trektocht in je uppie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

trektocht in je uppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 17:30

In oktober mijn laatste trektocht gereden en toen was het nog 26 graden. Dat was met een grote groep maar vandaag ben ik ook 3 uur op pad geweest en bijna 15 kilometer afgelegd. Het weer is zo perfect. Zon, geen wind en op de kou valt te kleden. Er zijn nog zoveel mooie plekken waar ik heen zou willen en vaak komt dat spontaan weer opborrelen. Ook doordat het weer nu zo lekker is zit ik te bedenken of ik dit weekend niet weg kan. De vaag is omdat ik dat op zo kort termijn plan dat het bijna onmogelijk is om meerdere te vinden die mee willen. Dus is de vraag, zou ik gewoon alleen gaan? Lijkt me voor Diesel ook erg ongezellig al kunnen we prima samen op pad. Zo heb ik wel het voordeel dat we met niemand kwa tempo rrekening hoeven te houden, maar tis wel minder gezellig.

Zijn er meerdere die alleen zijn gegaan voor een dag of 2 a 3. En hoe was dat bevallen? Is het niet saai en hoe deed je dat met overnachten, had je een plek waar meerdere paarden stonden of stond je paard/pony snachts ook alleen?

tamary

Re: trektocht in je uppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:07

Ik rij liefst alleen, ook trektochten. Al heb ik de laatste met handpaard gedaan, dus dan heeft je rijpony altijd een maatje.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:16

Dat lijkt me ook een super oplossing al heb ik dus geen beschikking tot een handpaard. Maar dat lijkt me echt een oplossing!

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:48

Ik zou dat liever niet alleen doen. Stel dat er wat zou gebeuren? Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:29

het kan wel alleen zou ik het wel erg ongezellig vinden voor zo lang maar dat is persoonlijk ik zou wel een duidelijk meld punt bespreken met de plek waar je overnacht, en je misschien tussentijds melden bij iemand klinkt overdreven maar toen ik alleen op buiten-rit ging zo'n 3 uur belde ik halverwege even naar mijn vriend zodat hij zeker wist dat ik niet ergens in de berg of onder aan de dijk lag te kreperen(want ja het zal maar gebeuren). Maar vond het wel heerlijk die rust om je heen (voor even) lekker met je knollie op pad en de wereld stress ff achter te laten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:54

Als ik op meerdaagse tocht ben met mijn paardje zijn wij qua paard en ruiter wel de enige.
Wel is mam erbij op de fiets. Voor de gezelligheid vooral.
Maar dat maakt de rust niet minder, want we kletsen soms ook gerust een uur niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:42

Ik ben wel eens 3 nachten en 4 dagen alleen weg geweest. Paard vond het prima, die is niet zo moeilijk. Kun je gewoon in een wei met vreemde paarden zetten, of helemaal alleen.

Maar 4 dagen was echt MIJN max. Dan is het zegmaar niet leuk meer. :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:48

Ik ben ooit een week op trektocht geweest, alleen. Helemaal prima, geen enkel probleem. Voor problemen onderweg had ik mijn mobiele telefoon en de hele week iemand die een trailer had standby, dus als er wat zou gebeuren, geen probleem.
Wel had ik mijn adressen vantevoren laten weten dat ik eraan kwam en hun ook een telefoonnummer gegeven voor het geval ik niet op mocht komen dagen. Dan konden zij nog altijd hulp inschakelen.

Paardje wat ik mee had was erg zelfstandig en ging eigenlijk altijd alleen mee, misschien minder gezellig maar hij leek het verder prima te vinden. Wel had ik overnachtingsplaatsen uitgezocht waar hij of met een ander paard in de wei kon, of op stal stond en andere paarden kon zien.

Ik vond het heerlijk en zou het zo weer doen als ik de kans kreeg! Gewoon lekker doen dus zou ik zeggen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:52

Oja, ik had niet van te voren mijn overnachtingen geregeld, dat speelde ook wel mee denk ik.
Als je je overnachtingen al weet is het denk ik toch wel anders.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:46

Het grote nadeel van alleen is dat je alleen bent.
Je moet wel heel degelijk opgevoede paarden hebben, wil je die "onbeheerd" achter kunnen laten, wil je ergens binnenlopen voor boodschappen, koffie, whatever. Ben je met twee, dan let eentje op de paarden de ander doet de boodschap.

Sonjabos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 06:31

uit veiligheid zou ik altijd met zijn tweeen gaan

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:17

Boodschappen en dergelijke heb ik altijd gedaan als paardlief veilig en wel op de overnachtingsplaats stond. Hem alleen buiten achterlaten zou ik inderdaad niet doen, niet alleen met betrekking tot opvoeding, maar er hoeft ook maar 1 idioot op het idee te komen om op te stappen en weg te rijden.... Maar ik heb dat persoonlijk nooit als probleem ervaren.
Qua lunch en dergelijke zijn er genoeg plekken te vinden om je paard vast te zetten terwijl je er wel zicht op hebt, bovendien had ik vaak een lunchpakketje bij me.

123_Its_MeXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:52

Ik zou natuurlijk niet alleen gaan!
Ali-B is ook erg gesteld op het bijzijn van andere ruiters tijdens langere ritten.
Dat dus sowieso niet.
Maar dat is verschillend per mens.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:06

ikke schreef:
Je moet wel heel degelijk opgevoede paarden hebben, wil je die "onbeheerd" achter kunnen laten, wil je ergens binnenlopen voor boodschappen, koffie, whatever. Ben je met twee, dan let eentje op de paarden de ander doet de boodschap.

Spijtig dat ik geen foto heb van paardlief die voor de aldi aan een hek vastgeknupt stond, en zich vermaakte door van iedereen die voorbijliep een aaitje af te dwingen. }>
Oh baas was je boodschapjes wezen doen? Had niet gemerkt dat je weg was. :o?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:14

Bij ons in de omgeving zijn speciale stallen voor dit soort tochten. Je kan zelf je route plannen en naar aanlijding daarvan de weide/stal en overnachtingsplaats voor jou reseveren.
De afstand tussen de verschillende stationnen zijn ongeveer 20 km Totaal zijn er 60 stallen die hier aan mee doen en dus overnachtingen/ontbijt en lunchpakketen aanbieden.

http://www.eifelzupferd.de/112
Even een link met foto's hoe het er hier uitziet.

http://www.mijnalbum.nl/Album=RDKEXPKG

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:15

Gypsy schreef:
ikke schreef:

Spijtig dat ik geen foto heb van paardlief die voor de aldi aan een hek vastgeknupt stond, en zich vermaakte door van iedereen die voorbijliep een aaitje af te dwingen. }>
Oh baas was je boodschapjes wezen doen? Had niet gemerkt dat je weg was. :o?

Jawel, maar ik weet wel wie ik aan welk paard help...... }:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:17

Hahahaha jaaa je had zeker gelijk. Topknol is het gewoon. :D

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:57

Hoi nou ik vondt het niet zo fijn toen we bezig waren met de veluwetrail en de ijslander van mijn vriendin plots weer hoefbevang stond..Ik ben toen alleen verder gegaan en zij is opgehaald door haar man.
De eerste meters waren het zwaarste, we waren vanaf januari al met de voorbereiding bezig eind mei begin juni gingen we op pad. En 4 dagen plezier gehad gelachen en veel gezien. En dan rij je opeens alleen op de veluwe.....Maar het heeft ook wel wat jij en je trouwe viervoeter mijn koele tinker vent .......Zal niet zeggen dat ik het gelijk weer zou doen maar zeg nooit nooit
Mijn uitdaging is om ooit nog eens van St Antonius naar huis terug te komen rijden hahha dream an babe
groetjes

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 11:24

Leuk om te lezen dat er toch ook mensen zijn die dus echt alleen zijn gegaan en dat het ook goed beviel.

Ik ben er nogsteeds mee bezig en we zijn nu gewoon de route in ons eentje an het uitbreiden door steeds verder weg van huis te gaan maar wel elke keer terug op stal te keren. Zo komen we weer op nieuwe plekken en dat is voor Diesel toch ook wel spannend af en toe merk ik. Maar het voordeel van het alleen zijn is dat we alle tijd hebben om dat op ons gemakje op te lossen. Dat zorgt ervoor dat we toch wel wat langer over een rit doen. Dus eerst maar eens meer confidence opbouwen voordat we echt ergens gaan overnachten.

Mijn doel is nogsteeds terug te gaan naar de bossen waar ik vroeger heel vele reed. Super mooi bos en vele mooie herinneringen maar die wil ik nu mer maken met mijn eigen Dieseltje. Ik denk dat het eerder volgend jaar word als dit jaar maar dat geeft niet.

HorsePower96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:56

ik doe da eigenlijk nooit rijden in mijn upie
vind het niet gezellig zo alleen en als er iets gebeurt je bent weerloos
daarom ga k vaak samen met een vriendin zo iets doen kan je lekker kletsen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:01

Mijn huidige paard is te stout om alleen op pad te gaan, maar met mijn inmiddels overleden merrie had ik het zeker aangedurfd! Lijkt me geweldig!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:12

Naja ik zie ook dat het veel met onze band doet. Met de vorige haflinger die ik had ging ik ook lange ritten in mijn uppie maken maar zodra we een andere ruiter tegen kwamen ging t mis. Ooit heeft zelfs iemand ons helemaal naar huis moeten brengen omdat mijn haf niet meer weg wilde van dat andere paard! Ook niet handig. Nu zouden er mensen onderweg kunnen aansluiten maar ook weer zonder probleem kunnen vertrekken en dat is ook wel erg fijn! Waar ik naartoe wil rijd mijn tante ook vaak en lijkt me erg leuk dat we daar samen kunnen rijden maar dat ik ook weer alleen naar huis kan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:15

rij zelf ook bijna altijd alleen. bij ons niemand in de buurt die eens vroeg op wil staan. verder kan ik rustig 3 a 4 uur weg zijn. dan zitten er ook nog aardig wat kilometers op. dan heeft mijn hafje nog energie over. als ik iemand tegen kom en die wil mee vind ik dat ook geen enkel probleem.