Afgelopen zomer enigszins onder controle proberen te houden met insectwerende middelen, zalfjes tegen jeuk en wassen, maar met de verhoudingswijs warme lente is het eindresultaat niet denderend.
Nu heb ik er ook een deken op gehad. Althans... geprobeerd.
Pasvorm was niet geweldig, dus mogelijk zat daar het probleem in, maar langer dan max 2 uurtjes zat de deken niet waar hij hoorde te zitten en kwam de pony strompelend met deken om de pootjes en/of om de nek etc naar het hek met de blik in ogen: haal dat ding eens ff weg... zie je dan niet dat het een onding is?
Alles geprobeerd incl extra dekensingels, kunstige constructies met extra veters etc maar houdini wist er iedere keer weer een puinhoop van te maken.
Nu moet ik ff erbij melden dat het een zeer sloopzuchtige, schurende, overal in bijtende pony is.
Maar goed... ik geef niet snel of en ik gooi het er maar op dat het te maken had met de slechte pasvorm
(hoop ik, hoop ik......)
Mijn vragen:
Welk merk zouden jullie in mijn situatie aanraden en waarom (pony loopt 24/7 buiten met andere paarden)
Het is belangrijk dat de deken niet te veel warmte vast houdt (schijnt veel verschil in te zitten)
Hoe moet ik de maat nemen (is veel verschil in genoemde maten op verschillende sites. Soms staat schofhoogte van pony genoemd. Dan is het niet moeilijk. Beestje is 75 cm. Soms staat er ruglengte. Dat valt te meten. Maar soms staat er ook gewoon een dekenmaat. Dat zegt mijn niets want ik gebruik normaal gesproken nooit dekens)
Hoe gaat het met regen? Wordt dat ding niet kletsnat en moet het dan af?
Dat was het voor nu

).. Dat was echt helemaal niks helaas.... en dan toch zo duur...