Koude voeten en pijn bij het afstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Koude voeten en pijn bij het afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:09

Nu het echte koude weer toch weer is gekomen, voelden we het na een buitenrit weer; De pijnlijke voeten bij het afstappen.

We zijn heerlijk aan het rijden, maar hier is de hele dag geen zon geweest, alleen mist. Het was dus echt koud en we herkenden allebei het gevoel, dat ging weer pijn doen! We gingen dus een experiment doen, mijn vriendin ging met haar voeten hoog zitten (als een jockey) en ik ging ze juist uit de beugels af laten hangen. Werkte allebei niet, we hadden nog steeds pijn :D

Wie weet wat die pijn is en vooral hoe je het kan voorkomen (behalve heeeeeel voorzichtig landen :D )? Vroegen we ons zomaar af :D.

fortimestwo

Re: Koude voeten en pijn bij het afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:13

Geen idee

Maar ik snap je punt ik zat alleen op een strobaal 10 minuten wilde afstappen om naar paard te lopen voel ik ook die vreselijk pijn/steek in mijn voet
Is ook altijd boven op de wreef..!!

Ik had sokken aan en thermoschoenen.

Maar het leek vandaag ook echt wel heeeeeeeeeel erg koud gewoon vriezen terwijl het 6 graden was.

Mijny

Re: Koude voeten en pijn bij het afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:15

O, dat ken ik :D. Maar ik weet ook niet wat je dan moet doen.. Misschien je tenen in je laarzen bewegen?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:16

Zorgen dat je voeten warm blijven tijdens het rijden ;)

Daarvoor kun je verschillende dingen kopen: thermolaarzen, thermosokken, warmtezooltjes in je laarzen, warmte elementen erin doen, mensen gebruiken zakjes voo isolatie (niet mijn voorkeur ivm zweten), bepaalde (dure) merken laarzen kopen die heel warm zijn etc.