Hier dus een poll met wat vragen... Je mag er meer kiezen.
NB: Het gaat dus NIET om hinniken vanwege dat iemand anders voer brengt, een paard thuis komt, brullen naar hensgtige merries... Echt puur gericht naar jou als baas of bijrijder!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en ik praat daar of roep hem... gaat ie heel verbaasd hinniken en kijkt ie dus uit zijn deur de gang in waar ik ben. Dus met zijn dikke billen naar me toe. Hij kan echt onrustig worden omdat hij me wel hoort maar niet ziet. Pas als ik ga lopen zwaaien en echt "Ik heb HIER!!!!" ga roepen, draait ie zich na nog wat verbaasde en soms verontruste hinnikjes om. Dan spot ie mij en krijg ik of een heel tevreden en laag Hu-hu-hu of een soort opgelucht Hi-hi-hiiii (de hoogte in dus) dat ie me gevonden heeft.
Maf beest.
Of hij nu binnen of buiten is en ongeacht waar ik ben. Laatst duurde het even voor ik mijn laarzen aan had bij de auto.... en toen hoorde ik hem al. Hij kent het geluid van mijn sportief uitgeruste Smart For Four (dubbele uitlkaat dus onmiskenbaar geluid) door en door.... 

Af en toe krijg ik een kleine 'huhuhu', heel schattig. Alvaro en Storm hinniken eigenlijk nooit. Misty haar weidegenootje daarentegen hinnikt echt zó vaak. Als je zegmaar achter een boom gaat staan en dan er weer achterweg stapt, hinnikt ze alweer.
Ze is echt een beetje zo'n arrogante merrie. -ik doe net of ik niks of niemand leuk vind, maar ben stiekem dol op aandacht-
en dan gaat ze wel gillen
Als ik sochtends de deur naar de binnenplaats opendoe, als ik nog in bed lig en het haar te lang duurt (want ik kan haar horen als ik in bed lig en ja dan sta ik toch op, ze krijst alleen als ik te laat ben
), als ik op de badkamer/wc ben sochtendsvroeg als ik net ben opgestaan (maar meestal hoor ik haar dan ook opstaan
), als ik thuiskom van t werk, als ik naar buitenloop tussendoor.. Eigenlijk altijd als ze me ziet
ze heeft ook een heel scala, als begroeting meestal een hoge klaterende hinnik met allerlei toonhoogtes.. en hard joh
Als ik ga voeren maakt ze na haar Goedemorgen/Goedenavond-ETEN!!-krijs een heel verhaal van zachte hoge hinnikjes.. en ze heeft een schelle, overduidelijk ongeduldige, dwingende, ge-ergerde harde hinnik als ze naar binnen wil, en ik nog even bezig ben met de stallen