Trailerervaringen met Fautras?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leeroy

Trailerervaringen met Fautras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 18:03

:9
Maandag ga ik een trailer proberen nl de Oblic van Fautras ... heeft er iemand zo een trailer en welke ervaringen hebben jullie daarbij ? Kunnen jullie mij zo eens weg wijs maken in de voor en nadelen .
Groetjes

Sammyoo

Re: Trailerervaringen met Fautras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:03

Wij hebben een Oblic, en zijn heel tevreden. Het enige minpuntje vind ik de uitstap. M'n Haflinger moet echt eerst naar de grond kijken, anders laat ze zich eruit 'vallen'. Ook neemt zij achter een wat kortere stap, waardoor zij de achterkant van haar onderbenen langs de rand zou kunnen beschadigen. Daarom doe ik haar nu altijd peesbeschermers achter om. Ik denk dat ik ooit voor toch een klep laat monteren. Onze andere paarden hebben dat probleem niet, die springen er gewoon uit. Paarden die lastig te laden zijn gaan er ook gemakkelijk in.
Er zitten geen ringen in voor hooinetten, die hebben we er in laten zetten. Wij hebben er ook een zijluik laten plaatsen, dat is echt superfijn als je paard even in de trailer moet staan, op wedstrijd ofzo.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:19

geweldige trailer, ik heb er al 6 jaar 1 , paardjes lopen er zo in en uit. nooit problemen

wat mij betreft

toppie

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:36

Vriend v mij heeft hem hij vindt t geweldig.
Ik heb hem ooit geleend en vind het echt een rot trailer :p
Paard van 1.75 wil er abspluut niet op door dat opstapje en datie zn kop stoot alsie niet oplet.
Weet niet of het kan maar ik zou absoluut een met klep nemen tenzij je ponys hebt ;).
Ik vind het erg lastig laden en alle doeren die er bij ons zo op lopen gaan er niet of moeilijk in :p
Voorklep is heel mooi maar leer ze toch liever rustig achteruit lopen.
Daarnaast kunnen er moeilijk varkens/koeien in (wat hij nodig hebben) want dan breken ze bijna hun nek bij het instappen/varken moet je optillen ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:00

Ik heb een Univan van Fautras en ik zou geen ander merk meer willen.
Dat is wel een ander model, maar daar zit naast de deur ook een soort mini-opstapje bij. Een klepje wat je onder de trailer schuift als je gaat rijden. Misschien een idee voor degene met een Olbique die toch ook een klep willen.
Er zitten bij mij ook geen ring voor een hooinet aan, die hang ik nu aan het rooster wat voor zo'n raampje zit. Ik kan mijn paard door de voorkant uitladen, dat is wel een afstap zonder klep.

Leeroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 09:54

Dank je wel voor de reacties ... Ben hem gaan halen en mag hem enkele dagen testen ( fijn hé ) ... Ik heb wel een rampje voor uit te laden van voor en inderdaad een uitschuiframp vanachter onderin ... De ramp achter is echt wel ggen plus punt bij deze trailer . De ringen voor het hooinet kan ik zonder probleem laten bij zetten . IK heb ook niet graag dat mijn paarden zo hoog vastgebonden worden , dus ook lager laat ik ringen zetten ( als ik deze hou ) . Wat ik een pluspunt en min punt vindt is de zadelkamer .. deze is ruim en praktisch maar kan niet op slot gedaan worden gelijk bij mijn vorige trailer . Ik zou er wel een klein slotje kunnen op hangen , moet dit dan wel doen op al de deuren :)
Ik vraag mij uiteindelijk toch wel af de paarden echt wel hun evenwicht gemakkelijker kunnen vinden als ze diagonaal staan ? Het lijkt mij , want ik heb een ritje gedaan samen met de paarden in de trailer ( wat een lawaai trouwens ) dat ze bij een traditionele trailer tegen de voor en achter stangen hun evenwicht zoeken . Alhoe wel het hun niet leek te storen dat ze diagonaal stonden . PPPfff Nu ga ik toch alles nog eens moeten wikken en wegen en dan beslissen of het de oblic wordt of de provan ( die is trouwens ook super goed ) .
Groetjes

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:21

Wij hebben al heel wat kilometers gereden met paarden diagonaal (dochter doet Deurne, is om de haverklap een ritje van 150 km). We hebben nog nooit gemerkt dat de paarden moeite met het evenwicht hebben. Ook ons paard van 1,75 en veel front stapt er zo op, dak is hoog zat. Kwaliteit is ook gewoon top, wegligging goed....... succes met je keuze. Fijn dat je er één op proef mee hebt gekregen.

Leeroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 09:08

Fijn om dat te horen ... het feit dat er een groot paard gemakkelijk in gaat was ook een van mijn twijfels . Dus het wordt de oblic :-))
Fietser opgepast want hij ligt breeder op de kleine baantjes waar ik door moet lol
Fijne dag nog aan jullie allen .