ervaring manege recreatie 'de stal' uit noordwijk aan zee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

ervaring manege recreatie 'de stal' uit noordwijk aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:59

Hallo,

Om nare ervaringen zoals ik eerder had bij manege Grol te voorkomen, hoor ik graag om jullie ervaring met 'de stal' uit Noorwijk aan Zee.
http://www.manegerecreatie.com/index.php?page=info

Hoe zijn de paarden en hoe is de begeleiding?

Het gaat om een groep ervaren ruiters, die graag een ontspannen strandrit wil maken. Een rengalop is leuk, maar wel graag enigzins gecontroleerd ;)

tamary

Re: ervaring manege recreatie 'de stal' uit noordwijk aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:22

Mijn moeder rijdt er al jaren. Goede begeleiding, goed opgevoede en getrainde paarden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:31

kijk dat is fijn om te horen :D

nog meer ervaringen van andere bokkers?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:53

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 00:01

dank je! had wel gezocht, maar deze niet gevonden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:38

1x een rit gedaan, goede en leuke paarden (voor zover ik het op dat moment kon beoordelen). Een rengalop zal je daar niet doen.

De begeleiding, tja, die man zit al paffend op zijn paard, niet mijn ding......en ook de benadering van de paarden af en toe was niet zoals ik vond dat het hoorde/moest, maar ook dat is mijn mening?

Prijs vind ik hoog in vergelijking met Smit.

Kijk anders ook eens naar manege Smit, zit daar aan dezelfde weg, alleen iets verder van het duin. Prettige sfeer, aardige mensen, leuke paarden en top begeleiding. Ik ga liever naar Smit dan naar de stal.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 10:11

dank je, ik zal eens kijken naar smit

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:08

Rijd er zelf alweer enige tijd met veel plezier: fijne paarden, goed materiaal, kleine groepen (max 8) en mooie ritten.

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:00

Ik heb het al eerder aangegeven maar nogmaals: recreatie de Stal is een absolute aanrader! *\o/*

inge1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:37

Dit is al een oud topic, maar zo blijft het hopelijk overzichtelijk.

We willen met een groepje bij deze stal een buitenrit gaan maken, veel positieve reakties gelezen hier.
Maar ik zie op hun site dat ze gemiddeld 2 ritten van 2 uur maken per dag. En in de zomer op dinsdag en donderdag ook nog een avondrit.

Maandag t/m vrijdag 10:00 tot 12:00 uur en 14:00 tot 16:00 uur
Zaterdag 07.30 tot 09.30 uur en 10:00 tot 12:00 uur
Zondag 08.30 tot 10.30 uur en 11.00 tot 13.00 uur

Is dat niet erg veel, wat vinden jullie?

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:22

Het feit dat de ritten worden aangeboden hoeft niet in te houden dat ze vol zitten of dat ze plaatsvinden! :-) Ik weet uit ervaring dat de middagritten door de week bijna nooit plaatsvinden. En als je 's ochtends met een paar man rijdt en 's middags met een paar man.... De paarden lopen in de zomer 3-4 uur per dag. Verder staan ze op goed kwaliteitsvoer (sportbrok), ook dat maakt een verschil t.o.v. de basisbrok die op veel maneges wordt gevoerd.

Rijd hier zelf nu al een aantal jaar, met veel plezier. Paarden zijn braaf en goed aan de hulpen, maar er zit wel een kop op en je moet ze wel rijden.

inge1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:57

Dank je wel, dat stelt zeker gerust. Ik ga straks bellen of ik morgenochtend kan komen. Als ik de paarden op de site bekijk heb ik een voorkeur voor Hannes. Hij lijkt me een fijn, betrouwbaar paard, ik ben nog zelfvertrouwen aan het opbouwen dus heb liever geen hittepetit die van alles schrikt of constant loopt te dribbelen.

Edit: Helaas zitten ze morgenochtend al vol.

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:29

:)
inge1963 schreef:
Dank je wel, dat stelt zeker gerust. Ik ga straks bellen of ik morgenochtend kan komen. Als ik de paarden op de site bekijk heb ik een voorkeur voor Hannes. Hij lijkt me een fijn, betrouwbaar paard, ik ben nog zelfvertrouwen aan het opbouwen dus heb liever geen hittepetit die van alles schrikt of constant loopt te dribbelen.

:D Hannessie! ...mijn grote liefde <3 ...maar vergis je niet: Hannes ziet er heel braaf en lief uit (..en lief istie natuurlijk! <3 ) ...maar als er één een eigen willetje heeft dan is het Hannes wel :D _O-

Afbeelding
Hannes is weer eens eigenwijs
Afbeelding

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:30

Hannessie!! Een boefje maar wel een met een hart van goud! Zolang je hem maar rijdt - maar met welk paard is dat niet?! :-) Maar elk paard heeft z'n eigenschappen en karakter (gelukkig). Heb zelf meer een klik met de 2 mooie zwarte tuigers (moeder en dochter), maar Hannes.... da's gewoon Hannes en het is een bijzonder paard, dat is ie! ;-)

inge1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:05

Ja, maar Hannes is een Haflinger look-a-like. Dan moet je eigenwijs zijn. Geweldig!! :)

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:43

inge1963 schreef:
Ja, maar Hannes is een Haflinger look-a-like. Dan moet je eigenwijs zijn. Geweldig!! :)

Dat zeg ik ook altijd :j maar dat moet je niet zeggen als je in z'n buurt staat want hij is een hele trotse Noriker :D

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:33

Geweldige buitenritten gemaakt. Rustig beheerst, en daardoor nergens paniek. In stap op het strand mag je naast elkaar, lekker kletsen, in galop en draf achter elkaar. Begeleiding is goed. Ik heb nu twee keer daar gereden (een keer op Levi en een keer op Wendy), beide ritten waren geweldig, de volgende staat gepland op 23 september! :D