Help wie weet wat te doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Help wie weet wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 22:41

Beste allemaal.

Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Een mooie zaterdag is veranderd in een smerige leugen.
Ik zal het vertellen,zon ongeveer 4weken geleden,kwam mijn vriendin aan.
Ze rijdt en verzorgd mijn paard mee.
Maar omdat ze verlangde naar een groot paard.
Stond er op speurders gratis af te halen paard.
Niet meer om te rijden,stapritten zou wel gaan.
Merrie bruin met een veulen.
Wij naar de stal eigenaar,hij zei als jullie de stallen en de omgeving schoonhouden.
Dan kan dat paard hier wel staan,dat was afgesproken,paard kwam maar zonder paspoort en papier.
Veulen had ook niks,toen zei de staleigenaar op dat veulen kan jou vriendin later ook op rijden,kunnen jullie samen weg.
Ik had mijn twijfels,wat als die toch een papier had,dan zou de eigenaar het later als nog op eisen,dacht ik.
Toen zei ik later tegen mijn vriendin,ik vertrouw het niet,zo meteen is dat paard ingereden en ben jij hem kwijt.
De stal eigenaar gaf me gelijk,en de hoefsmid ook al.
Toen heb ik gebeld,zo van waarom geef je die papieren niet,toen zei ze diegene waar we het paard en veulen van hadden.
Oh dat maar het is en blijft mijn paard,en ik wil dat jullie afstand tekenen,??ik was verbaasd.
En boos dat ik was moest ik haar even uithoren,ik was op stal de eigenaar was er ook,die zei gelijk oh is dat dan zo.
Dan heb ik liever dat ze die paarden allebei ophaalt,want jullie hoeven niet de zaak bij te houden voor een ander die zijn paard voor niks stalt hier.
Eerst gegeven en nu wilt ze dat paard terug,en betaald en wil ook nog geen eens stalgeld betalen,zo zei de stal eigenaar het.
En jullie dat paard maar verzorgen en ik die beesten voeren,wat was die boos,logisch mijn vriendin heb ik het moeten vertellen.
Ik zei ga even rustig zitten ik moet je iets vertellen,ze gebruikt je zei ik,maar het was toch mijn paard.
Ik heb uitgelegd hoe het zat,toen is ze in huilen uitgebarsten,en even daarna werd ze ineens niet goed,ze rilt nu nog steeds en geeft steeds over.
Ze is nu bij me en blijft vannacht dan ook hier,Ze is er kapot van,ze is al een hele tijd aan het huilen. ;(
Nu heb ik gezegd weet je wat,we laten mijn paard dekken,dan hebben iets om naar uit te kijken. |(
Ze knikte en ze zit achter mij en huilt nog steeds,kan me dat wel voorstellen zij heeft ze opgevangen en geborsteld en noem maar op,ze beschouwde het als haar paard.
Heb zo met haar te doen,de staleigenaar wil voergeld zien en die paarden moeten weg zei hij.
Maar mijn vraag is wat als zij die paarden niet ophaalt,mijn vriendin is er echt kapot van. :(:)
Dan ging de stal eigenaar er werk van maken.
Ik heb mijn vriendin nog nooit zo van streek gezien,ik ben er zelf ook van geschrokken.
Kan iemand ons misschien advies geven hier over om wat zouden jullie doen.
Want dit gun je toch echt niemand.
Sorry voor mijn lange verhaal.
ik hoop echt dat jullie ons willen helpen. :o

Sim

Re: Help wie weet wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:52

Sorry, ik snap geen bal van dit warrige verhaal.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 22:53

Lees het nu eens goed.
Eerst dat paard met veulen gehad,en nu wil die eigenaar het ineens terug.
Het staat op stal eigenaar betaald geen voergeld.
Dus staleigenaar zegt op halen dat paard.
Nu duidelijk.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:59

Je vriendin heeft een merrie en een veulen gekregen, veulen is nu 3 jaar en ingereden? Jullie hebben 3 jaar lang de paarden verzorgd en nu wil de eigenaar ze terug?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:03

haffie83 schreef:
Beste allemaal.

Dus je vriendin heeft op speurders een gratis paard op de kop getikt?
Wij naar de stal eigenaar,hij zei als jullie de stallen en de omgeving schoonhouden.
Dan kan dat paard hier wel staan,dat was afgesproken,paard kwam maar zonder paspoort en papier.
paard mag er gratis staan, maar heeft geen paspoort en geen papier? zijn ze gechipt?

Veulen had ook niks,toen zei de staleigenaar op dat veulen kan jou vriendin later ook op rijden,kunnen jullie samen weg.
is het veulen gechipt?

Ik had mijn twijfels,wat als die toch een papier had,dan zou de eigenaar het later als nog op eisen,dacht ik.
Toen zei ik later tegen mijn vriendin,ik vertrouw het niet,zo meteen is dat paard ingereden en ben jij hem kwijt.
Toen heb ik gebeld,zo van waarom geef je die papieren niet,toen zei ze diegene waar we het paard en veulen van hadden.
Oh dat maar het is en blijft mijn paard,en ik wil dat jullie afstand tekenen,??ik was verbaasd.
hoezo afstand tekenen? als ze op papier van je vriendin niet is, hoe kan je dan afstand tekenen?en hebben jullie een verkoopsdocument overeen gekomen?

En boos dat ik was moest ik haar even uithoren,ik was op stal de eigenaar was er ook,die zei gelijk oh is dat dan zo.
Dan heb ik liever dat ze die paarden allebei ophaalt,want jullie hoeven niet de zaak bij te houden voor een ander die zijn paard voor niks stalt hier.
staleigenaar heeft niks te willen, zolang jullie stalgeld betalen, moet hij niet piepen

Eerst gegeven en nu wilt ze dat paard terug,en betaald en wil ook nog geen eens stalgeld betalen,zo zei de stal eigenaar het.
En jullie dat paard maar verzorgen en ik die beesten voeren,wat was die boos,logisch mijn vriendin heb ik het moeten vertellen.
een les nemen: hoe formuleer ik zinnen, zou wel eens handig kunnen zijn!

Ik zei ga even rustig zitten ik moet je iets vertellen,ze gebruikt je zei ik,maar het was toch mijn paard.
Ik heb uitgelegd hoe het zat,toen is ze in huilen uitgebarsten,en even daarna werd ze ineens niet goed,ze rilt nu nog steeds en geeft steeds over.
Ze is nu bij me en blijft vannacht dan ook hier,Ze is er kapot van,ze is al een hele tijd aan het huilen. ;(
Nu heb ik gezegd weet je wat,we laten mijn paard dekken,dan hebben iets om naar uit te kijken. |(
Pas op met de risico's van een dekking! hoe oud ben je? een paard laten dekken kost veel aan dierenarts hoor!

Ze knikte en ze zit achter mij en huilt nog steeds,kan me dat wel voorstellen zij heeft ze opgevangen en geborsteld en noem maar op,ze beschouwde het als haar paard.
Heb zo met haar te doen,de staleigenaar wil voergeld zien en die paarden moeten weg zei hij.
Maar mijn vraag is wat als zij die paarden niet ophaalt,mijn vriendin is er echt kapot van. :(:)
Ik heb mijn vriendin nog nooit zo van streek gezien,ik ben er zelf ook van geschrokken.

De staleigenaar wil voergeld zien: dat is momenteel aan jullie om te betalen!
er zijn twee dingen dat je kunt doen:
als de paarden niet gechipt zijn, dierenarts laten komen en laten chippen op je vriendin haar naam, dan is zij officieel de eigenaar en kunnen de oude eigenaars niks meer doen.
indien ze wel gechipt zijn: ofwel zorgen dat ze die paarden komen ophalen.
indien ze dat niet doen, kan de staleigenaar een factuur opmaken van de stalkosten, paarden gaan niet van het erf af voor de kosten betaald zijn. Na X aantal maanden (of X bedrag) kan de eigenaar de paarden zelf houden als vergoeding, dan is hij de wettelijke eigenaar. Dan kan hij de paarden voor zijn eigen rekening verkopen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:06

Veulen is gewoon nog een veulen.
Maar nu wil ze dat veulen terug,en dat paard ook.
Wij hebben zoiets van betaal je geen voergeld move dan.
We willen die paarden nu dan ook gewoon weghebben.
Is ook beter voor mijn vriendin want die nu gewoon misbruikt als knechtje.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:07

lees het nu eens oed???
tja dan moet het wel leesbaar zijn.
Zij heeft een paard van een ander op een stal waar jij ook staat en dat paard staat daar gratis????
Nu eist de eigenaresse van dat paard het paard weer terug of toch niet????

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:08

Duhelo schreef:
haffie83 schreef:
Beste allemaal.

Dus je vriendin heeft op speurders een gratis paard op de kop getikt?
paard mag er gratis staan, maar heeft geen paspoort en geen papier? zijn ze gechipt?

is het veulen gechipt?

hoezo afstand tekenen? als ze op papier van je vriendin niet is, hoe kan je dan afstand tekenen?en hebben jullie een verkoopsdocument overeen gekomen?

staleigenaar heeft niks te willen, zolang jullie stalgeld betalen, moet hij niet piepen

een les nemen: hoe formuleer ik zinnen, zou wel eens handig kunnen zijn!

Pas op met de risico's van een dekking! hoe oud ben je? een paard laten dekken kost veel aan dierenarts hoor!

De staleigenaar wil voergeld zien: dat is momenteel aan jullie om te betalen!
er zijn twee dingen dat je kunt doen:
als de paarden niet gechipt zijn, dierenarts laten komen en laten chippen op je vriendin haar naam, dan is zij officieel de eigenaar en kunnen de oude eigenaars niks meer doen.
indien ze wel gechipt zijn: ofwel zorgen dat ze die paarden komen ophalen.
indien ze dat niet doen, kan de staleigenaar een factuur opmaken van de stalkosten, paarden gaan niet van het erf af voor de kosten betaald zijn. Na X aantal maanden (of X bedrag) kan de eigenaar de paarden zelf houden als vergoeding, dan is hij de wettelijke eigenaar. Dan kan hij de paarden voor zijn eigen rekening verkopen.

Dank je wel, :o
Ze zijn gechipt en hebben allebei een papier.
Dat zei de stal eigenaar ook al ik wil eerst mijn geld dan kun je ze meenemen.
En zo niet zei hij dan maakt er politie werk van heel normaal toch.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:09

meisje2000 schreef:
lees het nu eens oed???
tja dan moet het wel leesbaar zijn.
Zij heeft een paard van een ander op een stal waar jij ook staat en dat paard staat daar gratis????
Nu eist de eigenaresse van dat paard het paard weer terug of toch niet????

Ja klopt.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:13

en er is zeker geen overeenkomst gesloten.
Zij eist nu haar paard en veulen weer terug en in principe kan ze dit doen omdat het paard niet verkocht is geweest.
Hebben jullie geregeld dat het paard daar gratis op stal kon staan want zo ja dan denk ik niet dat de eigenaresse gaat betalen aangezien jullie het geregeld hebben en niet zij.
Denk dat jullie in deze kwestie weinig te zeggen hebben en zelf de kosten moeten betalen en haar de paarden weer terug moeten geven tenzij jullie op papier hebben staan dat zij jullie het paard gratis heeft gegeven en zij er afstand van heeft gedaan maar aan jullie verhaal te lezen denk ik niet dat dat het geval is

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:13

Probeer in het openingsverhaal even opnieuw punten en komma's te zetten.
Dan is het verhaal ook leesbaar voor meerdere mensen. Nu haak je na de eerste paar zinnen al af

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:16

Vreemd verhaal en een harde les voor je vriendin.
Je bent wel eigenaar van een paard als je een x aantal maanden opdraait voor de kosten van een paard maar dat zou in deze kwestie de stalhouder zijn.
Dus of jullie krijgen de papieren en betalen het voer enz. Of de paarden gaan terug en de eigenaar mag het voer betalen. Of..de stalhouder krijgt tztz eigenaarschap over die paarden, denk ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:18

Als de paarden gechipt zijn dan is het imo niet meer jullie probleem, maar die van de staleigenaar.het enige dat hij moet doen is kunnen bewijzen vanaf wanneer dat de paarden op zijn domein staan, en gewoon maandelijks stalkosten aanrekenen. Zodra de kosten "hoog" genoeg zijn kan hij het voor de rechter slepen waardoor de eigenaresse ofwel moet betalen, ofwel de paarden verkocht mogen worden zodat de eigenaar zo zijn geld verkrijgt.

Edit: als je vriendin echt die paarden wil, dan dient zij op te draaien voor de kosten (dat ze kan verhalen op de eigenaresse), hier hetzelfde, als de kosten hoog genoeg zijn (bewijzen! facturen!bankafschriften!) kan ze de paarden krijgen als borg, maar ook dit gaat dacht ik via het gerecht (ofwel dat je overeen komt met de eigenaresse)
als je iemand vraagt, die er wat van kent, en met wat moeilijke woorden kan smijten, om eens te "praten" met de eigenaresse (dreigen dat je ze voor de rechter sleept, en afkomen met feiten kwestie van stalgeld, overname, etc)
kan het wel eens zijn dat het allemaal zo ver niet hoeft te komen.
al eens gedacht om een compromis te sluiten? (mss kan ze bv de merrie houden => op papier zetten!, mits ze het veulen na afspenen terug geeft oid)
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 12-11-11 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:19

Ze heeft niks op papier anders vragen we speurders de advertentie te sturen
Die paarden komen daar niet zomaar,he op die stal.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:20

duhelo@ is het niet zo dat de meiden gratis stalling hebben geregeld...
Zij hebben dat geregeld en de eigenaresse wil nu de parden terug maar zij heeft niet die stalling geregeld.
Kunnen zij haar dan laten betalen.
Ik vindde situate wat vreemd namelijk.
Zij heeft de papieren misschien dan wel maar is niet de gene die die stalling heeft geregeld.
Dat de staleigenaar nu in eens geld wil zien (om het zo even te zegen) daar kan zij in principe niets aan doen.
De meiden hebben dit geregeld

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:22

Ik heb een poging gedaan tot begrijpen en zo zie ik het:

Die vriendin heeft een gratis paard gezien en opgehaald, met veulen. Van de staleigenaar mogen ze de dieren gratis stallen in ruil voor hand en spandiensten. Ze kregen de papieren van de dieren niet van de vorige eigenaar. TS kreeg argwaan, die dacht tja, straks is dat veulen drie en netjes ingereden en dan komt de vorige eigenaar met de papieren en haalt dat paard op als zijnde nog in haar eigendom.

Toen zijn ze dus achter de papieren aan gegaan en kwam de eigenaar met de redenering dat paard en veulen nog steeds van haar waren maar dat ze in een soort van bruikleen waren. Toen dacht de staleigenaar dus, ja lekker, sta ik hier die dieren niet voor die meiden maar voor de vorige eigenaar te voeren. Die wil dus voergeld zien van de (vorige) eigenaren. Maar die willen dus nu het paard weer ophalen. En nu is de vriendin van TS helemaal van streek omdat ze al gehecht is aan het dier.

Dit was mijn impressie in ieder geval :+

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:23

Staan er nu ongeveer 4 a5weken.
Inderdaad een les voor haar.
Maar eerst geven en dan opnieuw op eisen.
Ze kwamen wel verwaarloosd aan hoor.
Lange hoeven,en mager. :n

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:24

Inderdaad wow Amigo.
Zo is het maar net,ben nu mijn vriendin aan het troosten dat valt niet mee. :(:)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:26

4 a 5 weken is volgens mij niet lang genoeg om de politie daarvoor in te schakelen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:26

Papier (paspoort) is geen eigendomsbewijs.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:28

Die paarden moeten weg.
Dan zal de staleigenaar de advocaat er wel op zetten.
Als hij toch eist vertrek van de stal.
Want het is zijn grond en als iemand niet langer welkom is dan inpakken en wegwezen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:30

Papier is inderdaad niet eigendomsbewijs, daar heeft ze niks aan. Als jij kan bewijzen dat je voor dat beest betaald, word het jou dier ;)

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:34

Paspoort hebben we echt niks aan.
We moet dat stamboek papier hebben.
Vriendin is nu naar bed die is nu zo beroerd als wat :( .
Eerst geven en nu dit,wat zijn dat voor akelige mensen.
IK heb gezegd tegen haar,als de ze nachtmerrie voorbij is,dan maken we een lange buitenrit.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:06

Haha sorry maar nadat ik je verhaal eindelijk begreep :Y)

Vind het erg vreemd ik zou die eigenaar opbellen op ze wil komen halen dat jij de paarden alleen wil met goed contract en dus op jou naam komen incl papieren.
Je vriendin komt er wel weer overheen en zal voortaan wat minder naief zijn denk ik :)

Succes!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:34

Had ze nog gesproken ze wilde dat we afstand tekende ? :?
Waarom dan wel nou zei ze dan zijn het mijn paarden en kan jij ze voeren.
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt,de rekening is op gemaakt en nadat het betaald is kan ze ze meenemen.
En een paard voor niks daar beginnen we niet aan,of gelijk bij de aflevering alle papieren erbij zo niet.
Laat maar, lekker weg,eerst eens zien of ze ze normaal kan halen,ik bedoel of zo ze ze s'nachts weg halen.
Ik heb foto's dat die paarden bij ons staan,dus wel bewijs materiaal. :Y)