Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DaiskeLover schreef:ik zou mijn paardje daar dan echt weg halen,. maar waarom moet ze daar dan eigelijk staan?
ShamalArabs schreef:De snelste oplossing is de jonge merrie met 1 van de andere 2 samen te zetten, de ander even uit beeld houden. meestal, omdat ze gewend zijn samen te zijn en niet alleen, duurt het een dag of 2 en dan kan de 3e er weer bij, die zal dan nog even blijven jagen, maar als ze ziet dat de ander haar wel accepteerd zou het snel over moeten zijn.
Als ik een nieuwe in de kudde zet (tussen 15 en 20 paarden) doe ik die normaal altijd eerst met 1 paard zetten gedurende 2 dagen en dan langzaam aan de rest toevoegen. nooit problemen, maar zet ik een nieuwe er zo in zonder eerst apart te hebben gezet, dan jaagt de kudde het nieuwe dier dwars door het hekwerk...
*edit* ik gebruik dan wel 1 van de dominantere dames, een lagere in rangorde zou weinig uitmaken
weken apart gezet wel zo dat de rest vlak bij kon komen maar vedre niks kon doen ...