Een dikke zware wollen deken, waar te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dany94

Een dikke zware wollen deken, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:01

Hallo allemaal.
Ik zoek voor mijn paardje nu voor de koudere dagen een dikke zware wollen deken, ik heb nu een 'dun' fleece deken wat ik echt onvoldoende vind nu in het koude weer, de deken voor na het rijden / zweetdeken. Vooral omdat ik wil proberen dat ze niet geschoren hoeft te worden en dus dun in de vacht blijft. En dat ik natuurlijk gewoon niet wil dat ze het te snel koud krijgt.

Ik zoek dus een dikke wollen deken, mag ook met hals, die ik eventueel ook als onderdeken kan gaan gebruiken.

Wie o wie weet een goede? (niet al te duur)

Heel erg bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door Dany94 op 09-11-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Re: Een dikke zware wollen deken, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:04

Er zijn best veel webshop die goede dekens aanbieden.
Indien je een 2de hands zoek moet je bij EA zijn, en daar een advertentie plaatsen.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:35

Ik zoek niet perse een tweedehandse deken, eigenlijk liever gewoon een nieuwe. Ik heb juist gezocht op het internet en kan met de term dikke wollen deken eigenlijk niet veel vinden vandaar dat ik het hier even neerzet. Of ik moet niet zo goed hebben gezocht :o

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:38

ik heb er een tweedehands, met zoektermen zweetdeken, zweet deken, wollendeken, wollen deken
Misschien kan je er iets mee. Succes!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:42

Zoek je een zweetdeken voor na het werken of zoek je een waterdichte winterdeken zodat ze geen wintervacht krijgt, daar zit nogal een verschil tussen.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:44

Ik zoek een zweetdeken voor na het werken, en eventueel ook voor onder mijn winterdeken, voor als de temperatuur echt heel erg gaat dalen zoals ze voorspellen... (of dat gebeurt is ook de vraag) heb het even duidelijker in mijn tekst verwerkt! :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:42

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 19:57

@ HTM - Bedankt! daar heb ik wat aan! :j

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:56

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:39

volgens mij zijn wollen dekens niet meer zo populair. ik heb er enkele jaren terug een aantal meegenomen bij het divoza tentenkamp voor een tientje per stuk :Y)

ik weet niet of dat binnenkort weer is? volgens mij is dat altijd wel in te de tijd voor kerst/sinterklaas. anders is het misschien wel de moeite waard om te gaan kijken.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:42

Dany94 schreef:
Ik zoek een zweetdeken voor na het werken, en eventueel ook voor onder mijn winterdeken, voor als de temperatuur echt heel erg gaat dalen zoals ze voorspellen... (of dat gebeurt is ook de vraag) heb het even duidelijker in mijn tekst verwerkt! :)

Ik heb van die ouderwetse (en oude) 'oma' wollen beddendekens op stal liggen, heerlijk dik en warm echt ideaal! Ook voor tussen twee dekens in in de winter als het koud is! Randje omslaan en ze hebben een heerlijk jasje aan. :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:43

Ik heb er laatste een bij de Epplejeck gehaald, ze hebben een variant met hals en een zonder hals. :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:46

www.mva-paardendekens.nl Je zou ze even moeten mailen over welke de zwaarste is. Ik heb wel een keer een deken bij hun gekocht en die was echt loeizwaar :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:47

Ik heb een fijne van drunens ruierhuis, zij sturen geloof ik ook op.
staat op hun website

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:45

Waarom geen gewone dikke wollen deken zoals die vroeger ook op bed gebruikt werden, 2 persoons? Gebruikte ik vroeger ook altijd. Zo'n deken leg je over het hele paard heen, tot vlak achter zijn oren, dan leg je zijn winterdeken op en maak je vast. Hierna sla je de deken terug, dekensingel er om heen en dan het stuk wat achter de dekensingel ligt rol je nog een keer om de dekensingel heen. Blijft super liggen, veroorzaakt geen drukkingen en je paard heeft een lekkere warme kraag. :D Als de winter echt extreem wordt doe ik weer hetzelfde, een gewone wollen 2 persoonsdeken er onder. :j Als je rondvraagt heeft er vast wel een of ander oud dametje zo'n deken voor een bosje bloemen liggen! :j
Laatst bijgewerkt door Bravura op 10-11-11 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:50

welke maat zoek je...?

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:47

Bravura schreef:
Waarom geen gewone dikke wollen deken zoals die vroeger ook op bed gebruikt werden, 2 persoons? Gebruikte ik vroeger ook altijd. Zo'n deken leg je over het hele paard heen, tot vlak achter zijn oren, dan leg je zijn winterdeken op en maak je vast. Hierna sla je de deken terug, dekensingel er om heen en dan het stuk wat achter de dekensingel ligt rol je nog een keer om de dekensingel heen. Blijft super liggen, veroorzaakt geen drukkingen en je paard heeft een lekkere warme kraag. :D Als de winter echt extreem wordt doe ik weer hetzelfde, een gewone wollen 2 persoonsdeken er onder. :j Als je rondvraagt heeft er vast wel een of ander oud dametje zo'n deken voor een bosje bloemen liggen! :j

Iedereen super bedankt voor jullie reacties, ik ben echt al een stuk wijzer geworden hiervan!

Dit vind ik toch echt een super idee, ik denk dat ik even bij tante lief ga vragen voor een oude wollen deken! super bedankt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:39

De shamrock van Bucas is een fijne dikke zweetdeken, is gelijk aan warmte met een 200 grams deken ong...

en je kunt 'm zo nodig ook op laten als staldeken