Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn paard hiinikt:

1. NOOIT naar mij
26 (3%)
2. Als ik net aankom op stal
168 (25%)
3. Als ik wegga
28 (4%)
4. Elke keer als hij mij ziet
84 (12%)
5. Elke keer als hij mij uit het oog verliest
24 (3%)
6. Elke keer als hij me wel hoort maar niet kan zien
57 (8%)
7. Als hij lang op mij moet wachten (bijv spullen halen uit zadelkamer of als hij ergens anders staat en je bent even weggelopen om te mesten oid)
89 (13%)
8. Als ik met iets te eten aankom
152 (23%)
9. Op andere momenten naar mij namelijk:.....
28 (4%)

Totaal aantal stemmen: 656

Zilfstar

Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 16:50

Omdat mijn Fries echt continue naar mij hinnikt (en de pown begint inmiddels na 7 weken ook al) en ik andere paarden bijna nooit hoor (tenzij de bikskar langs komt of het hooi of als er paarden "thuis" komen) was ik wel eens benieuwd hoe vaak jouw paard of pony gericht naar jou hinnikt.
Hier dus een poll met wat vragen... Je mag er meer kiezen. :+

NB: Het gaat dus NIET om hinniken vanwege dat iemand anders voer brengt, een paard thuis komt, brullen naar hensgtige merries... Echt puur gericht naar jou als baas of bijrijder!
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 12-11-11 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:54

Mijn man krijgt altijd een goeiemorgen hinnikje, meestal van allebei (paard en shet). Ik krijg een goeienavondhinnik. Maar volgens mij is het meer een: Ja, eten, nu! hinnik. :D
S'middags kan er geen hinnik af, staan ze te drammen dat ze in de wei willen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 16:57

Oja: Ik heb dus zelf nrs 2 t/m 9 gekozen. Jippe hinnikt echt continue naar me. Van een simpel en laag Hu-hu-hu (bijv als ie eten in zijn bakkes heeft) tot hele riedels met hoge en lage tonen als ik een korte tijd weg geweest ben bijv naar de zadelkamer. Blijf ik te lang IN de zadelkamer dan roept hij ook naar me.

We hebben 2 gangen in de grote stal en als ik in de andere gang ben dan waar zijn box is (en het zijn allemaal tralies dus als hij zich omdraait kan hij me gewoon zien }:0 ) en ik praat daar of roep hem... gaat ie heel verbaasd hinniken en kijkt ie dus uit zijn deur de gang in waar ik ben. Dus met zijn dikke billen naar me toe. Hij kan echt onrustig worden omdat hij me wel hoort maar niet ziet. Pas als ik ga lopen zwaaien en echt "Ik heb HIER!!!!" ga roepen, draait ie zich na nog wat verbaasde en soms verontruste hinnikjes om. Dan spot ie mij en krijg ik of een heel tevreden en laag Hu-hu-hu of een soort opgelucht Hi-hi-hiiii (de hoogte in dus) dat ie me gevonden heeft. _O- Maf beest.

Kortom om de paar minuten roept ie me wel :D Of hij nu binnen of buiten is en ongeacht waar ik ben. Laatst duurde het even voor ik mijn laarzen aan had bij de auto.... en toen hoorde ik hem al. Hij kent het geluid van mijn sportief uitgeruste Smart For Four (dubbele uitlkaat dus onmiskenbaar geluid) door en door....

opisop_shop

Re: Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:21

Wisse hinnikt nooit.
Mijn pony's hinnikten altijd in de wei als ze mij in de auto aan zagen komen, of als ze onze honden aan zogen komen rennen want dan wisten ze dat wij er op de fiets achteraan kwamen.

Vroeger hinnikte mijn verzorgpony op de manege altijd naar me als ik de deur van de manege opendeed, op de een of andere manier herkende ze volgens mij mijn voetstappen?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:23

Die van mij hinninkt goed wanneer ik iets te lang duurt over het spullen halen.

Ik merk het ook wanneer ik de zadel erop legt en aan de ander kant vast gaat maken dan zit ze al met de linker voor been van "schiet op!"

Voor de rest kijk ze wel uit de weide naar mij toe wanneer ik eraan komt maar hinniken dat wil ik wel eens meemaken.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:28

Als hij lang op mij moet wachten (bijv spullen halen uit zadelkamer of als hij ergens anders staat en je bent even weggelopen om te mesten oid)

Maar verder nooit.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:30

Mijn pony hinnikt bijna nooit, alleen als ze echt heel zenuwachtig is gaat ze gillen naar vriendjes. En heel soms als ik met voer aankom.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:30

Die van mij hinnikt als ik aankom op stal. Eerst alleen als ik haar riep, maar nu ook als ik met iemand aan het praten ben en ze m'n stem hoort. Als ik eerst naar haar overbuurman (mijn bijrijdpaard) loop, hinnikt ze ook net zo lang totdat ik naar haar toe kom. Klein beetje last van jaloezie. :=

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:31

Die van mij doet het alleen als ik hem na het rijden op stal heb gezet en het duurt hem te lang voordat ik hem zijn appeltje geef :')
Verder als ik aankom op stal soms, maar dat is ook meer een 'snoepje?' hinnik.

yellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:39

als ze op stal staat, en ziet dat ik eraan kom en het dan te lang duurt. :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:42

hij hinnikt wanneer hij mij de deur van mn auto hoort dichtslaan, wanneer ik de staldeur open doe, wanneer ik bij een andere pony sta te helpen en hij mij hoort maar niet ziet, wanneer ik de kast open doe, wanneer ik vraag of hij honger heeft, wanneer ik fluit om hem uit de wei te halen, en natuurlijk ook wanneer hij mij voer hoort klaarmaken :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:43

Als ze iets van me willen zoals naar een andere wei willen dan waar ik ze ingezet heb(dan gaan ze hinnekend voor de poort staan van een andere wei) of als ze honger hebben..

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:47

mijn verzorgpaardje hinek maar heel af en toe en dat is dan ook gewoon helemaal uit het niets!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:49

Ik heb voor het laatste gekozen.
Elke dag als ik uit school kom
& de paarden staan nog in de bak,
hininken ze naar me.
(maar dat is geloof ik alleen omdat ze in het weiland willen)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:54

Mijn tinker heeft ooit 1 keer naar me gehinnikt.
De reden daarvan was dat ze al een paar uur op een kaal stuk grond stond en ze per direct daar uit wilde.
Verder hinnikt ze nooit, tenzij ik met voer aankom en ze honger heeft.
Wel gaat ze me aanstaren als ik aan kom lopen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:55

Tom is een echte brulboei: die hinnikt heel vaak om duidelijk te maken wat hij wil.
Of ik dat ook wil, daar gaat het niet om.
Hij hinnikt om eten, dat ie naar buiten wil of naar binnen, als ie me ziet of hoort.
Echt: ik kan me buitenshuis niet bewegen of meneer 'slaat aan' .
Ik heb helemaal geen hond nodig: ik heb Tom... :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:55

Uh nooit :+

paard lief hinnikt alleen in de tijd dat ze een veulen ziet ( dan raakt ze hysteries), of er zelf eentje heeft.
en hééééél af en toe hinnikt ze in de trailer, zo'n hele zachte die je bijna niet hoort :+
verder hinnikt ze nooit :')

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:20

Ehm, nooit :+
Mijn paard hinnikt alleen als m'n moeder haar roept, en bedankt paard :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:37

Mijn paarden heel vaak.
Vodje als ze mij de deur uit hoort gaan,en wanneer ik thuis aan kom fietsen. En als ik haar roep. Ook als het haar allemaal te lang duurt :')

Angela hinnikt als ik thuis kom,als ze aandacht wil en als ze in- en uit de wei wil.

Safari hinnikt als ik hem roep,als hij mijn stem hoort. Als ik aankom en wegga.

Ik heb voor optie 2 t/m 8 gekozen. :))
Ze hinniken allemaal als ze eten krijgen hahah

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:38

Misty hinnikt heel soms, ze is niet echt een hinnik paard. :P Af en toe krijg ik een kleine 'huhuhu', heel schattig. Alvaro en Storm hinniken eigenlijk nooit. Misty haar weidegenootje daarentegen hinnikt echt zó vaak. Als je zegmaar achter een boom gaat staan en dan er weer achterweg stapt, hinnikt ze alweer. :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:39

vrijwel nooit :') Ze is echt een beetje zo'n arrogante merrie. -ik doe net of ik niks of niemand leuk vind, maar ben stiekem dol op aandacht-

Alleen soms als ze me niet heeft zien aankomen en ik roep haar ineens, dan springt ze op van schrik en brabbelt wat :+
En als ze alleen op stal staat en ik loop naar buiten, dan raakt ze in blinde paniek omdat ze denkt dat ik haar alleen achter laat op stal :') en dan gaat ze wel gillen :P
Laatst bijgewerkt door mang op 12-11-11 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:40

mijn oude pony echt altijd als ik weg ging of kwam of als hij me hoorde maar niet zag en dan geen zachte hinik maar echt een brul hinnik.
mijn nieuwe pony alleen als ik met voer aan kom.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:44

Als ik net aankom, soms als ik eten bij me heb en ook met rijden word er naar me gehinnikt :P

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:52

Yippie hinnikt vaak, veel en hard :+ Als ik sochtends de deur naar de binnenplaats opendoe, als ik nog in bed lig en het haar te lang duurt (want ik kan haar horen als ik in bed lig en ja dan sta ik toch op, ze krijst alleen als ik te laat ben :P ), als ik op de badkamer/wc ben sochtendsvroeg als ik net ben opgestaan (maar meestal hoor ik haar dan ook opstaan :') ), als ik thuiskom van t werk, als ik naar buitenloop tussendoor.. Eigenlijk altijd als ze me ziet := ze heeft ook een heel scala, als begroeting meestal een hoge klaterende hinnik met allerlei toonhoogtes.. en hard joh :') Als ik ga voeren maakt ze na haar Goedemorgen/Goedenavond-ETEN!!-krijs een heel verhaal van zachte hoge hinnikjes.. en ze heeft een schelle, overduidelijk ongeduldige, dwingende, ge-ergerde harde hinnik als ze naar binnen wil, en ik nog even bezig ben met de stallen :7

Wat me nu ineens opvalt, als ik tussendoor eens naar buitenloop en ze staan op de wei, dan hinnikt ze pas als ik eerst "Hallo!" geroepen heb :')

Het grappige is dat Iris toen ze net hier was niet zo veel hinnikte, alleen een diepe "eten!!" huhuhu maar die kletst nu bijna net zo erg als Yippes.. alleen met een diepe lage stem, vaak van die bijna onhoorbare neusvleugelhinnikjes en niet zo hysterisch als mijn haanpaard..
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 12-11-11 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:54

mn welshje doet niet anders. Die staat recht tegenover mn raam op het hof, hemelsbreed maar een meter of 5. Elke keer als ze mn stem hoort ( dus als de tv niet aan staat of muziek) dan roept ze naar me.
Ze is een tikkeltje verwend, helaas pakt haar veulen het ook over en die hinnekt nu ook elke keer als hij mn stem hoort en helaas begint mn tinker er nu ook mee, maar die staat net om de hoef, dus die kan alleen mn stem horen als ik buiten ben en niet wanneer ik in mn appartementje zit.
Maar is meer een aandacht/voer hinnekje ( hebben altijd trek in muesli) en echt niet omdat ze me zo leuk vinden. Hun hinnektjes betekenen gewoon simpel weg iki-wil-wat-lekkers!
Ze krijgen ook een paar keer op een dag een stukje wortel ofzo... (zoals ik zei, door en door verwend)