Selectiestanden bij ex aeqou

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Selectiestanden bij ex aeqou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 11:33

Ik heb een vraag.

Wanneer verschillende deelnemers op hetzelfde punten aantal uitkomen, treedt de ex-aequo regeling in werking. Wanneer NA ex-eaquo regeling nog verschillende deelnemers gelijk uitkomen krijgen deze dezelfde prijs en ziet de uitslag er als volgt uit:

1. naam
2. naam
2. naam
2. naam
5. naam
6. naam

Maar wat gebeurd er met de drie nummers 2 als het gaat om selectiestanden? Krijgen ze alledrie een 2e plek achter hun naam? Of wordt nu wel een plaatsing van 3 en 4 gebruikt?

En als dat laatste het geval is (wat bij onze kring is gebeurd en de reden van mijn vraag) waarop wordt dan bepaald wie nummer 2, 3 of 4 zal zijn?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:01

Ex eaquo regelement KNHS:
Ik kan hier alleen niks vinden over selectiestanden.

Ex aequo-regeling:
Wanneer er twee of meer deelnemers met een gelijk puntentotaal/percentage eindigen worden de desbetreffende combinaties ex aequo geklasseerd en moeten zij de voor hen gezamenlijk bestemde prijzen gelijk onder elkaar verdelen, tenzij in het vraagprogramma anders wordt bepaald. Indien het voorwerpen betreft, moet er worden geloot.
a. De plaatsing kan, voor zover het vraagprogramma dat aangeeft, door de wedstrijdorganiserende vereniging, indien zich een ex aequo-klassering voordoet, tot en met de klasse Z2 desgewenst bepaald worden zoals hieronder omschreven.
Eerst op grond van onderdeel: Het rechtgerichte, ontspannen en in aan-leuning gaande paard
Vervolgens op grond van onderdeel:Rijvaardigheid en het effect van de hulpen

b. Indien na toepassing van de bovenstaande regel nog steeds twee of meer combinaties gelijk geklasseerd zijn, worden zij - tenzij in het vraagprogramma anders wordt bepaald - ex aequo in de klassering van de rubriek opgenomen.

x_Milou

Re: Selectiestanden bij ex aeqou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:27

Bij ons krijgt iedereen dan een 2.
Bij ons tellen nu de beste 2 selecties van de 4. Als een combinatie dan op 4 punten uitkomt gaan ze kijken naar de volgende beste wedstrijd, staan ze dan nog gelijk naar de volgende en als ze dan nogsteeds hetzelfde staan kijken ze naar de laatst gereden wedstrijd. Ik zit in kring eersel, dus dat zal in eindhoven wel ongeveer hetzelfde zijn.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:14

Dit gaat over kring eersel... En ik heb een 6e prijs opgehaald en sta voor de selectie op plaats 8 voor deze wedstrijd.... Dus je post klopt helaas niet (was het maar :P)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:01

Ik denk dat je dat dan toch even na moet vragen! Of degene die de standen invoert niet een fout gemaakt heeft, het lijkt me namelijk niet dat als jij door de wedstrijd gewoon 6e geplaatst wordt dat jij dan ineens onder de andere mensen die 6e waren mag komen te staan.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:02

bij ons wordt het dan inderdaad toch aparte plaatsen gegeven.. hierbij wordt gekeken naar het punt; het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard en vervolgens op rijvaardigheid en effect van de hulpen. wanneer ook deze punten beide gelijk zijn.. wordt er vanaf onderaan naar boven beide coupons vergeleken, en gekeken waar het eerste verschil zit..

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:32

VINJ, je mag niet zomaar onder gaan tellen tot je eens verschil hebt, dat moet volgens de regels van de knhs, ik weet niet hoe die precies zitten maar je moet iig iets vermelden in je vraagprogramma en anders moet je ex-aequo's laten staan. TS, ik vind het echt heel raar dat jij 8e geplaatst bent, dit is dan toch nergens op gebaseerd?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:17

VINJ schreef:
bij ons wordt het dan inderdaad toch aparte plaatsen gegeven.. hierbij wordt gekeken naar het punt; het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard en vervolgens op rijvaardigheid en effect van de hulpen. wanneer ook deze punten beide gelijk zijn.. wordt er vanaf onderaan naar boven beide coupons vergeleken, en gekeken waar het eerste verschil zit..

Dit is idd echt niet toegestaan. Nergens in het reglement staat dat je deze regel mag toepassen. De ex aequo regeling is alleen voor de rijvaardigheid en het rechtgerichte en anders betreft het echt een ex aequo en valt er niets aan te veranderen. Iedereen moet dan ook dezelfde selectiepunten krijgen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:26

kring eersel de kempen regelement schreef:
Ex-aequo regeling
De ex-aequo regeling staat beschreven in het wedstrijdreglement van de KNHS. Verwijs hier ook naar in het vraagprogramma. En vermeld daarbij “Bij nog steeds gelijke stand beslist de organiserende vereniging naar welke onderdelen gekeken wordt”, vermeld deze onderdelen ook in het vraagprogramma. Dit voorkomt ex-aequo plaatsingen voor de plaatsingspunten.

Dus ik zou zeggen: Kijk even in je vraagprogramma. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:29

Volgens mij is dit in tegenspraak met het dressuurreglement. Ik zou er een mailtje naar de KNHS aan wagen. Mooie bedoening als iedereen maar zelf gaat beslissen wat de doorslag geeft.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:29

Vraagprogramma van de betreffende wedstrijd staat niet meer online, daar heb ik al naar gezocht.

zoals ik begrepen heb, is er buiten de 2 ex-eaquo onderdelen gekeken naar punt 1 en dan naar beneden en dan bij eerste verschil bepaald de plaatsing..

Heb de KNHS gemaild hierover, die verwees naar de kring (het kan dus per kring verschillend zijn) en van de kring heb ik tot op heden geen antwoord gekregen...