarden meer op na een bepaalde leeftijd. Als het paard altijd gewoon verzekerd is geweest kun je die wel overnemen maar dat is waarschijnlijk per maatschappij verschillend.
Mijn oudje van 18 zit nog steeds in de verzekering en ik heb ook nog niet gehoord dat het niet meer kan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:05

Je moet alleen bij jezelf wel te rade gaan of het verzekerd bedrag in verhouding staat tot de premie die je betaalt.
Voor een ouder paard kan je mijns inziens beter een spaarpot aanleggen. Dan heb je alles in eigen hand en kan je door niemand worden teruggefloten als je een beslissing neemt die volgens een verzekering niet wenselijk is.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 17:48

Paard was verzekerd voor de dood. Geen medische verzekering in ieder geval. Ze was voor 1500 euro verzekerd voor als ze naar de slacht ging. Ik zou 80% krijgen als ze ingeslapen zou worden. Snap alleen nog niet waarom als je van eigenaar wisseld je uit de verzekering gaat. Het paard blijft hetzelfde. Stalling blijft hetzelfde en daar komt bij paspoort staat nog steeds op naam van fokker.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:52

paarden ouder als 15 doen ze meestal niet, heb ik in het verleden ook mee te maken gehad. dit is de wereld van verzekeraars. hun zeggen dat er teveel kosten kunnen komen aan een ouder paard, ook al denken wij er anders over.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:34

als je van eigenaar wisselt moet de eigenaar wel zelf de verzekering vragen of je de verzekering overgenomen kan worden, dat gaat nl niet vanzelf. Misschien is ze dat vergeten?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:09

Om welke maatschappij gaat het? Van eigenaar wisselen is meestal geen probleem, maar de meeste verzekering hanteren een leeftijdsgrens waarop het paard uit de verzekering gezet wordt en het kan zijn dat die grens idd net nu gepasseerd is.

In principe kun je je paard nu niet meer verzekerd krijgen met deze leeftijd.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:23

Ziolette schreef:
Om welke maatschappij gaat het? Van eigenaar wisselen is meestal geen probleem, maar de meeste verzekering hanteren een leeftijdsgrens waarop het paard uit de verzekering gezet wordt en het kan zijn dat die grens idd net nu gepasseerd is.

In principe kun je je paard nu niet meer verzekerd krijgen met deze leeftijd.

Idd. Ik heb hetzelfde gehad. En het was alleen maar omdat wij meerdere paarden in de verzekering hadden dat ze mijn toen 16 jarige nog wilden aannemen, maar normaal doen ze daar erg moeilijk over.
Een verzekeringsmaatschappij wil ook winst maken, en de ouder het paard de groter de kans dat het wat gaat mankeren, en zij dus moeten uitbetalen. Aangezien ze dat risico zo klein mogelijk willen maken nemen ze dus geen oudere (15+) paarden aan, of schoppen ze op die leeftijd eruit. Echt lekker hoor die verzekeringsfiguren :n

Nou kreeg ik een half jaar later alsnog mot met de verzekering over een ander paard, die afgekeurd werd voor de sport. En zij niet uitbetalen wilden. Zodat ik op dat moment alle paarden uit de verzekering heb gehaald. Je kan echt veel beter zelf een spaarppotje aanleggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:28

Ik kreeg een brief van de verzekering toen mijn paard 21 werd. Ze gooiden hem eruit !!! Heb wel 17 jaar dikke premie betaald voor hem en na 21 is het klaar. Alleen nog voor dood en nog wat kon hij verzekerd blijven. Heb helemaal alles afgekapt en een potje gespaard voor vreemde dingen en spoedjes....

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:08

Ik ben ook van plan helemaal met de verzekering te stoppen zodra hij niet meer voor de ziektekosten verzekerd kan zijn door zijn leeftijd, of als ze hem gaan beperken, dan kun je inderdaad beter een spaarrekening voor je paard openen om wat achter de hand te hebben.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:18

Het gaat om een particuliere verzekering uit surhuisterveen. Meerdere stalgenoten hebben bij deze verzekering hun paard staan. Gaat helaas wel met een tussenpersoon, maar dat moet niet zo'n ramp zijn om die te bellen. Ga nog wel tekst en uitleg vragen over het hoe en wwat.