vieze handen en nagels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

vieze handen en nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:01

De titel zegt het al...
Mijn handen en nagels zijn altijd zo vies, ik was ze natuurlijk wel goed maar het is net of het stalsmeer in de groeven van mijn handen zit. (momenteel zijn ze trouwens vrij schoon :D )
Ook heb ik altijd rouw randen onder mijn nagels en dit is altijd zo lastig te verwijderen.
Het doet gewoon pijn wanneer ik telkens die randen onder mijn nagels weg moet halen.
En door het vele wassen komt ook het probleem weer terug dat ik een groefje in mijn duim heb, een soort scheurtje zeg maar naast mijn nagel wat vreselijk pijn doet en slecht wil genezen. Het is net of het opengescheurt is.
Ik heb sowieso een handen wassen tik :D en ik smeer ook tig keer per dag mijn handen met creme in maar toch vind ik altijd dat ik droge handen heb.

Naast dat ik 10 paarden op stal heb staan werk ik ook nog een aantal uren per week in een publieke functie dus ik moet er wel representatief uit zien en nette handen horen daar ook bij maar vaak zit ik voor aanvang van het werk nog even snel mijn nagels te doen.... :o

Wie heeft er ook deze problemen en wie heeft er tips of oplossingen?

Brand los! :j

Sabinee__

Re: vieze handen en nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:01

Nepnagels? Zie je ook die randen niet meer en ziet er verzorgt uit

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:03

Sabinee__ schreef:
Nepnagels? Zie je ook die randen niet meer en ziet er verzorgt uit

Ook daar gaat toch smeer onder zitten en ik denk dat die zo afbreken met al het stalwerk wat ik doe.
Trouwens ik ben niet zo'n nepnagel type. :=

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:05

Garagezeep (oid) is een echte aanrader, daarnaast meteen het vuil onder je nagels vandaan halen met een cocktailprikker. Verder zou ik investeren in een goede handcrème en een olie voor je nagelriemen (gaat 't scheuren enzo tegen).
Tegen de rouwranden kun je ook nagellak dragen, of mag dit niet op je werk?
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 10-11-11 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:06

Stoppen met handcreme want toen ik deze gebruikte had ik hele droge handen en kreeg gemakkelijk kloofjes. Ik zie dat vaker om mij heen. Ook handen wassen niet te vaak doen en met zachte zeep en eventueel een nagelborsteltje. Nagels kort houden wil ook helpen.
Succes ermee.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:06

Je handen weken in soda of biotex groen.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:07

Innd je ziet het niet, maar het is er wel. Nog net zo onhygienisch lijkt me zo!

Bij mij doet afwassen of soppen (zonder handschoenen) wonderen, het weken dus.

Verder moet je smeren met echt een goede creame.
Als je echt mega droge handen hebt zou ik je pure vaseline oid adviseren.

Ik hoorde laatst iemand die smeerde heel dik, trok daarna plastic handschoenen aan en ging slapen...
Scheen echt te werken!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:08

Nagels heel kort houden zodat er weinig vuil onder kan en je handen niet de hele tijd insmeren. Mijn ervaring is hoe meer je smeert hoe droger zo zonder creme worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:13

Nagels kort houden, met een nagelborsteltje schoonborstelen bij het handenwassen, en gewoon een goede zachte zeep gebruiken. Alleen voor het slapen gaan insmeren. Bij mij werkt dat prima. Maar ik moet ze wel écht netjes kort houden, anders heb ik ook van die smerige randjes dieniet meer weg willen. En de pest is dat als je 'schraapt' onder je nagels, je ze van ondren beschadigt waardoor het vuil morgen nóg beter hecht volgens mij.

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:18

Ik heb vaak hetzelfde probleem. Werk in de zorg en kan dus ook niet met rouwranden op het werk verschijnen.
Ik heb ook vaak kloofjes in mijn duimen, de huid knapt dat gewoon kapot. Ik smeer daar 's'nachts klovencreme van Scholl op ( is voor je voeten maar werkt ook heel goed voor je handen!)
Je kunt investeren in een paar goede werkhandschoenen ( zelf vindt ik het lastig, werken met handschoenen)
Ik week mijn handen in biotex groen, dat maakt echt goed schoon.
En voor dat je aan de slag gaat kun je met je nagels even over een gewoon stuk zeep schrapen, zodat de zeep onder je nagels gaat
zitten, er kan dan geen vuil onder komen , en je boent ze later dan zo schoon.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:23

inderdaad.
niet smeren (behalve op doktersadvies)
en doe geen handschoenen aan als je bang bent dat je handen vies worden.
ook afwassen/ schoonmaken etc zo veel mogelijk zonder handschoenen.
hiermee bouw je een veel betere weerstand op en krijg je superzachte handen.

dit geld alleen voor mensen met normale handen.. om het zo even te zeggen.
mijn moeder heeft allergie voor lijm en krijgt daar ruwe handen van.
zij heeft alles al geprobeert, allerlei dure en goede crèmes ( ook van de dokter) en vasaline ect.
maar niks helpt,

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:26

Bedankt al voor zo veel reactie's

Wat is goede handcreme dan?

Ik hou niet van hele korte nagels (afgekloven zeg maar) maar gewoon van een klein WIT randje, dat vind ik netjes.

Afwassen doet de afwasmachine voor mij. :o

We hebben wel een blik van die garagezeep (korrelig) onder het aanrecht staan dus dat kan ik wel eens proberen voor de groeven in mijn handen, hopelijk helpt dat ook tegen de persvoerlucht want die gaat er ook niet direct af met goed wassen. :')

Mijn nagels maak ik altijd schoon met het vijltje van mijn nagelknipper maar ik zal het eens met een saté prikker proberen, misschien gaat dat beter. <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:28

Tegen die kuillucht: even handenwassen met koffiedrap. Maakt mooi schoon en haalt de geur weg.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:30

Dat met die zeep kan ik ook wel eens proberen, wanneer er zeep onder zit kan er geen vuil onder natuurlijk. ;)

Latex handschoenen heb ik ook al eens geprobeerd maar dat zit niet lekker.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:31

Sonja schreef:
Tegen die kuillucht: even handenwassen met koffiedrap. Maakt mooi schoon en haalt de geur weg.

Ga ik ook proberen.....kan een senseo pad ook? O:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:33

mylene32 schreef:
Je handen weken in soda of biotex groen.

+:)+ Heb ik ook een paar jaar gedaan toen ik nog in de kassen werkte als bijbaantje. Mn handen waren van viezigheid amper schoon te krijgen. Je handen worden er fijn zacht van en het weekt écht al het vuil eraf! Iets wat me met zeep nooit lukte.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:37

Nagels kort houden, en met een nagelknip schaartje het zand etc. eroderuit halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:38

zwanepol schreef:
Sonja schreef:

Ga ik ook proberen.....kan een senseo pad ook? O:)

Yep, gewoon gebruikt padje in je spoelbak laten liggen, scheur maak open en je hebt de drap :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:41

Nagellak erop 8-)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:43

Ik heb eens bij de action zo'n metalen "zeepje" gekocht en dat werkt heel goed tegen luchtjes aan je handen.

Mijn nagels krijg ik altijd goed schoon als ik mijn haren was dan laat ik mijn haren onder mijn nagels door glijden.

Die kloof in je duim daar kun je een paar dagen een pleister met betadinezalf op doen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 10:39

yvonnedv schreef:
Ik heb eens bij de action zo'n metalen "zeepje" gekocht en dat werkt heel goed tegen luchtjes aan je handen.

Mijn nagels krijg ik altijd goed schoon als ik mijn haren was dan laat ik mijn haren onder mijn nagels door glijden.

Die kloof in je duim daar kun je een paar dagen een pleister met betadinezalf op doen

Zo´n metalen zeepje heb ik ook (gehad?) maar werkte toch niet helemaal optimaal.

En vorig jaar heb ik ook dagen met een pleister met betadine om mijn duim gelopen maar de pleister werd nat van het handen wassen en de opengescheurde huid was wit geweekt van het vocht maar het ging niet over. Vorig jaar heeft het zeker wel 2 maanden geduurd voordat ik er van af was. :( (trouwens meerdere malen de pleister vervangen hoor ;) )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:52

Bij erg smerige handen gebruiken we weleens groene zeep met een nagelborsteltje. Palmolive keuken werkt goed tegen smerige geurtjes. Verder helpt uienzalf of vaseline goed tegen droge handen en wat handig is, is je handen voor het slapen gaan in te smeren, het kan dan in de nacht goed in trekken.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:59

hier ook veel last van vieze nagels. Heb altijd een nagelvijl op zak om alles eronder vandaan te halen dus niet een hele dag wachten mar meerdere keren per dag.

Vet haal ik van mijn handen met dreft tegen het stinken gebruik korrelzeep van de kruidvat. en mocht dit niet werken toch wel een weken in de soda.

Fijne handcreme had ik van dove (was ook geur nutraliserend) bij appotheek gehaald (was eerst een kerstcadeautje van hun) die gebruik ik zelden en dan eigenlijk alleen als ik weet dan ik echt met mijn handen in het vuil moet om de huid alvast vol te laten trekken en de geuren er niet in gaan.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:02

Optisch krijg ik mijn handen superschoon, na een manegebezoek sta ik uitgebreid mijn (korte) nagels en handen te schrobben onder de douche. Alleen: die lucht!
Vaak ruiken mijn handen een dag later nog naar paard. Ben ik de enige die daar last van heeft of wie weet daar een trucje voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:04

ik heb ook heel erg van die rouwrandjes die ik nauwelijks schoon krijg.
vaak doe ik zwarte nagellak op :+ vind ik mooi en dan zie je er niets meer van :')