Ziolette schreef:Om welke maatschappij gaat het? Van eigenaar wisselen is meestal geen probleem, maar de meeste verzekering hanteren een leeftijdsgrens waarop het paard uit de verzekering gezet wordt en het kan zijn dat die grens idd net nu gepasseerd is.
In principe kun je je paard nu niet meer verzekerd krijgen met deze leeftijd.
Idd. Ik heb hetzelfde gehad. En het was alleen maar omdat wij meerdere paarden in de verzekering hadden dat ze mijn toen 16 jarige nog wilden aannemen, maar normaal doen ze daar erg moeilijk over.
Een verzekeringsmaatschappij wil ook winst maken, en de ouder het paard de groter de kans dat het wat gaat mankeren, en zij dus moeten uitbetalen. Aangezien ze dat risico zo klein mogelijk willen maken nemen ze dus geen oudere (15+) paarden aan, of schoppen ze op die leeftijd eruit. Echt lekker hoor die verzekeringsfiguren
Nou kreeg ik een half jaar later alsnog mot met de verzekering over een ander paard, die afgekeurd werd voor de sport. En zij niet uitbetalen wilden. Zodat ik op dat moment alle paarden uit de verzekering heb gehaald. Je kan echt veel beter zelf een spaarppotje aanleggen.