Beginnen met wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1liefpaard1

Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 20:35

heey,
Ik rijd nu bij iemand aan huis en ik vind het daar best leuk, alleen ik wil graag wat vaker rijden en een eigen pony. Alleen mijn ouders vinden dat te duur dus nu ga ik een pony leasen ergens, en dan wil ik graag wedstrijden starten. Ik heb alleen nog nooit officiële wedstrijden gereden.
Het liefst wil ik dan gaan springen, maar moet je dan eerst winstpunten in dressuur halen? En hoe duur is dat allemaal? bv kleding, coupons, trailer huren.
Ik moet natuurlijk veel trainen en de pony kan redelijk goed springen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:50

Voor springen moet je een winstpunt in de B-dressuur hebben gehaald.

Je moet rekening houden met de kosten van je startpas 55,50
basisafdracht 16,30
abbonnement paard en sport 30,65
registratiegeld pony 17,25 (eenmalig)
registratiegeld persoon 3,50 (eenmalig)
kosten vereniging (wisselt per vereniging, de mijne zit ergens tussen 65 en de 70 per jaar geloof ik)
startgeld per ingeschreven proef/rubriek.
de pony zal ook gemeten moeten worden en dat is vast ook niet gratis.

Kleding is tweedehands wel redelijk geprijsd aan te komen, nieuw is het best een forse kostenpost vind ik.
Denk ook aan kosten als een zweetdekentje, transportbeschermers, beenbescherming voor in het parcours,..

Trailer huren zit globaal ergens rond de 50 Euro per dag.
Denk ook aan de benzinekosten, ergens wat drinken of eten,...
Je zult ook regelmatig moeten/willen lessen wat ook nog wat kost.

Wedstrijdrijden is geen goedkope hobby. :n

1liefpaard1

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 20:56

Jammer :( ik wil het echt graag!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:10

je kan ook oefenparcourtjes springen, daar hoef je meestal geen startkaart voor te hebben. en ook geen lid te zijn van de knhs, tenue is meestal ook niet verplicht, scheelt een hoop kosten.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:47

Voor officiele wedstrijden springen heb je een wp in de B dressuur nodig. Voor bixispringen geloof ik niet en voor onderlinge wedstrijdjes ook niet.

De kosten zijn ook op wiki te vinden ;) Vergis je niet, het is echt niet goedkoop om officieel te starten. Plus dat je je leasepony natuurlijk ook moet betalen.

Heb je eigen vervoer, of iemand die jou wil brengen en halen samen met je pony? Da's dus mijn grote probleem, ik wil wedstrijden starten, maar heb geen trailer, geen auto die een trailer kan trekken en niemand met BE-rijbewijs die mij kan/wil brengen en halen :+

bente1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:37

heee

ik heb intotaal voor mijn startkaart enzo 35.00euro betaalt maar ik was voor oktober dus dat scheelde al :)

maar als je nieuwe kleding koopt moet je rekenen op zo'n 200 euro.
trailer kun je misschien wel lenen van iemand hebben wij eerst ook gedaan maar hebben nu een eigen.

ik wens je veel suc6